Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Mediolańskie Targi Meblowe (Milan Furniture Fair), które rozpoczęły się 15 kwietnia br. to miejsce europejskiego debiutu Fiata 500C by Diesel. Jest to nowa wersja kabrioletu Fiata stworzonego we współpracy ze sławną marką z branży odzieżowej, firmą Diesel. Nowa wersja Fiata 500C stała się również „żywą" wystawą sprzed wspaniałym, flagowym sklepem firmy Diesel znajdującym się na sławnym Piazza S. Babila w Mediolanie.
Mediolańskie wydarzenie jest kolejnym po tym w Japonii, gdzie Fiat 500C by Diesel zadebiutował 12 kwietnia 2010 r. Tam na miejsce tego prestiżowego wydarzenia została wybrana Fiat Café w Aoyama w Tokio, w którym oprócz założyciela firmy Diesel, Renzo Rosso i najważniejszych członków zarządu Fiat Group Automobiles Japan, uczestniczyli przedstawiciele rządu, świata kultury oraz prasy.
Fiat 500C by Diesel będzie stopniowo wprowadzany do sprzedaży na rynkach całego świata. Od maja br. będzie dostępny we Włoszech w cenie od 18 000 euro brutto. Warto podkreślić, że do tej pory sprzedano prawie 6500 sztuk limitowanej wersji Fiata 500 by Diesel z klasycznym „twardym" dachem.
Nowa wersja kabrioletu Fiata „by Diesel" jest potwierdzeniem niezwykłych możliwości „Projektu 500" pod względem ciągłego wzbogacania gamy modelu o nowe wersje. Bez wątpienia jest to jedna z tajemnic niekwestionowanego sukcesu Fiata 500, prawdziwej ikony pop i wyrazu idei „masowego luksusu" („massexclusivity ) modelu, który kilka dni temu osiągnął wynik 500 000 wyprodukowanych sztuk w ciągu zaledwie 31 miesięcy od wprowadzenia na rynek.
Mówiąc dokładniej, Fiata 500C by Diesel wyróżnia kilka widocznych elementów estetycznych, począwszy od wyglądu zewnętrznego. Wszystko w tej wersji jest ekskluzywne, co jest wynikiem kreatywności dwóch zespołów projektantów: przykuwające uwagę 16-calowe felgi ze stopów lekkich, tylny pas z imitacją wlotu powietrza, gdzie znajduje się logo marki Diesel, żółte zaciski hamulcowe (tylko w wersji 1.4 100 KM) oraz wyjątkowe wykończenia satynowanym chromem, m.in. listwy z emblematami, które sugestywnie odnoszą się do świata mody firmy Diesel.
Wnętrze jest również w wysokim stopniu dostosowane do indywidualnych potrzeb współczesnego klienta, oferując wykończenie w sportowym stylu, z materiałem w kolorze ciemnego dżinsu z żółtymi szwami, kieszeń z rozpoznawalnym logo marki Diesel, charakterystyczną głową „mohikanina" na gałce dźwigni zmiany biegów oraz deskę rozdzielczą w specyficznym kolorze satynowanego chromu.
Podobnie jak wersja hatchback, Fiat 500C by Diesel łączy w sobie dwa widocznie odległe od siebie światy: mody i motoryzacji. W rzeczywistości łączy je kilka wspólnych ważnych elementów, takich jak talent, kreatywność, urok i nowoczesność, stanowiące najważniejsze składniki sławnego na całym świecie włoskiego stylu.
W końcu, zgodnie z potrzebami różnych rynków, Fiat 500C by Diesel dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych zgodnych z normą Euro 5 (1.2 69 KM, 1.4 16v 100 KM, 1.3 Multijet 75 KM z DPF i 1.3 Multijet II 95 KM) z manualną 5 lub 6-biegową skrzynią (silniki benzynowe mogą być wyposażone w sekwencyjną 5-biegową, zrobotyzowaną skrzynię Dualogic) oraz w trzech wersjach kolorystycznych karoserii i otwieranego dachu: dedykowany kolor zielony z czarnym dachem, elegancki czarny z czarnym lub czerwonym dachem oraz oryginalny niebieski („Midnight indigo") z dachem w kolorze kości słoniowej.
Szczególnie warto zwrócić uwagę na dwie ostatnie innowacje Fiata 500 by Diesel: silnik drugiej generacji 1.3 Multijet II 95 KM (zgodny z normą Euro 5) z systemem Start&Stop w standardzie, emitujący zaledwie 104 g CO2 na km oraz intrygujący, niebieski kolor karoserii „Midnight indigo", który dzięki odcieniowi miki, delikatnej teksturze lakieru i efektowi zbliżonemu do 3D, przypomina wyglądem dżinsowy materiał.
Źródło: Fiat, fot. Fiat