Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Jeszcze jeden historyczny etap osiągnięty przez Fiata 500 i Fiat Auto Poland w Tychach, gdzie samochód ten jest produkowany.
W zeszłym tygodniu zjechał z polskiej linii produkcyjnej egzemplarz o numerze 500 tysięcy: to samochód w kolorze biały gioioso / biała perła/, z silnikiem 1.2 o mocy 69 KM, wyposażony w system Start&Stop.
Pożądany i sprzedawany w 83 krajach na całym świecie - od Włoch po Brazylię, od Afryki Południowej po Japonię - nowy Fiat 500 osiągnął historyczny etap, w zaledwie 21 miesięcy od wejścia na rynek. Dziesięć rynków, na które dostarczono największą ilość wyprodukowanych samochodów 500 to: Włochy (244 755 sztuk), Francja (58 425), Wielka Brytania (51 445), Niemcy (48 319), Holandia (13 682), Szwajcaria (10 765), Hiszpania (10 103), Belgia (9 548), Japonia (9 030) i Austria (8 648). Należy zauważyć, że 80 procent Klientów wybrało najlepsze wersje w dostępnej gamie (Lounge i Sport) z system Blue & Me w standardzie.
Ustanowiony przez Fiata 500 rekord mówi sam za siebie, a ponadto potwierdza pozycję tego samochodu, jako prawdziwej ikony włoskiego stylu, zdobywającej uznanie międzynarodowej klienteli i krytyki.
Niezależnie od dobrej sprzedaży, nowy model zdobył do tej pory 40 nagród na całym świecie, wyróżniony już przez prestiżowe "5 gwiazdek EuroNCAP", posiada stronę internetową (fiat500.com) gromadząc społeczność liczącą ponad 120 tysięcy aktywnych użytkowników z 206 różnych krajów, uczestniczących w 30 aktywnościach online, co daje w sumie prawie 240 milionów odsłon.
Świeżo osiągnięty rekord i bezdyskusyjny sukces modelu premiują przede wszystkim nadzwyczajną zdolność „projektu 500" do ciągłego wzbogacania się o nowe wersje. Pokazał to debiut Fiata 500C, oryginalnego kabrioletu, który oddaje cześć stylowi samochodu „odkrytego" w roku 1957, ale jednocześnie proponuje nowoczesne rozwiązania w zakresie mechaniki, zespołów napędowych oraz komfortu jazdy.
Dziś oferta obejmuje dwie wersje (sedan i kabriolet), 6 rodzajów wyposażenia (Pop, Lounge, Sport, Rock, by Diesel i PUR-O2), 2 silniki benzynowe (1.2 o mocy 69 KM i 1.4 o mocy 100 KM) oraz 2 silniki turbodiesel (1.3 Multijet o mocy 75 KM i 1.3 Multijet II o mocy 95 KM), wszystkie Euro 5, w połączeniu z ręcznymi lub sekwencyjnymi zrobotyzowanymi (Dualogic) skrzyniami biegów. Nie zapominając o seriach specjalnych oraz show car, które zostały utworzone na bazie tego modelu: od 500 by Diesel i show car poświęconego Barbie®, aż do uzyskujących wysokie osiągi i fascynujących Abarth, Abarth 500 i 500C.
Podsumowując, Fiat 500 jest prawdziwą „platformą", na której Fiat stworzył całą rodzinę samochodów, w których technologia i dbałość o szczegóły są właściwe wyższej kategorii.
Źródło: Fiat, fot. Fiat