samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Nowa generacja Caddy zadebiutuje jesienią

Informacja prasowa / Data: 2010-07-27

Volkswagen wprowadzi niebawem na rynek nową generację produkowanego w Poznaniu Caddy.

Kompaktowy van z praktycznymi rozsuwanymi drzwiami w tylnej części nadwozia został udoskonalony pod każdym względem. Sześć nowych silników TDI i TSI zużywających nawet o 21 procent mniej paliwa, całkowicie nowa konfiguracja serii wyposażenia, świeża stylistyka przodu nadwozia w stylu Amaroka i aktualnej generacji T5, wyższa jakość wykończenia wnętrza z dającymi się wymontować siedzeniami drugiego rzędu oraz niższe koszty eksploatacji czynią nowego Caddy jednym z najbardziej innowacyjnych miejskich samochodów dostawczych. Na całym świecie trzecia generacja Caddy w ciągu 6 lat (2004 – 2010) znalazła ponad 800.000 nabywców. Nowy Caddy z pewnością będzie cieszył się równie dużym powodzeniem.

Volkswagen konsekwentnie realizuje nadrzędną strategię bezpieczeństwa, której celem jest optymalna ochrona kierowcy i pasażerów, dlatego nowy Caddy jest wyposażony seryjnie w ESP. Opcjonalnie Caddy będzie dostępny z efektywnymi 6- i 7-biegowymi przekładniami dwusprzęgłowymi (DSG) oraz z systemem ułatwiającym ruszanie pod górę. Nowa generacja tego bestsellera będzie oferowana również z przedłużonym rozkładem osi (Maxi) i – jako jedyny model w tym segmencie – z napędem na wszystkie koła. 4MOTION będzie dostępny zarówno dla Caddy, jak i Caddy Maxi. Po raz pierwszy w obu modelach drugi rząd siedzeń będzie można całkowicie wymontować. W przypadku 5-osobowego Caddy powstanie w ten sposób (przy załadowaniu pod dach) przestrzeń o pojemności do 3.030 litrów; w Caddy Maxi pojemność ta wyniesie 3.880 litrów. Nowym rozwiązaniem jest pakiet Flexsitz-Plus dla Caddy Maxi, który pozwala na przedłużenie długości przestrzeni ładunkowej (po stronie pasażera) do ponad trzech metrów. Równocześnie pojemność wzrasta do 4,7 m3, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie. Opcjonalnie będzie można zamawiać Caddy w nowej wersji z trzecią kanapą, czyli z siedmioma miejscami siedzącymi (seryjnie w Caddy Maxi Trendline i Comfortline).

Sześć nowych silników

Maksymalną efektywność zapewni sześć silników, oferowanych w Caddy po raz pierwszy. Wszystkie jednostki spełniają wymagania normy emisji spalin Euro5, każda z nich dysponuje turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

Silniki wysokoprężne z czterema zaworami na cylinder i z turbodoładowaniem (TDI) rozwijają moc 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Wszystkie TDI pracują z wyjątkowo cichym i efektywnym bezpośrednim wtryskiem Common Rail i są seryjnie połączone z filtrem cząstek stałych. Opcjonalnie silnik TDI 102 KM będzie występował z 7-biegową DSG. Dla mocniejszego, 140-konnego TDI dostępna będzie specjalnie przystosowana 6-biegowa DSG. TDI o mocy 110 KM będzie oferowany wyłącznie jako 4MOTION.

Najoszczędniejszą wersją będzie Caddy 1.6 TDI BlueMotion Technology (75 kW/102 KM). Średnie spalanie wynosi 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (furgon). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 129 g/km oraz redukcji zużycia paliwa o 0,6 litra w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki zredukowanemu spalaniu ten wariant Caddy może przejechać na jednym zbiorniku 1.176 kilometrów. Z pakietem BlueMotion Technology oferowany będzie również TDI o mocy 75 KM. Każdy Caddy BlueMotion Technology dysponuje systemem Start-Stop oraz automatycznym trybem rekuperacji wykorzystującym energię hamowania.

W nowym Caddy oferowane będą także dwa nowe silniki TSI. Obie jednostki napędowe pod względem technicznym charakteryzują się między innymi turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Z pojemności 1,2 litra te niezwykle oszczędne czterocylindrowe silniki rozwijają moc 63 kW/86 KM i 77 kW/105 KM. O tym, jak efektywne są to jednostki, świadczy na przykład wersja 105 KM, zużywająca średnio tylko 6,6 litra benzyny na 100 kilometrów (dane dla Caddy furgon, 154 g/km CO2). W stosunku do poprzedniego modelu spalanie zmniejszyło się o 1,6 litra, czyli o 21 procent. Kolejnym oszczędnym i ekstremalnie ekonomicznym silnikiem dla Caddy i Caddy Maxi jest przejęty od poprzednika wariant na gaz ziemny 2.0 EcoFuel (CNG) o mocy 80 kW/109 KM.

Cztery nowe linie wyposażenia

Wyposażenie standardowe nowego Caddy zostało skonfigurowane od nowa. Dotyczy to rozszerzenia zakresu wyposażenia seryjnego, nowych elementów i materiałów zastosowanych we wnętrzu, ale także całkowicie przeorganizowanej struktury wariantów wyposażenia. Dostępne będą trzy linie: Startline, Trendline i Comfortline. Wersja Trendline zastąpi Caddy Life, Comfortline pojawi się zamiast modelu specjalnego „Style”, natomiast linia Startline zostanie po raz pierwszy włączona do oferty Caddy. Nową najbogatszą wersją Caddy będzie Comfortline Edition (wcześniej Style Edition). W ofercie nadal pozostanie popularny Tramper (jako Caddy i Caddy Maxi).

Wprowadzenie nowego Caddy na polski rynek planowane jest na przełom września i października. Dilerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień w połowie sierpnia.

Źródło: Moto Target

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Nowa generacja Transportera - pierwsze fakty

Nowa generacja Transportera - pierwsze fakty

Transporter, Caravelle, Multivan i California to cztery pods... » ...więcej
Nowa Mazda3 MPS

Nowa Mazda3 MPS

Mazda powiększa rodzinę Mazdy3 o najmocniejszą wersję – Mazda Performance Series (MPS), kt... » ...więcej
Kia Venga zadebiutuje we Frankfurcie!

Kia Venga zadebiutuje we Frankfurcie!

Jako pierwsi w Polsce informujemy, że podczas wrześniowego... » ...więcej
Elektryczne Volvo C30 zadebiutuje na drogach w 2011 r.

Elektryczne Volvo C30 zadebiutuje na drogach w 2011 r.

W 2010 roku Volvo Cars stworzy testową flotę 50 elektry... » ...więcej

Nowa Honda CR-V

Już w październiku do sprzedaży trafi najnowsze dzieło japońskich konstruktorów Hondy &ndas... » ...więcej
Nowa Klasa B nabiera kształtów

Nowa Klasa B nabiera kształtów

Produkowany od 2005 roku Mercedes-Benz Klasy B ustanowił... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia