samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Źle zapinasz dziecko

Informacja prasowa / Data: 2010-12-25

Czy prawidłowo zapinasz dziecko w foteliku, gdy ma na sobie grubą kurtkę lub kombinezon? Z badań wynika, że od 60 do 80% rodziców musiałoby negatywnie odpowiedzieć na to pytanie*, gdyż często zapominają oni, że napięcie pasów bezpieczeństwa w samochodzie powinno być dopasowane do klatki piersiowej dziecka niezależnie od grubości ubrania.
 

Nieprawidłowo założone pasy bezpieczeństwa nie zapewniają optymalnej ochrony – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Jeśli dziecko ma na sobie np. puchową kurtkę, to w czasie wypadku ulega ona kompresji, co może doprowadzić do powstania niebezpiecznego luzu pasa piersiowego. W konsekwencji dziecko może być narażone na groźne obrażenia.

W 2009 roku miało miejsce 5 050 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku 0-14 lat. W zdarzeniach tych 128 dzieci poniosło śmierć, a 5 058 doznało obrażeń. Zdecydowana większość ofiar wypadków wśród dzieci w wieku 0-6 lat to pasażerowie pojazdów (67,5%), w tym ofiary śmiertelne to 55,8%**.

Zasady związane z prawidłowym zapinaniem pasów dotyczą wszystkich dzieci bez względu na wiek, także niemowląt. Kombinezony dziecięce często uszyte są z wodoodpornych, śliskich tkanin, które dodatkowo sprzyjają wysunięciu się dziecka z fotelika w przypadku nieprawidłowego napięcia pasów.

Niestety prawidłowo zapięty pas na zimowym ubraniu może także oznaczać niekomfortowe unieruchomienie dziecka i podróż z małym pasażerem stanie się koszmarem. Szczególnie gdy rodzice planują dłuższą podróż, najlepiej zdjąć wierzchnie ubranie dziecka, bezpiecznie umieścić malucha w foteliku, zapiąć pasy i przykryć go np. kocykiem do czasu uzyskania odpowiedniej temperatury  w samochodzie – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

TEST − sprawdź czy prawidłowo zapinasz dziecko w foteliku***

  1. Załóż dziecku kurtkę zimową, w której podróżuje na co dzień.
  2. Umieść dziecko w foteliku oraz zapnij i dopasuj pasy.
  3. Zabierz dziecko z fotelika bez poluzowywania pasów.
  4. Zdejmij kurtkę, ponownie umieść dziecko w foteliku i zapnij pasy bez dopasowywania ich długości.
  5. Jeżeli pod pasem na wysokości obojczyka dziecka zmieści się więcej palców niż dwa, musisz skrócić długość pasa bezpieczeństwa lub zrezygnować z przewożenia dziecka w zimowym ubraniu.

* źródło: Department of Transport (UK)
** źródło: policja.pl
*** źródło: Morrck

Źródło: Renault

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
BMW X1 otrzymuje 5 gwiazdek Euro NCAP

BMW X1 otrzymuje 5 gwiazdek Euro NCAP

Jako najlepszy pojazd premium w swoim segmencie, BMW X1 robi... » ...więcej
Bezpieczeństwo na siedząco, czyli foteliki dla dzieci

Bezpieczeństwo na siedząco, czyli foteliki dla dzieci

Podczas nagłego hamowania samochodu, z chwilą gdy dochodzi... » ...więcej
Zapnij mnie - pomogę ci przeżyć

Zapnij mnie - pomogę ci przeżyć

Pasy bezpieczeństwa w samochodzie nie są ozdobą. Montowan... » ...więcej
Tuning:  sztuka... czy „wiocha”?

Tuning: sztuka... czy „wiocha”?

Słowo, które dla wielu osób zainteresowanych motoryzacją... » ...więcej
Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Inżynier Pascale de Briey z Goodyeara opowiada o tym, ja... » ...więcej
Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Pascale de Briey pracuje w Goodyearze jako specjalistka d... » ...więcej
Ona i on za kółkiem

Ona i on za kółkiem

Pokutuje stereotyp, według którego kobiety radzą sobie w autach gorzej niż panowie. Tymczasem ba... » ...więcej
Plastelina do zadań specjalnych

Plastelina do zadań specjalnych

W przypadku nawet najlepiej wykonanych części, z czasem... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia