Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
W czerwcu SEAT rozpoczął produkcję samochodów z roku modelowego 2011. Wraz nowym rokiem modelowym wprowadził do swojej oferty nowe, bardziej zaawansowane technologicznie silniki.
Nowe, wykonane w technologii TSI, jednostki benzynowe, posiadają wtrysk bezpośredni oraz doładowanie, zapewniając wysoki maksymalny moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu jednostki TSI godzą ze sobą możliwość zarówno jazdy ekonomicznej jak i bardzo dynamicznej, w zależności od stylu jazdy.
Nowością nie występująca dotąd w ofercie SEAT-a jest jedna z najnowszych jednostek napędowych w Grupie Volkswagena, silnik 1.8 TSI o mocy maksymalnej 120 KM, a więc słabsza wersja 160-konnego silnika 1.8 TSI. W Polsce 120-konna jednostka będzie dostępna we wrześniu w modelach Exeo i Exeo ST.
Wraz z nowym rokiem modelowym na polski rynek zostaje wprowadzony nowy 60-konny, wolno ssący silnik benzynowy 1.2. Bazuje on na znanej jednostce 1.2 HTP o mocy 70 KM. Silnik będzie dostępny w modelach SEAT Ibiza SC i SEAT Ibiza.
We wszystkich jednostkach wysokoprężnych oferowanych we wszystkich modelach SEAT-a w Polsce wprowadzono technologię Common Rail i wtrysku bezpośredniego. Dotąd technologia Common Rail obecna była w gamie SEAT-a m.in. w modelach Exeo i Exeo ST oraz wybranych wersjach pozostałych modeli. Wśród nowych jednostek TDI CR, warto zwrócić uwagę na większy wybór wersji silników 1.6 TDI CR obecnych w modelach Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Altea i Altea XL oraz jednostki 2.0 TDI CR obecnej w modalach Leon, Altea, Altea XL, Exeo i Exeo ST.
Podsumowując, obecnie w ofercie SEAT-a w PL znajduje się sześć silników TDI Common Rail o mocach maksymalnych: 75 KM, 90 KM, 105 KM, 120 KM, 140 KM i 170 KM. Pierwszy z nich to nowy 75-konny silnik 1.2 TDI CR. Kolejne dwa, 90- i 105-konne silniki to jednostki 1.6 TDI CR. Pozostałe, w tym nowa 120-konna jednostka napędowa, to silniki 2.0 TDI CR. Szczegółowy wykaz nowych silników w poszczególnych modelach przesyłamy poniżej. Przy niektórych z nich znajduje się nr tygodnia mówiący od kiedy określony silnik będzie wchodził do polskiej ferty.
Wraz z wprowadzeniem nowej oferty, SEAT oferuje także większą dostępność skrzyni DSG. Ta znana i bardzo ceniona skrzynia teraz będzie dostępna w szerszej gamie modeli: w zależności od silnika 6-biegową lub 7-biegową skrzynię DSG nadal można zamówić w połączeniu z silnikami 2.0 TDI CR (140 KM), 1.8 TSI (160 KM), 2.0 TSI (211 KM), ale także w połączeniu z silnikami 1.6 TDI CR w wersji 105-konnej w przypadku SEAT-ów Ibiza, Ibiza SC i Ibiza ST oraz od końca września z jednostką 1.2 TSI.
Nowością wśród skrzyń biegów w polskiej ofercie SEAT-a będzie bezstopniowa skrzynia automatyczna Multitronic, która będzie dostępna na jesieni w modelach SEAT Exeo 2.0 TSI (200 KM).
1.2TSI 105KM
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0TSI 265KM
2.0CR 140KM (od 40 tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40 tyg.)
1.8TSI 120KM (od 36 tyg.)
1.8TSI 160KM
2.0CR 120KM
2.0TSI 200 Multitronic (od 36 tyg.)
1.8TSI 120KM (od 36 tyg.)
1.8TSI 160KM
2.0CR 120KM
1.2TSI 105KM
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0CR 140KM (od 40tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40tyg.)
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0CR 140KM (od 40tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40tyg.)
1.2 60KM
1.6CR 90KM
1.6CR 105KM
1.2CR 75KM
1.2TSI 105KM (od 36 tyg.)
1.2TSI 105KM DSG (od 38tyg.)
1.6CR 90KM
1.6CR 105KM
1.2CR 75KM
1.2TSI 105KM (od 36 tyg.)
1.2TSI 105KM DSG (od 38tyg.)
Źródło: SEAT, fot. SEAT