Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Land Rover Defender to jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie samochodów terenowych. Zaprojektowanie godnego następcy nie jest zatem prostym zadaniem.
Brytyjski producent uznał, że nadszedł czas na „zmianę warty”, dlatego podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentuje koncepcyjny model DC100, który stanowi zapowiedź przyszłej generacji kultowego Land Rovera. Firma potwierdza jednocześnie, iż nowy Defender w wersji produkcyjnej trafi do sprzedaży już w 2015 roku.
Do tego czasu Land Rover będzie gromadził opinie klientów na temat modelu koncepcyjnego i na tej podstawie stworzy ostateczną wersję przeznaczoną na rynki całego świata.
Defender obecnej generacji wciąż jest jednak atrakcyjną propozycją dla klientów, o czym świadczy wprowadzenie do oferty nowej jednostki wysokoprężnej o pojemności 2,2 litra EU5, która zastąpi oferowany do tej pory silnik 2,4 litra EU4. Pomimo mniejszej pojemności skokowej, czterocylindrowy diesel 2,2 rozwija te same wartości mocy (122 KM przy 3 500 obr./min.) i momentu obrotowego (360 Nm przy 2 000 obr./min.), co jego starszy brat. Nowy silnik został także wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, który pozwala na obniżenie emisji szkodliwych substancji do 266 g/km w przypadku wersji 90 i 295 g/km w modelach 110 i 130. Osiągi dynamiczne utrzymują się na podobnym poziomie (prędkość maksymalna 145 km/h), natomiast moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni GFT MT 82.
Źródło: Land Rover, informacja Mototarget.pl