Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
W celu uczczenia stulecia istnienia firmy, Chevrolet wprowadza do sprzedaży elektryczny model Volt, ofiaruje 100 samochodów na rzecz pomocy dzieciom w potrzebie, a także zamawia nowoczesną rzeźbę, która stanie w rodzinnym mieście Louis Chevroleta.
Z okazji stulecia marki, Chevrolet wprowadza w Europie nagradzany model Volt, czyli pierwszy samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu. Volt trafi do salonów sprzedaży Chevroleta w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii i Szwajcarii w czwartek 3 listopada 2011 roku.
„W tym roku jesteśmy świadkami wielu specjalnych wydarzeń z okazji szczególnej rocznicy Chevroleta, którą obchodzimy na całym świecie wraz z naszymi klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi. Dziś rozpoczynamy nową erę dzięki modelowi Volt, kontynuując jednocześnie tradycję projektowania samochodów, które pozwalają użytkownikom w pełni wykorzystywać nadarzające się w życiu okazje”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
W ciągu tego roku Chevrolet zorganizował wiele imprez, jednak nie po to, aby otrzymać prezenty urodzinowe, lecz aby je rozdać. Celem Chevroleta jest przekazanie 100 nowych samochodów – od niewielkiego, miejskiego modelu Spark po 7-miejscowe Orlando i SUVa Captivę – SOS Wioskom Dziecięcym w całej Europie, Uzbekistanie, Afryce Południowej, Lesotho i Izraelu.
3 listopada tego roku Chevrolet ofiaruje samochody z numerami 99 i 100 Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Rzymie podczas specjalnej uroczystości zorganizowanej na przedmieściach stolicy Włoch.
Inicjatywa Chevroleta zwiększy mobilność dzieci i matek SOS, jak również pozwoli pracownikom opieki społecznej dotrzeć do rodzin objętych wsparciem w ramach profilaktycznych Programów Umacniania Rodziny.
„Matki SOS muszą być mobilne, ponieważ ich zadaniem jest prowadzenie dużego domu, a także wykonywanie wszystkich obowiązków, które spoczywają na rodzicach. Korzystanie z transportu publicznego nie zawsze jest łatwe, więc mobilność jest w tym przypadku kluczem do codziennego funkcjonowania”, wyjaśnia Richard Pichler, sekretarz generalny SOS Wiosek Dziecięcych.
Chevrolet od wielu lat wspiera sztukę. Tradycja ta kontynuowana jest w rodzinnym mieście Louis Chevroleta, czyli w La Chaux-de-Fonds w Szwajcarii, gdzie Chevrolet Europe uczci pamięć współzałożyciela marki poprzez zamówienie dzieła sztuki, które stanie w Parc de l'Ouest.
O tym, kto stworzy dzieło, zdecyduje wynik konkursu zorganizowanego pomiędzy czterema grupami uznanych artystów. Zwycięski projekt zostanie wybrany w marcu 2012 roku przez jury, w którego skład wejdą reprezentanci La Chaux-de-Fonds i firmy Chevrolet, jak również Ambasador Stanów Zjednoczonych w Szwajcarii i Księstwie Lichtenstein oraz przewodniczący Federalnej Komisji Sztuk Pięknych w Szwajcarii.
Rzeźba będzie przypominała odwiedzającym miasto La Chaux-de-Fonds (wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO) o jednym z najsłynniejszych mieszkańców oraz o marce, którą stworzył.
Louis Chevrolet, szwajcarski emigrant i nieustraszony kierowca wyścigowy, wraz z amerykańskim przemysłowcem Billym Durantem, założył firmę Chevrolet Motor Car Company w Detroit 3 listopada 1911 roku.
Sto lat i ponad 209 milionów samochodów osobowych i użytkowych później, Chevrolet jest czwartą co do wielkości marką motoryzacyjną na rynku pod względem rocznego wolumenu sprzedaży. W 2010 roku firma sprzedała ponad 4 miliony samochodów osobowych i użytkowych w ponad 130 krajach. Oznacza to, że na całym świecie co 7 sekund ktoś kupuje nowego Chevroleta.
Dziś słynna „muszka” Chevroleta wciąż reprezentuje młodego, pionierskiego ducha, ekspresyjny design oraz bezkompromisową trwałość. Cechy te widoczne są w całej gamie zupełnie nowych modeli, w tym w Chevrolecie Cruze, zdobywcy dwóch kolejnych tytułów mistrzowskich WTCC, oraz w nagradzanym samochodzie elektrycznym, Chevrolecie Volcie.
„Rok 2011 to niepowtarzalna okazja do uczczenia wspaniałych sukcesów z przeszłości”, powiedział Wayne Brannon. „Obecnie wkraczamy w drugie stulecie inspirowani dziełem Louisa Chevroleta oraz jego mottem życiowym: ‘Nigdy się nie poddawaj!’”.
Źródło: Chevrolet, fot. Chevrolet