Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Najbliższe dni zapowiadają trudny sprawdzian dla samochodów i kierowców. Na dobre wracają siarczyste mrozy. Według synoptyków w nocy temperatura ma dochodzić lokalnie do ponad -20oC. Po krótkiej odwilży zima da o sobie ponownie znać. Nadejście wiosny ogłoszono zatem zbyt wcześnie. Żeby uniknąć przykrych niespodzianek, warto jeszcze przez najbliższe tygodnie pamiętać o specjalistycznych preparatach, chroniących olej napędowy i płyn do spryskiwaczy przed niskimi temperaturami.
Wielu właścicieli aut, uśpionych w ostatnim czasie lekką zimą, zdążyło już zapomnieć o codziennych zmaganiach z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Najbliższy okres będzie trudny dla wszystkich kierowców i ich pojazdów. Synoptycy zapowiadają bowiem powrót mroźnej zimy. Bardzo niskie temperatury przypomną o wszystkich problemach związanych z prawidłowym funkcjonowaniem samochodu. W Suwałkach można się spodziewać w nocy ponad - 20 st. C, a na zachodzie Polski ok. - 10 st. C. Warto w związku z tym zadbać między innymi o zabezpieczenie oleju napędowego czy płynu do spryskiwaczy.
W trakcie dużych mrozów wykrystalizowanie się w oleju napędowym parafiny prowadzi do jej osadzenia w filtrach paliwa, co w konsekwencji blokuje przepływ i utrudnia rozruch silnika. Eksperci marki K2 zalecają dodanie uszlachetniacza K2 DFA - 39. Produkt uniemożliwia wytrącanie się kryształków parafiny z oleju napędowego, zabezpieczając tym samym układ paliwowy wobec temperatury dochodzącej do – 40 st. C. Zawieraja w swoim składzie pakiet inhibitorów, utrzymujących w czystości wtryskiwacze, które jednocześnie smarują pompę paliwa i zapobiegają przed korozją poszczególne elementy układu. Środek zwiększa także liczbę cetanową oleju napędowego, co zapewnia pewny start silnika diesla w trudnych warunkach - mówi Zbigniew Fechner, inżynier techniczny K2.
Niskie temperatury, powodują także zamarzanie płynu do spryskiwaczy, który w trudnym zimowym okresie jest niezbędny do usuwania zabrudzeń osadzających się na powierzchni szyb. K2 w swojej ofercie posiada produkt - Claren Total, który działa do temperatury -40 st. C. Dzięki właściwościom i dużej sile działania może być używany do rozmrożenia zamarzniętego płynu do spryskiwaczy oraz pomocniczo do odmrażania szyb samochodowych ze szronu i lodu, w temperaturze dochodzącej nawet do - 40 st. C. Jest bezpieczny dla lakieru, elementów wykonanych z tworzyw sztucznych i gumy oraz reflektorów wykonanych z poliwęglanów.
W okresie zimowym, przy posypywaniu jezdni dużą ilością soli, lód i śnieg szybko topnieją. Tworzy się błoto pośniegowe, które może niemal całkowicie ograniczyć kierowcy widoczność. Nie można bagatelizować tych zagrożeń. - dodaje Fechner. Dopóki mróz nie odpuści na dobre, podstawowe zasady należy mieć w pamięci. Doprowadzenie do zamarznięcia płynu w zbiorniku, może skutkować brakiem możliwosci umycia szyby podczas jazdy w najbliższych tygodniach. Wtedy nawet najlepsze produkty, w skrajnych przypadkach, mogą okazać się niewystarczające.
Źródło: K2