Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Kuszący wygląd oraz bezkompromisowe rozwiązania sprawiają, że ten kabriolet z elektrycznie składanym dachem jest jednym z najszybszych i najbardziej dynamicznych, czteromiejscowych pojazdów tego typu na rynku. Duża moc silnika V6, wynoszącą 320 KM oraz układ kierowniczy i jezdny samochodu dopasowane zostały do wymagających warunków europejskich. Plenerowe Infiniti szczyci się teraz także nowym, przeprojektowanym w roku 2010 wnętrzem oraz elementami bezpieczeństwa, wygody i luksusu, które stawiają je wśród najlepiej wyposażonych samochodów w tej klasie.
Infiniti G Cabrio z elektrycznie rozkładanym, twardym dachem wyróżnia się kuszącym wyglądem i szerokim wachlarzem nowoczesnych technologii. Jego światowa premiera miała miejsce na początku roku 2009. Ten rozwijający prędkość 250 km/h kabriolet jest jednym z pięciu modeli, z którymi japońska, marka samochodów luksusowych weszła na rynek europejski.
Cabrio jest częścią gamy modelu G Infiniti, dlatego pod względem rozwiązań technicznych wiele łączy go z sedanem G i G Coupé, ale podobieństw w nadwoziu jest stosunkowo niewiele. Począwszy od słupka A jest ono unikalne dla Cabrio. Zmiany te to wynik zaangażowania projektantów, którym zależało na realizacji podstawowego aspektu stylistyki G Cabrio – miał on wyglądać oszałamiająco, bez względu na to, czy dach jest poniesiony, czy opuszczony.
Infiniti świetnie radzi sobie z mankamentami typowymi dla jazdy z opuszczonym dachem, takimi jak hałas, działanie wiatru, wahania temperatury i pogarszająca się wraz ze wzrostem prędkości jakość brzmienia systemu nagłośnienia. Dla niektórych producentów samochodów te aspekty mogą mieć małe znaczenia, ale inżynierowie i projektanci Infiniti dobrze wiedzą, jak ważne są one dla właścicieli i poświęcili im wiele uwagi już na etapie opracowywania auta.
Odpowiedzią jest technologia, a konkretnie adaptacyjna różnorodność, z której wszystkie modele Infiniti są już dobrze znane. Dlatego G Cabrio „adaptuje się” samo do otoczenia, czy to w gorące popołudnie na Prowansji, czy w chłodny poranek w Londynie. Technologia eliminacji hałasu, głośniki montowane w zagłówkach, fotele z wewnętrznym systemem nagrzewania i chłodzenia, adaptacyjna klimatyzacja i specjalne właściwości aerodynamiczne to tylko niektóre z kluczowych rozwiązań, w które wyposażony jest G Cabrio. Model bowiem oferuje to, co najlepsze – pełne bezpieczeństwo coupé, przy zachowaniu rozkosz z jazdy z wiatrem we włosach.
Wewnątrz G Cabrio wyszukanym technologiom towarzyszy bogactwo naturalnych materiałów i stylistyka, która równie wiele zawdzięcza tradycyjnej japońskiej sztuce i rzemiosłu, co „nowoczesnemu luksusowi”. Subtelne, ale charakterystyczne zmiany dla modelu Cabrio w 2010 roku obejmują nową fakturę aluminiowych listew wykończeniowych, przywołującą na myśl kaligrafię japońską oraz nową stylistykę konsoli centralnej, opartej na tej z crossover-ów EX i FX. Ponadto dodaliśmy nowe wykończenie drewnem klonowym o wysokim połysku oraz białe tło wyświetlaczy instrumentów.
Potężny i słodko brzmiący 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 320 KM oraz możliwość wyboru skrzyni manualnej albo przekładni w pełni automatycznej nadają G Cabrio cechy typowe dla samochodu sportowego. Pewność prowadzenia i tylny napęd potwierdzają, że nie jest to z pewnością spacerówka, ale maszyna dla entuzjasty motoryzacji.
G Cabrio to jeden z najszybszych czteromiejscowych kabrioletów na świecie, a jego bogata specyfikacja standardowa z niewielką liczbą opcji wzmacnia pozycję Infiniti jako leadera w tej stawce.
Dla G Cabrio dostępne są dwie wersje, wspierane przez wiodącą w branży obsługę klienta:
Najważniejsze aspekty specyfikacji: tapicerka skórzana; klimatyzacja adaptacyjna; podgrzewane dwustopniowo, elektrycznie regulowane przednie fotele; reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów, kamera cofania z czujnikami parkowania; samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (Scratch Shield); podnoszona maska silnika zwiększająca bezpieczeństwo pieszego, uczestniczącego w wypadku; automatycznie wysuwające się pałąki chroniące pasażerów; 19-calowe felgi aluminiowe; inteligentny kluczyk; 7-calowy, kolorowy ekran wielofunkcyjny; system multimedialny Connectiviti z możliwością podłączenia iPod-a; technologia Bluetooth i Music Box HDD.
Najważniejsze aspekty specyfikacji - jak GT, a ponadto: podgrzewane i chłodzone, klimatyzowane przednie fotele; system nagłośnieniowy Bose® klasy premium z 13 głośnikami i osobistymi głośnikami w zagłówkach foteli; nawigacja satelitarna z dyskiem HDD o pojemności 30 GB, z informacjami turystycznymi przewodnika Michelin; Music Box, umożliwiający przechowywanie muzyki z 300 płyt CD; ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, odtwarzacz DVD, system ostrzegania przed fotoradarem; pamięć ustawienia fotela kierowcy, lusterek zewnętrznych i kolumny kierownicy; elektryczna regulacja fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach.
Opcje obejmują nową, zaawansowaną 7-biegową przekładnię automatyczną z łopatkami zmiany biegów oraz inteligentny tempomat z czujnikami laserowymi (z inteligentnym wspomaganiem hamowania dla modeli ze skrzynią automatyczną). Pomimo niewielu opcji, nabywca Cabrio ma mnóstwo możliwości nadania swojemu samochodowi indywidualności. Do wyboru jest bowiem 48 kombinacji wykończenia wnętrza i koloru lakieru, w tym – tylko dla wersji GT Premium z przekładnią automatyczną – tapicerka skórzana w kolorze Monaco Red z listwami wykończeniowymi z barwionego na czerwono drewna klonowego.
Przeobrażenie muskularnego coupé w piękny kabriolet zajmuje tylko 25 sekund, przy czym stylistyka auta zawsze wygląda odpowidnio. Tajemnica tkwi w przeprojektowanym tyle i w trzyczęściowym metalowym dachu, składającym się jak skorupa małży.
Cabrio ma jednak począwszy od słupka A do tyłu całkowicie nową konstrukcję w porównaniu do G Coupé. Modyfikacje obejmują m. in. liczne wzmocnienia strukturalne, wysuwane znad tylnych foteli pałąki, chroniące pasażerów oraz większy rozstaw kół z tyłu a także zmiany w zawieszeniu. Twardy dach, który pozwala na zastosowanie krótszego zwisu tylnego i nisko umieszczonej pokrywy bagażnika, został opracowany w najdrobniejszych szczegółach, nawet takich jak przedostawanie się wody do wnętrza samochodu podczas opuszczania dachu po deszczu.
Przełącznik podnoszenia/opuszczania dachu umieszczony jest na konsoli centralnej, tuż za dźwignią zmiany biegów. Dodatkowo istnieje też możliwość opuszczania dachu z zewnątrz samochodu, przy pomocy przycisku umieszczonego na drzwiach kierowcy.
Cabrio, podobnie jak jego brat - Coupé, ma stosunkowo krótką i niską linię dachu, która akcentuje nisko umieszczony środek ciężkości, zawdzięczany platformie FM „front-midship” i śle oczywisty przekaz, że G jest samochodem tylnonapędowym.
G Cabrio oprócz sportowych proporcji oferuje także charakterystyczne znaki rozpoznawcze stylu Infiniti, takie jak opływowe krzywizny przodu, aluminiowa klapa bagażnika w kształcie fali, ekspresyjny przód z podwójnym łukiem grilla i biksenonowe reflektory HID w kształcie litery L, z systemem doświetlania zakrętów i ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. W G Cabrio zastosowano nowe oprawy tylnych świateł z wyróżniającym ten model wewnętrznym kołem świetlnym. W chromowym wykończeniu tylnej klapy bagażnika zostały zamontowane światło stopu oraz dostępna w standardzie kamera parkowania.
Zaawansowana technologicznie, samonaprawiająca się powłoka lakiernicza Infiniti o nazwie „Scratch Shield” jest elementem standardowym. G Cabrio jest dostępny w trzech zarezerwowanych wyłącznie dla tego modelu kolorach: ciemnoczerwonym, jasnoniebieskim i nowym, dostępnym dla modelu 2010, ciemnoszarym.
G Cabrio jest standardowo wyposażany w 19-calowe felgi aluminiowe.
Jak na kabriolet klasy high performance przystało, G Cabrio ma sportowe wnętrze, obite skórą i mocno podporządkowane kierowcy. Podobnie jak w G Coupé, również w G Cabrio przemodelowano deskę rozdzielczą i konsolę centralną razem z 7- lub 8-calowym, kolorowym wyświetlaczem. DNA stylistyki Infiniti jest doskonale widoczne w górnej części deski rozdzielczej w kształcie podwójnej fali, połączonej z centralną osią pionową, przydającej kokpitowi solidności.
Aby zapewnić dobrą widoczność tarcz zegarów, podstawa tablicy wskaźników nie jest przymocowana do deski rozdzielczej, ale do samej kolumny kierownicy i przy regulacji wysokości i oddalenia porusza się razem z kierownicą. Wystarczy tylko naciśnięcie przycisku. Instrumenty są bardzo dobrze widoczne, zarówno w dzień, jak i w nocy, dzięki elektroluminiscencyjnemu, biało-fioletowemu podświetleniu. Deska rozdzielcza zawiera także zintegrowany, wielofunkcyjny wyświetlacz oraz analogowy zegar Infiniti. Kierownica jest podwójnie, ręcznie obszywana skórą i zapewnia maksymalny komfort. Na niej montowane są standardowo przełączniki systemu nagłośnieniowego i tempomatu.
Na kontroli centralnej znajduje się duży przycisk zapłonu oraz wielofunkcyjny sterownik Infiniti (Infiniti Controller). W wersjach z przekładnią automatyczną przy kierownicy znajdują się łopatki zmiany biegów, zapewniające prezycyjne, ręczne sterowanie przełożeniami. Podobnie jak wszystkie inne przełączniki, zawsze odpowiednio miękkie, lekkie i precyzyjne, tak i łopatki zmiany biegów nie są tylko plastikowymi klapkami, ale bardzo czułymi elementami, wykonanymi w całości z magnezu.
Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewane przednie fotele z elektryczną regulacją w dziesięciu kierunkach dla kierowcy i w ośmiu kierunkach dla pasażera. W wersji GT Premium fotele są klimatyzowane i wyposażone w funkcje podgrzewania i wentylowania.
Duży rozstaw osi w Cabrio i dobrze spakowany, twardy dach pozwalają na właściwe wykorzystanie tylnych siedzeń. Elektryczny system z pamięcią ustawienia zapewnia łatwy dostęp do drugiego rzędu foteli – po dotknięciu przycisku, przednie fotele przesuwają się automatycznie do przodu.
Bagażnik Cabrio jest stosunkowo pojemny (366 litrów) jak na tę klasę i o około 1/3 większy niż bagażniki rywali. O dobrym projekcie świadczy także 80-litrowy zbiornik paliwa, plasujący się powyżej średniej w tej klasie. Zapewnia on zasięg ponad 900 km (wersja ze skrzynią automatyczną, przy zużyciu paliwa w cyklu pozamiejskim, wynoszącym 8,3 l/100 km).
Bez względu na to, czy się siedzi z przodu, czy z tyłu G, jazda z opuszczonym dachem to zawsze przyjemność. Jest to zasługą genialnej, aerodynamicznej sylwetki, zawierającej owiewkę, która redukuje turbulencje. Adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa – wyposażenie standardowe obu wersji Cabrio – zawiera zaawansowany klimatyzator, który wie, kiedy dach jest opuszczony i automatycznie wyrównuje różnice, dostosowując prędkość wentylatora do prędkości pojazdu i zapewiając maksymalny komfort niezależnie od pogody. Przy dachu podniesionym samochód jest tak samo szczelny jak typowe coupé.
Wielbiciele muzyki pokochają G Cabrio. Obie wersje wyposażane są w system multimedialny z twardym dyskiem HDD i Music Box, na który można automatycznie przenosić muzykę z płyt CD. Music Box o pojemności 10 GB w wersji GT Premium pozwala bezpiecznie przechowywać muzykę nawet z 300 płyt CD.
Wersja GT Premium zawiera specjalnie opracowany na zamówienie Infiniti „plenerowy” system nagłośnieniowy Bose® z 13 głośnikami. Znowu jest to technologia adaptacyjna – system automatycznie dostosowuje ustawienia korekcji do pozycji: dach podniesiony/dach opuszczony, biorąc pod uwagę prędkość pojazdu i poziom hałasu na zewnątrz. Specialne głośniki osobiste Bose® , montowane w zagłówkach przednich foteli, zapewniają dźwięk najwyższej jakości z przodu, bez względu na pozycję dachu.
Jako wykończenie wnętrza dostępne są do wyboru starannie dopracowane listwy aluminiowe oraz dwa rodzaje drewna. Tapicerka skórzana jest standardem, a niektóre kolory są zarezerwowane wyłącznie dla Cabrio. Jedna z kombinacji wnętrza (dostępna jako opcja wyłącznie dla wersji GT Premium z przekładnią automatyczną), łączy skórę w kolorze Monaco Red z barwionym na czerwono drewnem klonowym. Rezultat jest spektakularny.
G Cabrio był pierwszym modelem Infiniti, wyposażanym w system informacji i rozrywki Connectiviti, który jest teraz dostępny we wszystkich europejskich modelach Infiniti. System, oparty na napędzie twardego dysku HDD i znany ze swojej funkcjonalności i łatwości obsługi jest wyposażeniem standardowym każdego G Cabrio.
Pakiet w GT Cabrio składa się z Music Boxa o pojemności 2 GB z możliwością bezpośredniego przegrywania muzyki z odtwarzacza CD, który jest kompatybilny z formatami MP3 i WMA. W pakiecie znajduje się też port USB, umożliwiający podłączenie takich odtwarzaczy plików MP3 jak np. iPod-y. Łączność Bluetooth oferuje bezprzewodowy transfer muzyki oraz zestaw głośnomówiący do telefonów komórkowych.
System Connectiviti można obsługiwać przez komendy głosowe i przełączniki na kierownicy. Ponadto w skład systemu wchodzą również przednie i tylne czujniki parkowania (jako dodatek do kamery cofania, będącej wyposażeniem standardowym).
System Connectiviti+, będący wyposażeniem standardowym wersji GT Premium Cabrio, oferuje wszystko w jednym, w pełni zintegrowanym pakiecie multimedialnym. System nawigacji satelitarnej z dyskiem HDD o pojemności 30 GB, z 8-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, nie tylko zaprowadzi kierowcę, gdzie sobie życzy, ale ostrzeże również o stacjonarnych fotoradarach na drodze i będzie służył pomocą, wyświetlając dopuszczalną prędkość. Jeśli na drodze są jakieś zatory, system znajdzie trasę alternatywną, uwzględnającą natężenie ruchu i prawdopodobieństwo wypadku. Ekran dotykowy wyświetli ważniejsze interesujące miejsca (POI) w zachwycającej grafice trójwymiarowej, współpracując, jako pierwszy na świecie, z przewodnikami Michelin, zawierającymi bazę 22 tys. użytecznych miejsc i adresów, wliczając w to oczywiście najlepsze hotele i restauracje. Wszystko to dostępne jednym kliknięciem.
Connectiviti+ oferuje również Music Box o pojemności 10 GB, wystarczającej do przechowywania muzyki z 300 płyt CD. System współpracuje z bazą danych muzycznych Gracenote®, dzięki której kolorowy ekran dotykowy może wyświetlać tytuł utworu, wykonawcę i tytuł albumu. Również oglądanie DVD w samochodzie jest proste – zakładając, że Cabrio znajduje się na postoju, oczywiście.
Łatwość obsługi gwarantuje interfejs, który pozwala kierowcy sterować systemem poprzez komendy głosowe, ekran dotykowy, wielofunkcyjny sterownik Infiniti (Infiniti Controller) lub, dla pełni wygody, poprzez intuicyjne przyciski na kierownicy. Twardy dysk HDD zapewnia wysoką rozdzielczość obrazów i szybkie przeliczanie trasy jak również zawiera to, czego oczekują właściciele Infiniti: mapy 42 państw europejskich, osiem języków obsługi, opcje trzech tras oraz wyszukiwanie na podstawie kodu pocztowego.
Z prędkością maksymalną 250 km/h i przyspieszeniem 0-100 km/h w 6,2 sekundy, G Cabrio oferuje osiągi, a także brzmienie układu wydechowego – które cechują samochód sportowy. W tym wypadku oprócz sportowych osiągów nabywca otrzymuje także cztery miejsca i elektrycznie składany, twardy dach. Swoje osiągi G Cabrio zawdzięcza świetnemu silnikowi – 3,7-litrowej jednostce Infiniti z systemem VVEL.
Ten wykonany w całości z aluminium silnik to bardzo wytrzymała, ale też lekka 24-zaworowa jednostka z podwójnymi wałkami rozrządu. Maksymalna moc silnika 320 KM osiągana jest przy ekscytujących 7 000 obr./min., a czerwone pole obrotomierza zaczyna się dopiero przy 7 500 obr./min. Moment obrotowy jest imponujący i wynosi 360 Nm przy 5 200 obr./min.
Silnik V6 łączy swoje wysokie obroty z maksymalną wydajnością dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL (Variable Valve Event i Lift). System VVEL zwiększa moc i czułość pedału przyspieszania, a także zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin w porównaniu do silników z tradycyjnym systemem. System VVEL nieustannie zmienia stopień otwarcia zaworów, a zatem ilość powietrza w komorze spalania. Bardzo precyzyjne nastawy jednostki sterującej pracą silnika (ECU) sprawiają, że stopniowo narastająca moc i moment obrotowy przekładają się na przyspieszenie większe, niż w systemach dostarczających mocy skokowo.
Wersja standardowa z szybką, 6-stopniową skrzynią G Cabrio w cyklu mieszanym zużywa tylko 11,9 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 275g/km. O wydajności nowej, 7-biegowej przekładni automatycznej z systemem adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control) najlepiej świadczy ograniczenie zużycia paliwa do 11,4 l/100 km i redukcja emisji CO2 do wartości 264 g/km. Dzięki długiemu siódmemu biegowi i sześciu dobrze dobranym przełożeniom, przekładnia automatyczna może wykorzystać każdą kroplę paliwa, zarówno w trybie automatycznym, jak i obsługiwana manualnie.
Znaczna moc Cabrio może być wykorzystana z dobrym skutkiem dzięki układowi kierowniczemu, zawieszeniu i hamulcom, które zostały dostosowane do europejskich warunków, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy nawet w ekstremalnych sytuacjach. A co najważniejsze Cabrio nie straciło nic ze swojej wygody i kultury pracy, którymi wyróżnia się każdy model Infiniti.
Podobnie jak w innych pojazdach Infiniti, właściwości jezdne Cabrio są zasługą platformy FM „front midship” drugiej generacji, na której samochód został oparty. Dzięki umiejscowieniu silnika V6 jak najniżej i jak najdalej w podwoziu obniżono środek ciężkości i wyrównano rozdział masy przód-tył. Aby utrzymać imponującą sztywność nadwozia znaną z siostrzanego Coupé zmodyfikowano Cabrio, wprowadzając wzmocnienia przednich boków, przednich słupków i obrzeży nadwozia. Wzmocnienia te są idealnie zintegrowane z nowym nadwoziem, a przez to niewidoczne.
Mający wiele lekkich, aluminiowych elementów oraz wyszukane, w pełni niezależne zawieszenie, G Cabrio to prawdziwy przepis zarówno na zwrotność, jak i bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia dla kierowcy jest także fakt, że jest to samochód tylnonapędowy.
Cabrio wyposażony jest w system elektronicznej kontroli stabilności (ESP - Electronic Stability Program). Wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach mają czterokanałowy, czteroczujnikowy ABS, system elektronicznej dystrybucji siły hamowania (EBD - Electronic Brake force Distribution) i wspomaganie hamowania (BA - Brake Assist). Elektryczne wspomaganie kierownicy jest uzależnione od prędkości pojazdu i zapewnia optymalną siłę oporu zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach pojazdu.
Wyposażenie jak GT, a ponadto:
Przekładnia Infiniti z systemem adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control) jest wyposażona w siedem biegów, co pozwala na optymalne rozłożenie poszczególnych przełożeń tak, aby zapewnić dobre osiągi, zaś długi, siódmy bieg zapewnia mniejsze zużycie paliwa i najwyższą kulturę pracy silnika podczas jazdy autostradą. Płynność i właściwe reagowanie na przepustnicę są gwarantowane przez system ASC, dostosowujący się do jednego z trzech programów zmian, w zależności od stylu jazdy. W trybie manualnym, duże magnezowe łopatki zmiany biegów, umieszczone przy kierownicy, oferują kierowcy pełną kontrolę i czynią jazdę jeszcze bardziej satysfakcjonującą.
Jeśli skraca się dystans do pojazdu z przodu, inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) powiadamia o tym kierowcę przy pomocy sygnałów świetlnych i dżwiękowych. Jeśli będzie to koniecznie, inteligentny system wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) automatycznie przyhamuje Infiniti G, aż osiągnie optymalny dystans do poprzedzającego go pojazdu. Funkcja jazdy z niską prędkością (LSF - Low-Speed Following), sprzężona z automatyczną skrzynią biegow, automatycznie dostosowuje się do wolnego ruchu drogowego (na przykład w korku w ruchu miejskim). Inteligentnie hamuje samochod i utrzymuje go w bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu.
Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego był priorytetem już na etapie projektowania. Widoczne jest to w przeprojektowanym, szerszym o 30 mm tyle nawozia, zmodyfikowanym zawieszeniu oraz w wzmocnieniu nadwozia w kluczowych strefach. Są to zmiany unikalne tylko dla tego modelu rodziny G. Inne, istotne dla bezpieczeństwa zmiany to zagłówki tylnych foteli, z którymi zintegrowano automatycznie wysuwające się pałąki ochronne.
Cabrio, podobnie jak inne modele linii G, ma komplet sześciu poduszek powietrznych, z przednimi poduszkami dwustopniowymi typu dual-stage, czujnikami zapięcia pasów i czujnikiem obecności pasażera na prawym fotelu. Przednie fotele wyposażone są w poduszki chroniące biodra i klatkę piersiową.
Standardowym elementem jest także unosząca się maska, zaprojektowana, aby zapewnić większą ochronę pieszych. W sytuacji kolizji, małe siłowniki pirotechniczne unoszą tylną krawędź maski na wysokość dolnej krawędzi szyby przedniej. Dzięki temu powstaje większa przestrzeń między maską a górną częścią silnika.
Nazwa Infiniti nie przez przypadek jest synonimem jakości samochodu.
W Japonii, na linii produkcyjnej zakładu Tochigi, każdy pojazd – a nie tylko co dziesiąty – jest laserowo skanowany, aby upewnić się, że przerwy między elementami nadwozia mieszczą się w bardzo niewielkich zakresach tolerancji.
Podczas prac projektowych i w fazie rozwojowej, nowe modele są wnikliwie testowane nie tylko na torze Infiniti na wyspie Hokkaido, ale także na obiektach testowo-wyścigowych Tochigi i Motegi. W Arizonie Infiniti dysponuje także olbrzymią bazą (o powierzchni 12,34 milionów metrów kwadratowych) do testów podczas upałów.
Testowanie każdego modelu w najsurowszych warunkach i na dystansie tysięcy kilometrów zapewnia wytrzymałość samochodów, a ich właścicielom pewność dokonania dobrego wyboru.
Infiniti oferuje w Europie nie tylko nową gamę samochodów, ale także nowy sposób dbania o ich właścicieli. Doświadczanie pełni posiadania (Total Ownership Experience) to system doprowadzany do perfekcji na całym świecie od chwili pojawienia się 20 lat temu firmy Infiniti. Stawia on właściciela samochodu Infiniti na pierwszym planie. Nawet wtedy, gdy podróżuje on innym samochodem, a nie swoim Infiniti. Jest to specjalnie stworzone podejście do zaspakajania potrzeb poszczególnych właścicieli, stosowane na każdym etapie – od wyboru, przez zakup, aż po eksploatację samochodu Infiniti.
Aby zapewnić, że posiadanie Infiniti G Cabrio będzie bezproblemowe, każdemu właścicielowi Infiniti jest przypisany jego własny konsultant (Customer Account Manager), który staje się pojedynczym punktem kontaktu przez cały czas posiadania samochodu. Obsługa klienta na poziomie VIP-owskim polega między innymi na bezpłatnej usłudze odbioru i dostawy samochodu, w celu przeprowadzenia czynności serwisowych (usługa zależna od odległości).
Każdy egzemplarz G Cabrio otrzymuje również pakiet usług mobilnych: pomocy drogowej i wsparcia na trasie (touring assistance). Ale pakiet ten wykracza dalej, koncentrując się na bardziej na właścicielu niż na jego samochodzie. Dzięki temu nigdy nie zostanie on zostawiony na łasce losu, niezależnie od okoliczności.
Salony samochodowe Infiniti, podobnie jak usługi, nie przypominają salonów innych marek. Centra Infiniti są uosobieniem „nowoczesnego luksusu”. Są budowane z rozmachem. Mają zachwycać wyglądem i wyposażeniem technicznym, ale także gościnnością i relaksującą atmosferą. Goście mogą poznawać samochody, dotykać i wąchać próbki tapicerki skórzanej, odkrywać kolory lakieru i dobierać wykończenie na ekranach plazmowych lub po prostu delektować się kawą, przeglądając różnorodne pakiety informacyjne Infiniti.
Partnerzy Infiniti w tych Centrach to grupy, które mają solidne doświadczenie w sprzedaży samochodów luksusowych marek. Oznacza to, że są to osoby zorientowane na klienta, przyzwyczajone do sprzedawania luksusowych towarów wymagającym klientom. Pracownicy Centrum Infiniti są w stanie doradzić w sprawie różnorodnych usług, dopasowanych do potrzeb, począwszy od jazd próbnych, aż po specjalnie przygotowane oferty finansowe i pakiety serwisowe.
Do końca 2010 w całej Europie będzie funkcjonowało 80 Centrów Infiniti, ulokowanych w wielu bardzo reprezentacyjnych miejscach.
Uzupełnieniem Centrów Infiniti jest niezrównany serwis internetowy - www.infiniti.com .
Najprzestronniejsza kabina, największy bagażnik przy dachu podniesionym, największy zbiornik paliwa, więcej mocy niż w BMW, dużo szybszy niż Lexus.
Infiniti |
Lexus | BMW | Audi | |
Model |
GT Premium |
IS250C SE-L | 335i M Sport | S5 Cabriolet |
Długość |
4665 mm |
4635 mm | 4580 mm | 4635 mm |
Poj. bagażnika |
366 litrów |
235 litrów | 210 litrów | 320 litrów |
Rozstaw osi |
2850 mm |
2730 mm | 2760 mm | 2751 mm |
Zbiornik pal. |
80 litrów |
65 litrów | 63 litrów | 65 litrów |
Moc |
320 KM |
208 KM | 310 KM | 333 KM |
Moment obr. |
360 Nm |
252 Nm | 400 Nm | 440 Nm |
Maks. prędkość |
250 km/h |
210 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
0-100 km/h |
6,2 s |
9,0 s | 5,8 s | 5,6 s |
G Cabrio posiada wszystkie zalety kabrioletu z elektrycznie składanym twardym dachem, bez uszczerpku dla stylistyki i właściwości jezdnych. Model ten wyznacza nową, wyższą jakość jazdy plenerowej. Kuszący wygląd, najnowsze technologie adaptacyjne i miejsce wewnątrz dla całej rodziny idą w parze z najważniejszymi cechami każdego Infiniti – jest to szybki i dynamiczny samochód, tworzony z myślą o kierowcy, gwarantujący bogate wyposażenie i ekskuzywność.
Źródło: Infiniti, fot. Infiniti