Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
G Coupé z najnowszej, japońskiej rodziny samochodów luksusowych, zostało zaprojektowane, aby trafiać zarówno do serca, jak i do rozsądku. Zapewnia ono nieskażone połączenie dynamicznego wyglądu, inspirującej jazdy i pięciogwiazdkowego doświadczania własności, którym towarzyszy zaskakująco wysoka praktyczność. Kabina udoskonalonego modelu na rok 2010 jest jeszcze bardziej charakterystyczna i jeszcze lepiej wyposażona w nowinki techniczne – jedna z opcji oferuje system multimediów i nawigacji satelitarnej Connectiviti. G Coupé jest dostępne w pięciu wersjach z silnikiem V6, a każda z nich oferuje wysokie osiągi i bogactwo standardowych elementów wyposażenia.
Infiniti G Coupé jest jednym z trzech modeli pojazdów z silnikiem V6, które tworzą linię Infiniti G w Europie. Pozostałe dwa to G sedan oraz Cabrio z elektrycznie składanym, twardym dachem. Rodzina G jest niezwykle ważna dla firmy Infiniti, najnowszej marki samochodów luksusowych w Europie.
Hasłem przewodnim Infiniti są „Inspirujące osiągi” (ang. „Inspired Performance”), a G Coupé trafia w jego sedno. Jest to prawdziwy samochód klasy performance, który oferuje przestronną kabinę dwa plus dwa w pięknym nadwoziu coupé, prezentującym swoją siłę na ulicy. Coupé jest technicznie takie same jak pozostałe modele G, ale pod względem stylistycznym znacznie odbiega od wersji sedan.
G Coupé, swoją długą maską, nisko opuszczonym nadwoziem i konstrukcją: silnik z przodu, napęd na tylną oś, realizuje reguły coupé, ale dzięki charakterystycznym aspektom stylistyki Infiniti, wyszukanemu podwoziu i niezrównanej jakości przenosi je na wyższy poziom. Tym zaletom towarzyszą wyjątkowo kompletna specyfikacja standardowa i najwyższy w branży poziom obsługi klienta.
Dla G Coupé przeznaczona jest tylko jedna wersja silnika – wielokrotnie nagradzany motor V6 o pojemności 3,7 litra, oferujący moc 320 KM i brzmienie silnika wysokoobrotowego, które zadowoli wszystkich miłośników motoryzacji. Chociaż Infiniti pochodzi z Japonii, inżynierowie poświęcili wiele czasu na dostrojenie G Coupé do europejskich potrzeb i gustów. Jedną z tych zmian było nadanie układowi wydechowemu bardziej sportowego brzmienia. Silnik jest sprzężony standardowo z płynnie działającą, sześciobiegową, manualna skrzynią biegów, ale dostępna jest również opcja z zaawansowaną, siedmiobiegową przekładnią automatyczną, z łopatkami zmiany biegów montowanymi przy kierownicy.
G Coupé jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia, przy czym wersja GT z tapicerką skórzaną koncentruje się na luksusie, zaś wersja sportowa S ma między innymi 4-cztery koła skrętne (4WAS – 4-Wheel Active Steer) i sportowe zawieszenie. Wszystkie wersje G Coupé zapewniają przyjemność jazdy, jakiej można spodziewać się po ich wyglądzie i mocy silnika, ale zmiany mechaniczne w wersji S umożliwiają zaspokajanie potrzeb nawet najbardziej wymagających kierowców.
Idąc w ślady pozostałych modeli Infiniti i w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na w pełni wyposażone samochody, dla modeli roku 2010 wprowadzono wersje Premium GT i Premium S. Wszystkie egzemplarze wersji Premium są standardowo wyposażane w platformę informacji i rozrywki Connectiviti+ z dyskiem HDD, dostępem do informacji turystycznych i bazy użytecznych miejsc Przewodników Michelin – Czerwonego i Zielonego. Standardem jest również system nagłośnienia Bose® z 11 głosnikami, kamera cofania i innowacyjna technologia bezpieczeństwa Infiniti - inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control), połączony z inteligentnym wspomaganiem hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist).
