Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
„Zapierający dech w piersiach”, „nieodparty” i „nieskazitelny” to słowa mocno zakorzenione w tradycji kabrioletów BMW. Teraz marka tworzy nowy rozdział w wieloletniej historii modeli z otwieranym dachem, prezentując nowe BMW serii 6 Cabrio.
Samochód spełnia oczekiwania wymagających entuzjastów motoryzacji, oferując sportową przyjemność z jazdy, niedostępny wcześniej poziom luksusu oraz eleganckie nadwozie. Ekskluzywny kabriolet z układem miejsc 2+2 wyróżnia się wydajnymi jednostkami napędowymi, zaawansowanymi technologiami zastosowanymi w podwoziu, a także innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu komfortu, rozrywki i bezpieczeństwa, co predysponuje go zajęcia czołowego miejsca w segmencie aut premium z rozkładanym dachem.
Długa maska silnika, cofnięty przedział pasażerski, duży rozstaw osi i nisko poprowadzona linia boczna tworzą proporcje typowego kabrioletu BMW. Nowe BMW serii 6 Cabrio łączy wszystkie te cechy z klasycznym miękkim dachem w kształcie odwróconej płetwy rekina. Wyraźnie zaakcentowane płaszczyzny oraz dynamicznie poprowadzone linie nadwozia świadczą o bezpiecznych, sportowych właściwościach jezdnych. Luksusową atmosferę wnętrza podkreśla kokpit skierowany w stronę kierowcy, który otacza pasażerów siedzących zarówno z przodu, jak i z tyłu, potęgując poczucie bezpieczeństwa. Ponadprzeciętną funkcjonalność wnętrza nowego BMW serii 6 Cabrio podkreśla także przeprojektowany niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive.
W momencie premiery rynkowej nowe BMW serii 6 Cabrio dostępne jest z dwoma silnikami do wyboru. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa montowana pod maską BMW 650i Cabrio produkuje 300 kW/407 KM, podczas gdy ekskluzywna odmiana rzędowego, sześciocylindrowego silnika z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz układem VALVETRONIC – rozwijającego 235 kW/320 KM – została opracowana specjalnie dla wersji BMW 640i Cabrio. Obie jednostki standardowo współpracują ze sportową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. W BMW 640i Cabrio standardem jest również funkcja Auto Start-Stop wchodząca w skład rozwiązań BMW EfficientDynamics.
Najnowocześniejsze silniki współpracują z równie zaawansowanymi technologiami zastosowanymi w podwoziu, zapewniając lepszą dynamikę i wysoki poziom komfortu, którym charakteryzował się poprzednik. Nowe BMW serii 6 Cabrio standardowo wyposażone jest w układ Drive Dynamic Control, który dostosowuje charakterystykę pracy zawieszenia do wymagań kierowcy, podczas gdy w opcji dostępny jest układ Adaptive Drive obejmujący układ elektrycznej kontroli amortyzatorów oraz układ stabilizacji przechyłów. Obok standardowego elektromechanicznego wspomagania kierownicy, kolejnym niespotykanym dodatkiem w tym segmencie jest opcjonalny zintegrowany aktywny układ kierowniczy.
Progresywny charakter nowego BMW serii 6 Cabrio podkreślają też liczne funkcje BMW ConnectedDrive, które pozostają niedoścignionym punktem odniesienia dla konkurencji. Wśród opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy znajduje się kamera cofania, funkcja Surround View, układ BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz asystent parkowania. Ponadto, nowe BMW serii 6 Cabrio jest jedynym samochodem w segmencie dostępnym z wyświetlaczem Head-Up. Najnowsza generacja tego systemu, która debiutuje w kabriolecie BMW, wykorzystuje większą paletę kolorów oraz trójwymiarową grafikę w celu wyemitowania ostrzejszego obrazu.
Nowe BMW serii 6 Cabrio powstaje w fabryce BMW w Dingolfing w Niemczech. Z taśm produkcyjnych tego największego zakładu produkcyjnego BMW Group zjeżdżają także modele BMW serii 5 oraz BMW serii 7. Elastyczne i wydajne procesy stosowane w fabryce łączą najnowocześniejszą technologię produkcyjną z wysoką jakością wykonania, osiągniętą dzięki przywiązywaniu uwagi do najdrobniejszych detali. Wszystko to pozwala tworzyć samochody klasy premium perfekcyjnie dostosowane do wymagań klientów.
Silnik benzynowy V8 z układem BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Pojemność skokowa: 4395 cm3.
Moc: 300 kW/407 KM przy 5500 – 6400 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750 – 4500 obr./min.
Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,0 sekund.
Prędkość maksymalna: 250 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE: 10,7 litra/100 kilometrów.
Emisja CO2 wg UE: 249 g/km.
Standard emisji spalin: Euro5.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem VALVETRONIC.
Pojemność skokowa: 2979 cm3.
Moc: 235 kW/320 KM przy 5800 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1300 – 4500 obr./min.
Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,7 sekundy.
Prędkość maksymalna: 250 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 litra/100 kilometrów.
Emisja CO2 wg UE: 185 g/km.
Standard emisji spalin: Euro5.
Źródło: mototarget.pl