Volkswagen wprowadzi niebawem na rynek nową generację produkowanego w Poznaniu Caddy.
Kompaktowy van z praktycznymi rozsuwanymi drzwiami w tylnej części nadwozia został udoskonalony pod każdym względem. Sześć nowych silników TDI i TSI zużywających nawet o 21 procent mniej paliwa, całkowicie nowa konfiguracja serii wyposażenia, świeża stylistyka przodu nadwozia w stylu Amaroka i aktualnej generacji T5, wyższa jakość wykończenia wnętrza z dającymi się wymontować siedzeniami drugiego rzędu oraz niższe koszty eksploatacji czynią nowego Caddy jednym z najbardziej innowacyjnych miejskich samochodów dostawczych. Na całym świecie trzecia generacja Caddy w ciągu 6 lat (2004 – 2010) znalazła ponad 800.000 nabywców. Nowy Caddy z pewnością będzie cieszył się równie dużym powodzeniem.
Volkswagen konsekwentnie realizuje nadrzędną strategię bezpieczeństwa, której celem jest optymalna ochrona kierowcy i pasażerów, dlatego nowy Caddy jest wyposażony seryjnie w ESP. Opcjonalnie Caddy będzie dostępny z efektywnymi 6- i 7-biegowymi przekładniami dwusprzęgłowymi (DSG) oraz z systemem ułatwiającym ruszanie pod górę. Nowa generacja tego bestsellera będzie oferowana również z przedłużonym rozkładem osi (Maxi) i – jako jedyny model w tym segmencie – z napędem na wszystkie koła. 4MOTION będzie dostępny zarówno dla Caddy, jak i Caddy Maxi. Po raz pierwszy w obu modelach drugi rząd siedzeń będzie można całkowicie wymontować. W przypadku 5-osobowego Caddy powstanie w ten sposób (przy załadowaniu pod dach) przestrzeń o pojemności do 3.030 litrów; w Caddy Maxi pojemność ta wyniesie 3.880 litrów. Nowym rozwiązaniem jest pakiet Flexsitz-Plus dla Caddy Maxi, który pozwala na przedłużenie długości przestrzeni ładunkowej (po stronie pasażera) do ponad trzech metrów. Równocześnie pojemność wzrasta do 4,7 m3, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie. Opcjonalnie będzie można zamawiać Caddy w nowej wersji z trzecią kanapą, czyli z siedmioma miejscami siedzącymi (seryjnie w Caddy Maxi Trendline i Comfortline).
Maksymalną efektywność zapewni sześć silników, oferowanych w Caddy po raz pierwszy. Wszystkie jednostki spełniają wymagania normy emisji spalin Euro5, każda z nich dysponuje turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.
Silniki wysokoprężne z czterema zaworami na cylinder i z turbodoładowaniem (TDI) rozwijają moc 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Wszystkie TDI pracują z wyjątkowo cichym i efektywnym bezpośrednim wtryskiem Common Rail i są seryjnie połączone z filtrem cząstek stałych. Opcjonalnie silnik TDI 102 KM będzie występował z 7-biegową DSG. Dla mocniejszego, 140-konnego TDI dostępna będzie specjalnie przystosowana 6-biegowa DSG. TDI o mocy 110 KM będzie oferowany wyłącznie jako 4MOTION.
Najoszczędniejszą wersją będzie Caddy 1.6 TDI BlueMotion Technology (75 kW/102 KM). Średnie spalanie wynosi 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (furgon). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 129 g/km oraz redukcji zużycia paliwa o 0,6 litra w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki zredukowanemu spalaniu ten wariant Caddy może przejechać na jednym zbiorniku 1.176 kilometrów. Z pakietem BlueMotion Technology oferowany będzie również TDI o mocy 75 KM. Każdy Caddy BlueMotion Technology dysponuje systemem Start-Stop oraz automatycznym trybem rekuperacji wykorzystującym energię hamowania.
W nowym Caddy oferowane będą także dwa nowe silniki TSI. Obie jednostki napędowe pod względem technicznym charakteryzują się między innymi turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Z pojemności 1,2 litra te niezwykle oszczędne czterocylindrowe silniki rozwijają moc 63 kW/86 KM i 77 kW/105 KM. O tym, jak efektywne są to jednostki, świadczy na przykład wersja 105 KM, zużywająca średnio tylko 6,6 litra benzyny na 100 kilometrów (dane dla Caddy furgon, 154 g/km CO2). W stosunku do poprzedniego modelu spalanie zmniejszyło się o 1,6 litra, czyli o 21 procent. Kolejnym oszczędnym i ekstremalnie ekonomicznym silnikiem dla Caddy i Caddy Maxi jest przejęty od poprzednika wariant na gaz ziemny 2.0 EcoFuel (CNG) o mocy 80 kW/109 KM.
Wyposażenie standardowe nowego Caddy zostało skonfigurowane od nowa. Dotyczy to rozszerzenia zakresu wyposażenia seryjnego, nowych elementów i materiałów zastosowanych we wnętrzu, ale także całkowicie przeorganizowanej struktury wariantów wyposażenia. Dostępne będą trzy linie: Startline, Trendline i Comfortline. Wersja Trendline zastąpi Caddy Life, Comfortline pojawi się zamiast modelu specjalnego „Style”, natomiast linia Startline zostanie po raz pierwszy włączona do oferty Caddy. Nową najbogatszą wersją Caddy będzie Comfortline Edition (wcześniej Style Edition). W ofercie nadal pozostanie popularny Tramper (jako Caddy i Caddy Maxi).
Wprowadzenie nowego Caddy na polski rynek planowane jest na przełom września i października. Dilerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień w połowie sierpnia.
Źródło: Moto Target