Wersje Premium oferują wyjątkową wartość i oczekuje się, że będą najlepiej sprzedającymi się Coupé.
Wszystkie G Coupé mają bogate wyposażenie standardowe, w tym system doświetlania zakrętów (AFS - Adaptive Front-light System), gdzie biksenonowe reflektory automatycznie podążają za torem przednich kół. Jest to wyposażenie, jakiego oczekują nabywcy samochodu luksusowego, chociaż niektóre konkurencyjne marki oferują je tylko jako opcję. Nabywcy nie spodziewają się natomiast samoregenerującego się lakieru. Unikalny lakier Infiniti – samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (Scratch Shield) zawiera wysoce elastyczną żywicę, połączoną z tradycyjną powłoką, zwiększającą elastyczność lakieru. Samochód pokryty powłoką Scratch Shield Paint może wykazywać nawet pięć razy mniej zadrapań niż tradycyjne powłoki poddane działaniu takich samych warunków.
Najważniejsze aspekty specyfikacji: reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów; 18-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe o podwójnym wzorze; okno dachowe otwierane elektrycznie; samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (Scratch Shield); elektrycznie regulowane fotele; czujniki parkowania; podnoszona maska silnika zwiększająca bezpieczeństwo pieszego, uczestniczącego w wypadku; elektrycznie składane oparcia tylnych siedzeń; inteligentny kluczyk (I-Key); sześć poduszek powietrznych; tylne lampy z diodami LED; system multimedialny Connectiviti z możliwością podłączenia iPod-a, technologią Bluetooth i Music Boxem z dyskiem HDD.
Najważniejsze aspekty specyfikacji - jak G Coupé, a ponadto: tapicerka skórzana; elektryczna regulacja fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach z elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego; podgrzewane przednie fotele; pamięć ustawienia fotela kierowcy, kierownicy i lusterek bocznych, połączone z pamięcią inteligentnego kluczyka (I-Key).
Najważniejsze aspekty specyfikacji - jak GT, a ponadto: nawigacja satelitarna HDD systemu Connectiviti+; Music Box o pojemności 30 GB; system nagłośnieniowy Bose® z 11 głośnikami; kamera cofania; inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control).
Najważniejsze aspekty specyfikacji - jak wersja podstawowa, a ponadto: cztery koła skrętne (4WAS - 4-Wheel Active Steer); 19-calowe, dziesięcioramienne felgi aluminiowe, wiskotyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VLSD - Viscous Limited Slip Differential); skórzane, podgrzewane fotele sportowe z pamięcią ustawienia; sportowe zawieszenie; ulepszone hamulce; elektryczna regulacja sportowego fotela kierowcy w czternastu kierunkach.
Najważniejsze aspekty specyfikacji - jak S, a ponadto: nawigacja satelitarna HDD systemu Connectiviti+; Music Box o pojemności 30 GB; system nagłośnieniowy Bose® z 11 głośnikami; kamera cofania, inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control).
W porównaniu do rywali, lista opcji dla G Coupé jest krótka i ukierunkowana na nowoczesne technologie. Siedmiobiegowa przekładnia automatyczna z systemem adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control), magnezowymi łopatkami zmiany biegów przy kierownicy jest dostępna we wszystkich Coupé.
Pozostałe opcje to inteligentny tempomat z laserowymi czujnikami (z pełnym zakresem prędkości) i z inteligentnym wspomaganiem hamowania (tylko dla wersji GT i S); 19-calowe, dziesięcioramienne felgi aluminiowe o sportowym wzorze (tylko dla wersji G i GT); listwy wykończeniowe wnętrza z ręcznie barwionego drewna klonowego (tylko dla wersji z przekładnią automatyczną); nawigacja satelitarna systemu Connectiviti+ z twardym dyskiem o pojemności 30 GB, z prezentacją użytecznych miejsc w 3D i przewodnikami Michelin, ekranem dotykowy o wysokiej rozdzielczości, Music Boxem o pojemności 10 GB, pozwalającej na przechowywanie muzyki z 300 płyt CD, kamerą cofania i systemem nagłośnieniowym Bose® z 11 głośnikami (tylko dla wersji GT i S).
Długa maska, krótkie zwisy i ostro opadająca linia dachu nadają G Coupé kształtów, które wyróżniają go na tle samochodów konkurencji, które budowane są w znacznym stopniu na bazowych wersjach sedan. G Coupé swoją zdumiewającą sylwetką akcentuje odrębność od czterodrzwiowego G, a jedynym elementem, który łączy te dwa modele na zewnątrz, są klamki drzwi.
Stylistykę G Coupé charakteryzują eleganckie i dopracowane proporcje, współgrające z ekspresyjną linią. Nadają mu one wrażenia ruchu, nawet gdy samochód jest nieruchomy. Krótsza i niżej poprowadzona linia dachu akcentuje nisko położony środek ciężkości Coupé i wyraźnie wskazuje, że jest to samochód z tylnym napędem.
Charakterystycznie zakrzywione linie z przodu samochodu nawiązują do wyglądu przednich błotników i nadają Coupé bardziej atletycznego wyglądu. Listwy grilla chłodnicy są inspirowane japońskimi mieczami. Aby zapewnić idealne wpasowanie reflektorów w złożone powierzchnie, opracowano specjalny proces produkcyjny.
Z tyłu Coupé jest bardzo muskularny, z wyraźnym, zintegrowanym tylnym spojlerem. Doskonałe osiągi samochodu stały się inspiracją dla takich szczegółów, jak podwójne kręgi tylnych lamp z diodami LED oraz podwójne końcówki wydechowe.
Wersja S ma felgi 19-calowe, zaś G Coupé i GT - felgi 18-calowe.
G Coupé oferuje kierowcy sportową przestrzeń kokpitu, a pasażerom - przestrzeń luksusowo otwartą. Typowe cechy Infiniti nadano także desce rozdzielczej i konsoli centralnej, wzbogaconej o siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz. Połączenie podwójnych łuków górnej części z centralną osią pionową przydają kokpitowi solidności.
Ulepszenia modeli 2010 obejmują wprowadzenie aluminiowych listw wykończeniowych o ciekawej fakturze, będących reminiscencją japońskiej kaligrafii i hołdem, jaki Coupé składa tradycyjnej japońskiej stylistyce i rzemiosłu. Inne zmiany to między innymi przeprojektowana konsola centralna, oparta na tej z crossover-ów EX i FX. Niezmieniony pozostaje znak rozpoznawczy Infiniti na desce rozdzielczej – charakterystyczny, elegancki zegar analogowy.
Za kierownicą G Coupé każdy kierowca będzie się czuł wygodnie, a to za sprawą dopracowania szczegółów pod względem ergonomicznym. Aby zapewnić dobrą widoczność tarcz zegarów, podstawa tablicy wskaźników nie jest przymocowana do deski rozdzielczej, ale do samej kolumny kierownicy i podczas regulacji wysokości i oddalenia porusza się razem z kierownicą. Należy przy tym zaznaczyć, że we wszystkich wersjach kolumna kierownicy jest elektrycznie regulowana w obu płaszczyznach.
Przednie fotele są elektrycznie regulowane we wszystkich modelach. Fotel kierowcy podstawowej wersji ma regulację w ośmiu kierunkach, GT – w dziesięciu kierunkach, zaś sportowe fotele wersji S zostały tak wyprofilowane, aby lepiej trzymały i są oddzielnie regulowane w czternastu kierunkach. Naciśnięcie jednego przycisku powoduje, że każdy kierowca, bez względu na swój wzrost i tuszę, znajdzie najwygodniejszą i najbardziej relaksującą pozycję dla siebie.
Dzięki szerokiemu rozstawowi osi, na tylnej kanapie jest sporo miejsca dla dwóch osób. Szeroko otwierające się drzwi oraz elektrycznie składane i przesuwane fotele przednie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Funkcjonalność i pojemność ładunkową G Coupé jeszcze bardziej poprawiają składane tylne siedzenia.
