Asr (Acceleration Slip Regulation) jest elektronicznym układem zapobiegający zbyt dużemu poślizgowi kół podczas dynamicznego przyspieszania. Dzięki temu możliwe jest ruszenie samochodem z maksymalnym przyśpieszeniem i dosyć stabilna jazda po różnych rodzajach nawierzchni.
Układ działa w oparciu o:
W momencie poślizgu koła następuje natychmiastowe zmniejszenie prędkości obrotowej, poprzez:
Niestety większość systemów montowanych w samochodach średniej klasy działa tylko w niskim zakresie prędkości (0-40 km/h). Istnieje również odmiana systemu działająca w całym zakresie prędkości, lecz do tej pory montowana jest jedynie w drogich samochodach.
W niedalekiej przyszłości system ASR podobnie jak dziś ABS z pewnością stanie się wyposażeniem standardowym nowych samochodów. Do w/w systemów dołączy także z czasem system ESP (Electronic Stability Program) montowany na razie głównie w samochodach klasy wyższej (tj. Audi, Bmw, Mercedes).
Nie pozostaje nam nic innego jak tylko cieszyć się z faktu, iż koncerny samochodowe urządzają coś na wzór „wyścigu zbrojeń” w kwestii bezpieczeństwa. Nie jest to zbyt dobra wiadomość dla kierowców dla których przyjemność prowadzenia samochodu i poczucie pełnego panowania nad nim jest ważna – jednak wszyscy inni będą z pewnością zadowoleni i, co równie ważne, bezpieczni.