Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Volvo FH16 o mocy 700 KM to najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy produkowany seryjnie. Został on zbudowany do realizacji najbardziej wymagających zadań transportowych i oferuje wyjątkową kombinację doskonałych osiągów i wysokiej ekonomiki paliwowej. W sierpniu, w niespełna dwa miesiące od czasu, kiedy miała miejsce pierwsza dostawa tego modelu, jego kolejny egzemplarz trafił do pierwszego klienta na rynku polskim – firmy Int. Transport Jens Chr. Siig z Barlinka.
Nowy ciągnik siodłowy Volvo FH16 700, w wersji 8x4 Tridem, będzie eksploatowany w transporcie ładunków ponadnormatywnych. Nabywca pojazdu - funkcjonująca na rynku polskim od 1990 roku firma Int. Transport Jens Chr. Siig - posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie międzynarodowym, w tym w specjalistycznym transporcie ładunków ponadgabarytowych. Jednym z obszarów działalności Pana Jensa Chr. Siiga jest bowiem produkcja elementów elektrowni wiatrowych dużych mocy, a także montaż tych elektrowni na terenie całej Europy.
"Powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na wybór nowego Volvo FH16 700 jest fakt, iż jest to pierwszy seryjnie produkowany pojazd wyposażony w tak mocny silnik i jednocześnie spełniający normę emisji spalin EURO5", powiedział Jens Chr. Siig, właściciel firmy Int. Transport Jens Chr. Siig, pierwszy nabywca pojazdu na rynku polskim.
Ciągnik będzie eksploatowany w zestawie z wyposażoną w 11 niezależnie skrętnych osi specjalistyczną naczepą, przystosowaną do przewozu elementów o długości do 40 metrów. Dopuszczalna masa całkowita zestawu to aż 170 ton.
Nowe Volvo FH16 posłuży głównie do transportu elementów elektrowni wiatrowych i generatorów, a moc 700 KM i potężny moment obrotowy 3150 Nm to parametry, z których zrobiony tu zostanie właściwy użytek. „W naszej działalności regularnie zajmujemy się transportem ładunków ponadgabarytowych po całej Europie, co w naszym przypadku oznacza konieczność dysponowania pojazdem o odpowiednio dużej mocy i dopuszczalnej masie całkowitej zestawu minimum 130 ton", dodaje Jens Chr. Siig.
Pojazd wszedł do eksploatacji pod koniec sierpnia, udając się do Danii, gdzie na początek września zaplanowany został jego pierwszy załadunek.
Jak twierdzi Jens Chr. Siig, nowe Volvo FH16 700, wyraźnie wyróżnia się na drodze, wzbudzając wszędzie, gdzie się pojawi, duże zainteresowanie.
Źródło: Volvo, fot. Volvo