Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Obecnie wszystkie modele pojazdów Volvo Trucks, przeznaczone do miejskiego i regionalnego transportu dystrybucyjnego, mogą być wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów. Ostatnio grupę tę rozszerzono o pojazdy dystrybucyjne Volvo FE ze skrzynią biegów I-Sync. Działanie to jest elementem strategii polegającej na wzmocnieniu pozycji firmy w segmencie pojazdów dla transportu dystrybucyjnego.
I-Sync to manualna skrzynia biegów uzupełniona o układ automatycznej zmiany biegów. Podobnie jak I-Shift, I-Sync łączy w sobie niezawodność i mały ciężar skrzyni manualnej z wygodą przekładni automatycznej. Jednak w przeciwieństwie do skrzyni biegów I-Shift, zaprojektowanej z myślą o transporcie ciężkim, I-Sync została dostosowana do wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego. Od czasu swojej premiery rynkowej w pojazdach Volvo FL, wiosną 2008 r., skrzynia biegów I-Sync cieszy się ogromną popularnością wśród klientów.
- Jak dotąd, więcej niż jedna trzecia sprzedanych samochodów ciężarowych FL była wyposażona w I-Sync. Transport dystrybucyjny charakteryzuje się szybkim tempem jazdy i koniecznością częstego zatrzymywania się. Stąd wielu klientów preferuje zautomatyzowaną skrzynię biegów, zapewniającą większy komfort pracy kierowcy i niższe zużycie paliwa. Obecnie rozszerzamy naszą ofertę, wprowadzając skrzynię biegów I-Sync w większym modelu, Volvo FE - mówi Anders Bellini, Business Area Manager ds. Volvo FL i FE w Volvo Trucks.
W Volvo FE skrzynia biegów I-Sync współpracuje z 7-litrowym silnikiem Volvo o mocy 260 KM.
- To optymalne połączenie w transporcie lokalnym i regionalnym na mniejsze odległości. Silnik zapewnia dużą dynamikę jazdy, podczas gdy skrzynia biegów gwarantuje płynną zmianę przełożeń i wygodę sterowania, nawet, gdy konieczne jest częste zatrzymywanie się i ruszanie z miejsca, np. podczas manewrowania na ograniczonej przestrzeni - mówi Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL i FE w Volvo Trucks.
Dzięki optymalizacji procesu zmiany biegów, I-Sync przyczynia się do utrzymania niskiego zużycia paliwa, a tym samym niskiego poziomu emisji dwutlenku węgla.
Tak jak dotychczas, w dużych samochodach ciężarowych Volvo: FH16, FH i FM, dostępna jest zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo I-Shift.
Źródło: Volvo, fot.: Volvo