Wszystkie G Coupé, zarówno wersja podstawowa, jak i luksusowe odmiany GT oraz sportowe S, są napędzane silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 litra. Silnik łączy w sobie wysoką kulturę pracy i łatwość obsługi z osiągami, które mogą zawstydzić właścicieli wielu samochodów sportowych. Do 100 km/h Infiniti rozpędza się bowiem w jedyne 5,8 sekundy (wersja ze skrzynią manualną), zaś prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 10,6 l/100 km przy emisji CO2, wynoszącej 248 g/km. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 5.
3,7-litrowy silnik V6 Infiniti jest potężną, wysokoobrotową 24-zaworową jednostką z podwójnymi wałkami rozrządu, o mocy 320 KM przy 7 000 obr./min i imponującym momencie obrotowym 360 Nm przy 5 200 obr./min.
Dwuwarstwowa aluminiowa konstrukcja silnika typu two-part bed-plate zapewnia większą sztywność i odporność na wibracje niż konstrukcja standardowa. Pozwala również uzyskać wyższe obroty silnika: w V6 czerwone pole zaczyna się dopier przy 7 500 obr./min.
Silnik V6 łączy swoje wysokie obroty z maksymalną wydajnością dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL (Variable Valve Event i Lift). System VVEL zwiększa moc i czułość działania pedału przyspieszenia, a także zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin w porównaniu do silników z tradycyjnym rozwiązaniem. System VVEL nieustannie zmienia stopień otwarcia zaworów, a zatem ilość powietrza w komorze spalania. Bardzo precyzyjne nastawy jednostki sterującej pracą silnika (ECU) sprawiają, że stopniowo narastająca moc i moment obrotowy przekładają się na przyspieszenie większe, niż w systemach dostarczających mocy skokowo.
Istotny jest także fakt, że G Coupé z dostępną jako opcja skrzynią automatyczną jest praktycznie tak samo szybki jak model ze skrzynią manualną: 0-100 km/h w 5,9 sekundy przy podobnym zużyciu paliwa (10,5 l/100 km w cyklu mieszanym) i podobnej emisji CO2 (246 g/km). Skrzynia automatyczna to nowa siedmiobiegowa przekładnia Infiniti z systemem adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control) i łopatkami zmiany biegów, z siedmioma przełożeniami, w tym specjalnym, długim, siódmym biegiem do spokojnej, ekonomicznej jazdy po autostradach. Skrzynia z systemem ASC nie traci swojej sportowej charakterystyki. Przełączenie na tryb manualny pozwala na zmianę biegów dwoma dużymi łopatkami, wykonanymi w całości z magnezu, które są umieszczonymi przy kierownicy. Zapewniają one precyzję zmiany biegów skrzyni manualnej, a równocześnie wygodę operowania tylko dwoma pedałami.
Każdy samochód Infiniti jest zaprojektowany tak, aby zapewniał przyjemność jazdy, ale dla G Coupé jest to najważniejszy aspekt. Coupé dzięki różnym, specjalnie opracowanym dla niego rozwiązaniom, dostarcza to, co obiecuje jego stylistyka i silnik. Rozwiązania te to m. in. mocniejsze czucie pedału hamulca oraz zaawansowany system czterech kół skrętnych. Dopasowanie do europejskich warunków drogowych gwarantuje natomiast maksymalne bezpieczeństwo i przyjemność nawet w ekstremalnych sytuacjach.
Podstawą jest plaftorma G, na której zbudowano Coupé. Platforma FM drugiej generacji Infiniti czyli konstrukcja „front midship” umieszcza silnik V6 jak najniżej i jak najdalej, aby obniżyć środek cięzkości oraz zapewnić optymalny rozkład masy: przód-tył. Większa część bloku silnika znajduje się właściwie za linią przedniej osi.
W całkowicie niezależnym zawieszeniu zastosowano elementy wykonane z lekkiego aluminium, zmniejszając przez to znacząco wagę. Z przodu umieszczono zawieszenie dwuwahaczowe, natomiast tylne zawieszenie wielowahaczowe zamontowano na ramie pomocniczej (subframe). Te elementy oraz wyjątkowo sztywne nadwozie sprawiają, że G Coupé jest autem zwinnym i przyjemnym w prowadzeniu, pozwalającym cieszyć się osiągami, które oferuje.
Ten potencjał osiąga swoje apogeum w odmianie S. Nie jest to zwykła wersja sportowa, stworzona przez dołożenie znaczka i większych kół, jak to czynią niektórzy konkurenci. Jest to samochód mocno nastawiony na sportowe osiągi, który zawiera kilka znaczących zmian mechanicznych. Zmiany te wprowadzono z myślą o kierowcy, który oczekuje bezkompromisowej zwrotności i stabilności podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Najważniejszą modyfikacją jest dodanie czterech kół skrętnych (4WAS - 4-Wheel Active Steer), elementu unikalnego w samochodzie tylnonapędowym. System różnicuje kąt skrętu kół przednich oraz dostosowuje geometrię tylnego zawieszenia do kąta skrętu i prędkości pojazdu. Ułatwia to skręcanie, zwiększa przyczepność i poprawia stabilność. Zmianie tej towarzyszy też wprowadzenie wiskotycznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (VLSD - Viscous Limited Slip Differential), przekalibrowanie nastawów sportowego zawieszenia i ulepszenie systemu hamulcowego z czterotłoczkowymi hamulcami przednimi. Wersja S przenosi bardzo wysokie parametry jezdne Coupé na nowy poziom zadowolenia kierowcy.
Wszystkie wersje G Coupé wyposażane są w system elektronicznej kontroli stabilności - ESP (Electronic Stability Program). Wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach mają czterokanałowy, czteroczujnikowy ABS, system elektronicznej dystrybucji siły hamowania (EBD - Electronic Brake force Distribution) i wspomaganie hamowania (BA - Brake Assist) w standardzie. Aby zwiększyć czucie hamulca, w G Coupé zastosowano innowacyjny pedał „link-design”, który wraz ze zwiększaniem się siły g i prędkości pojazdu, staje się stopniowo coraz twardszy. W efekcie kierowca bardziej bezpośrednio i dokładnie czuje siłę hamowania, gdy hamuje przy wysokich prędkościach, jak również odczuwa większe wspomaganie hamowania. Przy niższych prędkościach hamulec staje się miększy i dzięki temu zatrzymanie jest bardziej komfortowe.
Siła działania elektrycznego wspomagania kierownicy jest uzależniona od prędkości pojazdu, zapewniający optymalną siłę oporu kierownicy zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach jazdy.
Z myślą o utrzymaniu nastawionego na osiągi sportowego charakteru Coupé, inżynierowie Infiniti opracowali nawet specjalną „ścieżkę dźwiękową” dla tego samochodu. Równa długość końcówek wydechowych i symetryczny system wydechu tłumika pozwoliły stworzyć brzmienie zgodne z naturalnym balansem między dźwiękami o niskich i wysokich częstotliwościach.
Krótko mówiąc: G Coupé brzmi fantastycznie.
Ma wszystkie element wyposażenia G, a ponadto:
Ma wszystkie element wyposażenia GT, a ponadto:
Ma wszystkie element wyposażenia wersji podstawowej, a ponadto:
Ma wszystkie elementy wyposażenia wersji S, a ponadto:
Przekładnia Infiniti z systemem adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control) jest wyposażona w siedem biegów, co pozwala na optymalne rozłożenie poszczególnych przełożeń tak, aby zapewnić dobre osiągi, zaś długi, siódmy bieg zapewnia mniejsze zużycie paliwa i najwyższą kulturę pracy silnika podczas jazdy autostradą. Płynność i właściwe reagowanie na przepustnicę są gwarantowane przez system ASC, dostosowujący się do jednego z trzech programów zmian, w zależności od stylu jazdy. W trybie manualnym, duże magnezowe łopatki zmiany biegów, umieszczone przy kierownicy, oferują kierowcy pełną kontrolę i czynią jazdę jeszcze bardziej satysfakcjonującą.
Skrzynia biegów dodatkowo posiada tryb jazdy sportowej DS (drive sport mode), który przytrzymuje biegi dłużej, zwiększając obroty aż do czerwonego pola i również płynnie redukuje biegi podczas hamowania.
