samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Opel Astra - relacja użytkownika

Autor: Tomasz Chrapka / Data: 2007-08-13

Opel Astra pierwszej generacji produkowanej w latach 1991-2002 to jeden z najpopularniejszych starszych samochodów w Polsce. Na giełdach oraz aukcjach internetowych można znaleźć mnóstwo ofert odsprzedaży tego samochodu. Czy warto go kupić? Jakie są plusy i minusy popularnej Asterki? Poznaj opinię użytkownika.

Historia mojego modelu

Mojego Opla Astrę kupiłem ponad rok temu. Samochód został sprowadzony z Niemiec do Polski kilka lat wcześniej. Jestem piątym właścicielem tego samochodu. W momencie zakupu na liczniku było niecałe 190000 kilometrów.

Kilka słów o “Niej”

Oto najważniejsze dane mojej Astry:

  • rok produkcji 1996
  • benzynowy silnik 2.0 16V o mocy 136KM
  • pięciodrzwiowe nadwozie hatchback
  • bogate wyposażenie: ABS, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby oraz lusterka

Karoseria

Jeśli chodzi o to czy samochód jest ładny czy nie to nie będę tego oceniał. Kwestia gustu. Jednym się podoba, innym nie.

Zajmę się raczej dość istotną sprawą, a mianowicie jakością blachy. Niestety korozja dotyczy również i tego samochodu pomimo ocynkowanej blachy. Głównymi elementami, które rdzewieją są tylne nadkola. W innych miejscach nie zauważyłem śladu korozji.

Silnik

Dwulitrowy silnik jest bardzo dynamiczny. Pozwala na szybkie startowanie spod świateł. Jednak ja cenię w nim o wiele ważniejszą zaletę. Pozwala szybko i bezpiecznie wyprzedzać nawet długie ciężarówki. Oczywiście nie ma nic za darmo. Średnie spalanie przy normalnej jeździe kształtuje się na poziomie 9 litrów na 100 kilometrów. Nie jest to mało biorąc pod uwagę obecną cenę benzyny.

Jedyna wada jaka do tej pory pojawiła się w moim silniku to spalanie oleju oraz nieznaczne wycieki oleju. Dolewki są w granicy 0,5 litra na 1000 kilometrów (przeważnie tyle przejeżdżam w ciągu miesiąca). Ta wada jest częsta w szesnastozaworowych silnikach Opla ze znacznym przebiegiem.

Wnętrze

Wnętrze samochodu jest bardzo przestronne. Wygodnie może nim podróżować 5 dorosłych osób. Fotel kierowcy ma duży zakres regulacji. Nawet bardzo wysokie osoby po dopasowaniu pozycji za kierownicą mają sporo miejsca nad głową. Bagażnik podobnie jak wnętrze jest duży i co ważne ma regularny kształt. Autem jeździ się komfortowo. Jak na jedenastoletni egzemplarz zawieszenie pracuje cicho i dobrze tłumi nasze polskie nierówności na drodze.

Jak dla mnie wnętrze ma dwie malutkie wady - brakuje kontrolki świateł na desce rozdzielczej oraz nie ma możliwości wyłączenia przedniego oświetlenia wnętrza jeśli drzwi są otwarte.

Usterki

Podczas ponad rocznej eksploatacji Astry nastąpiło w niej kilka awarii. Strzeliła linka od sprzęgła oraz od hamulca ręcznego. Zużyły się tylne tarczobębny oraz okładziny hamulca ręcznego. Wymiany wymagała również stacyjka w której pękł element łączący z kostką.

Ceny części zamiennych do mojego Opla (który ma mocny dwulitrowy silnik)są znacznie wyższe niż do aut o pojemności np: 1,4 czy 1,6 litra.

Podsumowanie

Jako użytkownik Opla Astry mogę powiedzieć o nim więcej dobrego niż złego. Samochód posiada zdecydowanie więcej zalet niż wad. Jeżeli zamierzasz kupić używane auto za nieduże pieniądze, to polecam Astrę. Autem tym jeździ się po prostu przyjemnie.

Wasze komentarze:

Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  21.10.2008 17:31
Stare tanie autko. Dobre na początek...
Autor(ka): listonosz
Data nadesłania:
  10.11.2009 09:38
A ja mam z Astrą w nadwoziu HTB miłe wspomnienia. Dobrze mi się nią jeździło. Co do awaryjności, to głównie zawieszenie, ale z drugiej strony, to ile ono może wytrzymać na naszych drogach, oj przepraszam, na naszych dziurach.
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  07.03.2010 17:11
Co do spalania oleju w silnikach 16V Opla przy znacznym przebiegu (rzędu np. 200 000 km), to zgadzam się całkowicie. Silnik ten potrafi pochłaniać całkiem spore ilości oleju. Mam kilku znajomych, którzy również mają owe silniki (1.4 16V, 1.6 16V) i problem występuje bądź występował u każdego.
Polecić można natomiast silniki ośmiozaworowe - ich trwałość jest większa, spalanie mniejsze, eksploatacja trwalsza.
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  21.12.2012 18:02
Jest jeszcze silnik 2.0 8V 115KM. Podobno jest bardzo trwały (jak to wszystkie 8V z Astry). Z tego, co wiem, to montowali go tylko w Astrach GSI, ale mogę się mylić.
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Opel Astra w wersji ecoFLEX

Opel Astra w wersji ecoFLEX

Astra z silnikiem 1,3 CDTI w wersji ecoFLEX jest już dostępna z systemem Start/Stop, co sprawia... » ...więcej
Nowy Opel Astra - sport z domieszką elegancji

Nowy Opel Astra - sport z domieszką elegancji

Nowy Opel Astra do klasy kompakt wprowadza własną interpre... » ...więcej
Nowy Opel Astra Sports Tourer: Sportowy i wszechstronny

Nowy Opel Astra Sports Tourer: Sportowy i wszechstronny

Rüsselsheim. Opel przedstawia model Astra Sports Tourer ... » ...więcej
Opel podczas Salonu Samochodowego w Paryżu – emocje i podróżowanie ku przyszłości

Opel podczas Salonu Samochodowego w Paryżu – emocje i podróżowanie ku przyszłości

Rüsselsheim. Przy okazji dwóch światowych premier i kilku nowych, interesujących wariantów istniejących modeli Opel zaprezentuje swój koncept e-mobilności i wprawi emocje w ruch w Paryżu podczas Mondial de l’Automobile 2010 – najliczniej uczęszczanym salonie motoryzacyjnym na świecie (2‑... » ...więcej
Volkswagen Golf GTI - wrażenia użytkownika

Volkswagen Golf GTI - wrażenia użytkownika

W niniejszym artykule chciałem przedstawić Państwu jeden ... » ...więcej
Oświadczenie Rady Nadzorczej spółki Opel

Oświadczenie Rady Nadzorczej spółki Opel

Spółka Opel zwykle nie wypowiada się na temat wszelkic... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia