Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Produkowany od 2005 roku Mercedes-Benz Klasy B ustanowił nowe standardy w segmencie kompaktowych aut premium. Producent obiecuje, że niemal gotowy następca zawiesi poprzeczkę jeszcze wyżej.
Karoseria nowego modelu mierzy 4 359 mm długości, 1 786 mm szerokości i 1 557 mm wysokości (poprzednik: 4 273/1 777/1 603 mm). Początkowo dostępne będą dwie wersje silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra - B 180 o mocy 122 KM oraz B 200 o mocy 156 KM. Jednostki generują odpowiednio 200 i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1250 obr./min.
Nowy turbodiesel z trzecią generacją wtrysku common rail korzysta z doświadczeń jednostki OM651, montowanej w wielu modelach Mercedes-Benz - od Klasy C do S. Ze zmniejszonej do 1,8 litra pojemności generuje w wersji B 180 CDI moc 109 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min, a w B 200 CDI - 136 KM i 300 Nm momentu, dostępnego przy 1600 obr./min. Nowością jest też dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT.
Nowa Klasa B została standardowo uzbrojona w radarowy system ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym układem Brake Assist, obniżający ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu. W przypadku ryzyka kolizji COLLISION PREVENTION ASSIST ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje Brake Assist do możliwie efektywnego hamowania. Nastąpi to, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca.
Światowa premiera nowej Klasy B odbędzie się podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (13-25 września). Do europejskich salonów auto trafi w listopadzie br. Wytwarzaniem drugiej generacji Klasy B zajmą się fabryki w Rastatt oraz w Kecskemét na Węgrzech.
Źródło: Mercedes, informacja Mototarget.pl