Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Zachęcony sukcesem modelu Fiesta Sport+ (sprzedawanego pod nazwą 1600S w Wielkiej Brytanii i Sport S w Niemczech), Ford zaprezentował nową edycję specjalną o nazwie Sport Special Edition.
Najnowsze wcielenie Fiesty oferowane jest z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru. Mocniejszy silnik benzynowy 1,6 litra Duratec Ti-VCT rozwija 134 KM i 160 Nm przy 4 250 obr./min. W połączeniu z manualną skrzynią biegów o „ciasno” zestopniowanych przełożeniach oraz przeprojektowanym układem wydechowym auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy i rozpędza się do 195 km/h.
Druga opcja napędowa to silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 95 KM. Mimo, że osiągi tej wersji nie mają wiele wspólnego z oznaczeniem Sport, to w tym przypadku nabywca może liczyć na dobrą elastyczność przy rozpędzaniu auta na wyższych biegach oraz niskie zużycie paliwa oscylujące w granicach 4,1 litra na 100 kilometrów.
Fiesta Sport Special Edition dostępna jest wyłącznie w nadwoziu trzydrzwiowym, które może zostać pokryte jednym z siedmiu dedykowanych kolorów (łącznie z matowym czarnym). Pakiet stylistyczny obejmuje pełne ospoilerowanie, srebrną ramkę osłony chłodnicy oraz polerowane na wysoki połysk końcówki układu wydechowego. W wersji benzynowej montowane są 17-calowe obręcze Panther Black, natomiast modele z jednostką wysokoprężną oferowane są z felgami o średnicy 16 cali.
We wnętrzu sportowej Fiesty dominuje czarne, skórzane wykończenie podgrzewanych foteli i koła kierownicy połączone ze srebrnymi akcentami dekoracyjnymi. Klimatyzacja automatyczna oferowana jest w standardzie.
Samochód sprzedawany będzie m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Belgii i Szwajcarii.
Źródło: Carscoop, informacja Mototarget.pl