Jeśli skraca się dystans do pojazdu z przodu, inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) powiadamia o tym kierowcę przy pomocy sygnałów świetlnych i dżwiękowych. Jeśli będzie to koniecznie, inteligentny system wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) automatycznie przyhamuje Infiniti G Coupé, aż osiągnie optymalny dystans do poprzedzającego go pojazdu. Funkcja jazdy z niską prędkością (LSF - Low-Speed Following), sprzężona z automatyczną skrzynią biegow, automatycznie dostosowuje się do wolnego ruchu drogowego (na przykład w przeciążonym ruchu miejskim). Inteligentnie hamuje samochod i utrzymuje go w bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu.
Opracowany na specjalne zamówienie Infiniti system dźwięku firmy Bose®, wyznacza nowy standard jakości dźwięku w samochodzie. Jedenaście głośników wysokiej klasy odtwarza muzykę w każdym detalu. Niskie tony o soczystej barwie przenoszą do wnętrza G Coupé moc dźwięku i emocje właściwe koncertom na żywo.
Wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego był priorytetem już na etapie projektowania. W rezultacie G Coupé ma komplet sześciu poduszek powietrznych, z przednimi poduszkami dwustopniowymi typu dual-stage, czujnikami zapięcia pasów i czujnikiem zajęcia fotela pasażera. Przednie fotele wyposażone są w poduszki chroniące biodra i klatkę piersiową, natomiast kurtyny powietrzne przód-tył stanowią ochronę przed uderzeniami bocznymi.
Standardowym elementem jest także unosząca się maska, zaprojektowana tak, aby zapewnić większą ochronę pieszym. W sytuacji kolizji małe siłowniki pirotechniczne unoszą tylną krawędź maski na wysokość dolnej krawędzi szyby przedniej. Dzięki temu powstaje większa przestrzeń między maską a wierzchem silnika, lepiej pochłaniająca energię uderzenia i redukująca potencjalne obrażenia pieszego.
Nazwa Infiniti nie przez przypadek jest synonimem jakości samochodu.
W Japonii, na linii produkcyjnej zakładu Tochigi każdy pojazd – a nie tylko co dziesiąty – jest skanowany laserowo, aby upewnić się, że przerwy między elementami nadwozia mieszczą się w wąskich zakresach tolerancji.
Podczas prac projektowych i w fazie rozwojowej, nowe modele są wnikliwie testowane nie tylko na torze Infiniti na wyspie Hokkaido, ale także na obiektach testowo-wyścigowych Tochigi i Motegi. W Arizonie Infiniti dysponuje także olbrzymią bazą (o powierzchni 12,34 milionów metrów kwadratowych) do testów w upałach.
Testowanie każdego modelu w najsurowszych warunkach i na dystansie tysięcy kilometrów zapewnia wytrzymałość samochodów i oczekiwany przez ich nabywców spokój ducha.
Infiniti oferuje nie tylko nową gamę samochodów w Europie, ale także nowy sposób dbania o ich właścicieli. Doświadczanie pełni posiadania (Total Ownership Experience) to system doprowadzany do perfekcji na całym świecie od chwili pojawienia się 20 lat temu firmy Infiniti. Stawia on właściciela samochodu Infiniti na pierwszym planie. Nawet wtedy, gdy podróżuje on innym samochodem, a nie swoim Infiniti. Jest to specjalnie stworzone podejście do zaspakajania potrzeb poszczególnych właścicieli, stosowane na każdym etapie – od wyboru, przez zakup, aż po eksploatację samochodu Infiniti.
Aby zapewnić, że posiadanie Infiniti G Coupé będzie bezproblemowe, każdemu właścicielowi Infiniti jest przypisany jego własny konsultant (Customer Account Manager), który staje się pojedynczym punktem kontaktu przez cały czas posiadania samochodu. Obsługa klienta na poziomie VIP-owskim polega między innymi na bezpłatnej usłudze odbioru i dostawy samochodu, w celu przeprowadzenia czynności serwisowych (usługa zależna od odległości).
Każdy G Coupé otrzymuje również pakiet usług mobilnych: pomocy drogowej i wsparcia na trasie (touring assistance). Ale pakiet ten wykracza dalej, koncentrując się na bardziej na właścicielu niż na jego samochodzie. Dzięki temu nigdy nie zostanie on zostawiony na łasce losu, niezależnie od okoliczności.
Salony samochodowe Infiniti, podobnie jak usługi, nie przypominają salonów innych marek. Centra Infiniti są uosobieniem „nowoczesnego luksusu”. Są budowane z rozmachem. Mają zachwycać wyglądem i wyposażeniem technicznym, ale także gościnnością i relaksującą atmosferą. Goście mogą poznawać samochody, dotykać i wąchać ogromne próbki tapicerki skórzanej, odkrywać kolory lakieru i dobierać wykończenie na ekranach plazmowych lub po prostu delektować się kawą, przeglądając różnorodne pakiety informacyjne Infiniti.
Partnerzy Infiniti w tych Centrach to grupy, które mają solidne doświadczenie w sprzedaży samochodów luksusowych marek. Oznacza to, że są to osoby zorientowane na klienta, które są przyzwyczajone do sprzedawania luksusowych towarów wymagającym klientom. Pracownicy Centrum Infiniti są w stanie doradzić w sprawie różnorodnych usług, dopasowanych do potrzeb, począwszy od jazd próbnych, aż po specjalnie przygotowane oferty finansowe i pakiety serwisowe.
Do końca 2010 w całej Europie będzie funkcjonowało 80 Centrów Infiniti, ulokowanych w wielu bardzo reprezentacyjnych miejscach.
Uzupełnieniem Centrów Infiniti jest niezrównany serwis internetowy - www.infiniti.com .
Rozstaw osi mniejszy niż w Mercedes E, a 100 mm większy niż w Audi A5, mocniejszy i szybszy do 100 km/h niż BMW 330i, największy silnik i wybór między skrzynią manualną a automatyczną, jedyny z kołami 19-calowymi i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Infiniti |
Mercedes | BMW | Audi | |
Model |
S |
E350 CGI Sport Coupe |
330i M Sport | A5 3.2FSI Sport |
Długość |
4655 mm |
4698 mm | 4580 mm | 4625 mm |
Rozstaw osi |
2850 mm |
2760 mm | 2760 mm | 2751 mm |
Masa rzeczywista |
1706 kg |
1670 kg | 1545 kg | 1495 kg |
Poj. bagażnika (min) |
275 litrów |
450 litrów | 440 litrów | 455 litrów |
Moc |
320 KM |
294 KM | 275 KM | 265 KM |
Moment obr. |
360 Nm |
365 Nm | 320 Nm | 330 Nm |
Prędkość maks. |
250 km/h |
250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
0-100 km/h |
5,8 sek |
6,3 sek | 6,0 sek | 6,6 sek |
Silnik |
3,7 V6 |
3,5 V6 | 3,0 V6 | 3,2 V6 |
Skrzynia |
6 |
7 (tylko autom.) | 6 | 7 (tylko autom.) |
Emisja CO2 |
248 g/km |
203 g/km | 173 g/km | 199 g/km |
Klasa emisji |
EU5 |
EU5 | EU4 | EU5 |
Napęd |
tył |
tył | tył | przód |
Koła 19-calowe |
standard |
opcja | opcja | opcja |
Mech. różn. LSD |
standard |
brak | brak | brak |
4 koła skrętne |
standard |
brak | brak | brak |
Już sam wygląd G37 Coupé każe myśleć o nim jako o zwycięzcy. Ale kiedy ten wygląd wiąże się z wyszukanym sportowym podwoziem o tylnym napędzie, z wiodącym w tej klasie silnikiem V6, to powstaje wręcz piorunująca kombinacja. Bogate wyposażenie, wyjątkowe osiągi i idealne połączenie komfortu jazdy z dynamiką prowadzenia wynoszą ten stylowy model Infiniti na szczyty samochodowego rynku premium.
Źródło: Infiniti, fot. Infiniti