samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Opony zimowe Michelin - nowoczesna technologia dla stabilnej jazdy

Informacja prasowa / Data: 2009-10-29

Zdaniem ekspertów, opony zimowe Michelin zapewniają stabilność jazdy na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki nowoczesnej technologii StabiliGrip zastosowanej w bieżniku opon.

 

Nacięcia bieżnika zimowych opon Michelin pozwalają na uzyskanie podczas jazdy na śniegu – tzw. „efektu pazura” - a także wysokich osiągów przez kolejne sezony zimowe. Gdyby połączyć w jedną linię wszystkie lamele czyli nacięcia na oponie zimowej Michelin, to jej długość zajęłaby 30 metrów.

„Podczas wyboru opony zimowej zachęcam do zwrócenia uwagi na ilość lamel i ich głębokość, dodatkowo warto sprawdzić mieszankę bieżnika, czy jest wystarczająco miękka. Tajemnica najwyższych parametrów opon Michelin tkwi w trójwymiarowej architekturze lameli zawartych w technologii StabiliGrip.” – powiedział Tomasz Młodawski, menadżer produktu w Michelin Polska S.A.

Technologia StabiliGrip pozwala na dużo gęstsze nacinanie klocków w stosunku do standardowych lameli, dodatkowo gęsto ponacinany bieżnik nie traci stabilności. W efekcie wyraźnie wzrasta ilość krawędzi w elipsie kontaktu opony i poprawia się przyczepność opony oraz trakcja na śniegu, potocznie nazywamy to zjawisko „efektem pazura” ponieważ liczne krawędzie jak pazurki chwytają zimową nawierzchnię.

Technologia StabiliGrip łączy, w trójwymiarowej konfiguracji, dwa typy lameli. Lamele dwukierunkowe (bi-directional) są lamelami samoblokującymi, które zapewniają lepszą przyczepność na śniegu, dzięki krawędziom pofałdowanym na powierzchni klocków bieżnika oraz lepszą stabilność dzięki pofałdowaniom w głąb klocków. Do lameli dwukierunkowych Michelin dodał strukturę o zmiennej geometrii (variable geometry), która zapewnia większą stabilność bieżnika przy dużej prędkości, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Lamele rozbijają warstwę wody tworzącą się na mokrej lub oblodzonej nawierzchni.

Dowodem skuteczności technologii StabiliGrip są osiągi uzyskiwane przez opony Michelin w gamach Alpin. Rzeźba bieżnika w nowych oponach gam Alpin posiada wyraźnie większą gęstość lameli niż przeciętna opona innej firmy, co zapewnia bardzo dobrą mobilność na zaśnieżonej nawierzchni.

Kiedy opona MICHELIN Alpin A3 jest zużyta do wskaźnika zużycia bieżnika opony zimowej, wynoszącego 4 mm, gęstość nacięć bieżnika jest nawet do 75 proc. większa od gęstości nacięć nowej opony konkurenta. Nie oznacza to, że lameli przybywa lecz to, że w oponach o standardowych prostych nacięciach lamele znikają wraz ze zużywaniem bieżnika – nie są tak głębokie jak w zimowych oponach Michelin. Technologia StabiliGrip pozwala na gęste lamelowanie i użytkowanie opony do 1,6 mm wysokości bieżnika. Mimo to, mieszanka gumowa nie zatraca swoich pierwotnych właściwości.

Michelin jako jedyny producent oferuje zimowe opony ekologiczne - opracowane w technologii GreenX. Bieżnik opon zimowych Michelin, produkowany na bazie krzemionki, charakteryzuje się wydłużonymi przebiegami oraz niskimi oporami toczenia, co wpływa na zmniejszenie kosztów eksploatacji opon i obniżenie zużycia paliwa. Innowacyjny składnik mieszanki bieżnika - Durable Security Compound odpowiada za niezmienne w czasie właściwości fizyko-mechaniczne gumy – zapobiega twardnieniu i starzeniu się mieszanki bieżnika, który to proces powoduje pogorszenie przyczepności. Dodatkowo zimowe bieżniki Michelin zawierają składnik na bazie oleju słonecznikowego – HelioCompound, który poprawia przyczepność gumy bieżnika do zimnej mokrej nawierzchni.

W sezonie zimowym 2009/2010, Michelin wprowadził na rynek oponę MICHELIN Agilis Alpin do samochodów dostawczych oraz oponę BFGoodrich Winter Slalom KSI przeznaczoną do użytkowania głównie na śniegu i lodzie. Grupa Michelin wprowadziła też do sprzedaży nowe rozmiary opon MICHELIN Primacy Alpin z homologacją BMW i Mini oraz MICHELIN Pilot Alpin z homologacją Mercedesa i Porsche. Wszystkie te opony wykorzystują technologię StabiliGrip.

Źródło: Michelin, fot. Michelin

Wasze komentarze:

Autor(ka): młody kierowca:)
Data nadesłania:
  30.03.2010 20:25
fajne takie opony tylko i cena pewnie równie fajna...
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Dlaczego opony zimowe mogą uratować życie?

Dlaczego opony zimowe mogą uratować życie?

Przykładem może być wypadek z grudnia 2009 r., w którym 3... » ...więcej
Opony zimowe czas zakładać

Opony zimowe czas zakładać

Zbliżający się sezon zimowy zmusza większość kierowców, a szczególnie tych, którzy w swoich samochod... » ...więcej
100-milionowa opona w olsztyńskiej fabryce Michelin

100-milionowa opona w olsztyńskiej fabryce Michelin

W fabryce opon Michelin w Olsztynie wyprodukowano 100-mil... » ...więcej

Opony typu premium vs opony NO Name – czy tania opona jest koniecznie dużo gorsza od opony drogiej?

Opony możemy podzielić nie tylko ze względu na producenta, ale też na klasę cenową. Pod tym względem wyróżnia się trzy kategorie – najtańszą wersją opon są te klasy budżetowej, lepsze opony to te klasy medium, natomiast najdroższe ogumienie należy... » ...więcej
Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Inżynier Pascale de Briey z Goodyeara opowiada o tym, jak... » ...więcej
Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Pascale de Briey pracuje w Goodyearze jako specjalistka d... » ...więcej
Opony ekologiczne – kaprys czy oszczędność

Opony ekologiczne – kaprys czy oszczędność

Moda na ekologiczne produkty pochłania kolejne obszary, n... » ...więcej
Polecamy porady
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery