Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Podczas tegorocznych targów Auto China 2010 w Pekinie Chevrolet zaprezentował koncepcyjny model Volt MPV5 z napędem elektrycznym.
Wymiary koncepcyjnego Volta MPV5 zapewniają pasażerom duży komfort podróżowania. Choć wynoszący 2760 m rozstaw osi konceptu jest zaledwie o 15 mm dłuższy od rozstawu osi Chevroleta Volta, jego nadwozie jest o 181 mm dłuższe (4585 mm), o 73 mm szersze (1871 mm) i o 182 mm wyższe (1612 mm).
Jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową, koncepcyjny Volt MPV5 kontynuuje tradycję pojazdów typu crossover dzięki zastosowaniu składanego drugiego rzędu foteli, co pozwala na uzyskanie do 1 764 litrów przestrzeni ładunkowej i 863 litrów przestrzeni za drugim rzędem siedzeń.
W koncepcyjnym modelu Volt MPV5 wykorzystano układ napędowy Voltec zastosowany w Chevroletcie Volt, w tym dodatkowy generator zwiększający zasięg pojazdu. 16-kWh akumulator litowo-jonowy w kształcie litery T zasila elektryczną jednostkę napędową.
Elastyczność systemu Voltec pozwala koncepcyjnemu Voltowi MPV5 spełnić wszystkie wymogi dotyczące prędkości i przyspieszenia pojazdu przy możliwości przewiezienia pięciu pasażerów na odległość do 51,5 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Po rozładowaniu akumulatora, 1,4-litrowy generator zapewnia ładowanie, a jednocześnie pozwala na pokonanie do 482 km na napędzie elektrycznym.
Źródło: GM