Opel Astra pierwszej generacji produkowanej w latach 1991-2002 to jeden z najpopularniejszych starszych samochodów w Polsce. Na giełdach oraz aukcjach internetowych można znaleźć mnóstwo ofert odsprzedaży tego samochodu. Czy warto go kupić? Jakie są plusy i minusy popularnej Asterki? Poznaj opinię użytkownika.
Mojego Opla Astrę kupiłem ponad rok temu. Samochód został sprowadzony z Niemiec do Polski kilka lat wcześniej. Jestem piątym właścicielem tego samochodu. W momencie zakupu na liczniku było niecałe 190000 kilometrów.
Oto najważniejsze dane mojej Astry:
Jeśli chodzi o to czy samochód jest ładny czy nie to nie będę tego oceniał. Kwestia gustu. Jednym się podoba, innym nie.
Zajmę się raczej dość istotną sprawą, a mianowicie jakością blachy. Niestety korozja dotyczy również i tego samochodu pomimo ocynkowanej blachy. Głównymi elementami, które rdzewieją są tylne nadkola. W innych miejscach nie zauważyłem śladu korozji.
Dwulitrowy silnik jest bardzo dynamiczny. Pozwala na szybkie startowanie spod świateł. Jednak ja cenię w nim o wiele ważniejszą zaletę. Pozwala szybko i bezpiecznie wyprzedzać nawet długie ciężarówki. Oczywiście nie ma nic za darmo. Średnie spalanie przy normalnej jeździe kształtuje się na poziomie 9 litrów na 100 kilometrów. Nie jest to mało biorąc pod uwagę obecną cenę benzyny.
Jedyna wada jaka do tej pory pojawiła się w moim silniku to spalanie oleju oraz nieznaczne wycieki oleju. Dolewki są w granicy 0,5 litra na 1000 kilometrów (przeważnie tyle przejeżdżam w ciągu miesiąca). Ta wada jest częsta w szesnastozaworowych silnikach Opla ze znacznym przebiegiem.
Wnętrze samochodu jest bardzo przestronne. Wygodnie może nim podróżować 5 dorosłych osób. Fotel kierowcy ma duży zakres regulacji. Nawet bardzo wysokie osoby po dopasowaniu pozycji za kierownicą mają sporo miejsca nad głową. Bagażnik podobnie jak wnętrze jest duży i co ważne ma regularny kształt. Autem jeździ się komfortowo. Jak na jedenastoletni egzemplarz zawieszenie pracuje cicho i dobrze tłumi nasze polskie nierówności na drodze.
Jak dla mnie wnętrze ma dwie malutkie wady - brakuje kontrolki świateł na desce rozdzielczej oraz nie ma możliwości wyłączenia przedniego oświetlenia wnętrza jeśli drzwi są otwarte.
Podczas ponad rocznej eksploatacji Astry nastąpiło w niej kilka awarii. Strzeliła linka od sprzęgła oraz od hamulca ręcznego. Zużyły się tylne tarczobębny oraz okładziny hamulca ręcznego. Wymiany wymagała również stacyjka w której pękł element łączący z kostką.
Ceny części zamiennych do mojego Opla (który ma mocny dwulitrowy silnik)są znacznie wyższe niż do aut o pojemności np: 1,4 czy 1,6 litra.
Jako użytkownik Opla Astry mogę powiedzieć o nim więcej dobrego niż złego. Samochód posiada zdecydowanie więcej zalet niż wad. Jeżeli zamierzasz kupić używane auto za nieduże pieniądze, to polecam Astrę. Autem tym jeździ się po prostu przyjemnie.