Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Aż 49 możliwych kombinacji kolorystycznych nadwozia, 27 wersji tapicerki, 11 wariantów napędowych - istnieje tyle wersji nowego C30, że gdyby każdy Brytyjczyk – a jest ich ok. 60 mln – zamówił własne, wyjątkowe Volvo, to żaden z samochodów nie byłby identyczny z drugim. Premiera nowego Volvo C30 już w połowie września we Frankfurcie.
„Od czasu wprowadzenia modelu na rynek w 2006 r. Volvo C30 stało się samochodem bardzo cenionym ze względu na wyjątkowy wygląd. Mówi się o nim najbardziej miejskie i designerskie Volvo. „Jest to w szczególności zasługa tylnej części auta. Ale dzięki nowemu projektowi przodu mamy wrażenie, że wszystko układa się w jedną całość, a osobowość auta zyskała zupełnie nowy wymiar” – mówi Daniel Backman, menedżer produktu ds. nowego Volvo C30.
Cały przód C30 zaprojektowano od nowa. „Zmieniono m.in. kształt przednich błotników, linię przedniego zderzaka oraz podniesiono światła. „Nowe rozwiązania wzmocniły dynamikę i sportowy charakter auta” – dodaje Fedde Talsma, główny projektant nadwozi w Volvo Cars.
W środkowej części przodu umieszczono większe logo Volvo, powiększono również wlot powietrza, upodabniając go do tego zastosowanego w modelu XC60. Nowy wzór kraty wlotu powietrza, zarezerwowany tylko dla C30, przypomina teraz plaster miodu.
Choć największe zmiany wprowadzono z przodu, również tył Volvo C30 zyskał nową linię i detale. Kontury nabrały większej dynamiki. Czarne, plastikowe panele zastąpiono panelami o barwie pasującej do nadwozia - w tym samym lub kontrastującym kolorze. Wielbicieli designerskiego hatchbacka oczaruje również nowy, płomienny pomarańczowy kolor nadwozia - (Orange Flame Metallic), który dodaje C30 jeszcze więcej elegancji i szyku.
„Nabywcy Volvo C30 w większości chcą sami decydować o wyglądzie ich samochodu i nie są zainteresowani gotowymi pakietami. Nowe Volvo C30 daje możliwość wyboru spośród szerokiego asortymentu modnych, nowoczesnych odcieni oraz materiałów” – wyjaśnia Maria Uggla, główny projektant ds. wzorów i kolorystyki Volvo Cars.„Skoncentrowaliśmy się także na tym, by nabywcom było łatwiej dopasować elementy designu nadwozia z elementami wnętrza. Nowa kombinacja kolorystyczna Espresso/Blond bardzo to ułatwiła” – dodaje Maria Uggla.
Konsola centralna Volvo jest dostępna w wielu innowacyjnych wariantach. Obecnie dodano nową opcję o nazwie Oyster Burst Déco. Zespól projektantów dodając nowe elementy wykończenia inspirował się wyglądem legendarnych szwedzkich gitar Hagströma, które cieszyły się światową sławą, a grały na nich w latach 50. takie gwiazdy jak Elvis Presley. Firma Hagström stosowała w wielu nazwach swoich produktów słowo „burst” (wybuch) oraz nadawała gitarom wzór, który stopniowo przechodził od odcieni jasnych do ciemnych. Podobnie wygląda teraz nowa konsola centralna w Volvo C30.
Dla wszystkich pasjonujących się designem samochodów, Volvo proponuje nowy zestaw akcesoriów, w którym znajdują się m.in. dekoracyjne światła przeciwmgielne, przednia osłona podwozia, boczne nakładki na progi z wytłoczonym logo C30 oraz tylna osłona podwozia o stylowym wyglądzie z aluminium. W przypadku wersji D5 i T5, by podkreślić dużą moc silnika, dodano dwie rury wydechowe o średnicy 90 mm z polerowanej stali nierdzewnej.
Nowe, opcjonalne sportowe zawieszenie Volvo C30 jest znacznie bardziej precyzyjne i sztywniejsze. Wartość przełożenia układu kierowniczego jest niższa, co przekłada się na 10% poprawę odpowiedzi układu i czas "reakcji" kierownicy. Zwiększono także sztywność sprężyn o co najmniej 30%, co zmniejsza potencjalną utratę kontaktu kół z nawierzchnią w trakcie jazdy. Usztywniono stabilizatory w celu ograniczenia tendencji do przechyłów samochodu na zakrętach. Nowe sportowe zawieszenie dostępne jest we wszystkich wersjach C30 poza wariantem 1.6D DRIVe.
Sportowe zawieszenie i prowadzenie nowego Volvo C30 można połączyć z szerokim asortymentem możliwych zestawień układów napędowych – od silników diesla z wiodącymi w swej klasie niskimi poziomami zużycia paliwa i emisji spalin do wysokich osiągów jednostek napędowych zapewniających gwałtowne przyspieszenie.
Od wiosny 2009 Volvo C30 1.6D DRIVe jest dostępne w wersji DRIVe z funkcją Start/Stop, która wyłącza silnik podczas postoju auta, na przykład na światłach lub podczas postoju w korkach. Funkcja ta pozwala obniżyć zużycie paliwa do poziomu zaledwie 3,9 l/100 km, a poziom emisji dwutlenku węgla do tylko 104 g CO2/km – najniższy w tym segmencie aut.
Poniżej przedstawiamy osiągi dla wersji z manualną skrzynią biegów dla cyklu mieszanego.
Silniki benzynowe | Moc | Zużycie paliwa | CO2 |
T5 | 230 KM/320 Nm | 8,7 l/100 km | 203 g/km |
2.4i (niedostępny w Polsce) | 170 KM/230 Nm | 8,4 l/100 km | 200 g/km |
2.0 | 145 KM/185 Nm | 7,4 l/100 km | 177 g/km |
2.0F (Fluxifuel) | 145 KM/185 Nm | 7,8 l/100 km | 185 g/km |
1.6 | 100 KM/150 Nm | 7,0 l/100 km | 167 g/km |
Silniki Diesla | Moc | Zużycie paliwa | CO2 |
D5 | 180 KM/400 Nm | 6,2 l/100 km | 164 g/km |
2.0D | 136 KM/320 Nm | 5,7 l/100 km | 151 g/km |
1.6D DRIVe | 109 KM/240 Nm | 4,5 l/100 km | 119 g/km |
1.6D DRIVe Start/Stop | 109 KM/240 Nm | 3,9 l/100 km | 104 g/km |
Źródło: Volvo, fot. Volvo