Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Modyfikowanie modeli Ferrrari, które zostały już zostały poddane kuracji wzmacniającej przez inżynierów włoskiej firmy wymaga nie lada odwagi. To oznacza, że pracownicy niemieckiej firmy tuningowej Wimmer RS nie należą do strachliwych.
Dzieło inżynierów niemieckiej firmy tuningowej Wimmer RS (skrót od Rennsporttechnik Solingen), to kompleksowy pakiet zmian dla topowej i limitowanej wersji Ferrari 430 Scuderia 16M Spider, który zaprezentowano fanom i potencjalnym klientom podczas trwającego właśnie Essen Motor Show 2009.
Z zewnątrz auto wyróżniają zmodyfikowane zderzaki i tylny dyfuzor, jednak to co najważniejsze spoczywa pod nadwoziem. Opracowany przez Wimmer RS Power Packet daje się odczuć, ale także usłyszeć. Dzięki zastosowaniu ręcznie składanemu, sportowemu układowi wydechowemu wykonanemu z najwyższej jakości stali nierdzewnej moc auta wzrosła o 38 KM, a prędkość maksymalna o 11 km/h do wartości 321 km/h. Polepszeniu uległo również przyspieszenie, dzięki czemu sprint do "setki" zajmuje zaledwie 3,84 s. Wartość 200 km/h to kwestia 11,03 s, a 300 km/h na "zegarze" pojawia się już po 34,9 s. Co więcej, nowe oprogramowanie zastosowane w silniku i specjalny układ zaworów w układzie wydechowym pozwalają kierowcy regulować głośność włoskiej "rakiety" od sportowego ryku po wyścigowe wycie.
Zmiany nie ominęły również zawieszenia, które wyposażono w hydrauliczny układ HLS (Hydraulic Lift System) firmy KW. Dzięki niemu można zwiększyć prześwit auta o 45 mm, co może okazać się niezbędne podczas pokonywania progów zwalniających lub wjazdu na niewielkie krawężniki. Uwagę przykuwają także czarne, 19-calowe felgi aluminiowe BBS FI (o masie na osi przedniej 7,6 kg każda i tylnej 8,8 kg każda) o wymiarach 8,75x19 cali z przodu i 11,25x19 cali z tyłu, na które założono opony firmy Dunlop 225/35 R19 i 305/30 R19, odpowiednio z przodu i z tyłu.
Źródło: World Car Fans, fot. Ferrari, informacja Mototarget