25 Załóg wystartowało w pierwszym krakowskim Eko Rajdzie. Trasa wiodła z krakowskich Czyżyn, do Miechowa, następnie przez Wolbrom, Olkusz z powrotem na pas startowy Muzeum Lotnictwa.
Na starcie stanęły głównie samochody z silnikami wysokoprężnymi, ale były także hybrydy (Toyota Prius i i Honda Insight) i samochody z silnikami benzynowymi. Idea imprezy była jedna. Promować ekologiczny i zarazem ekonomiczny sposób jazdy. Najlepsi byli zdecydowanie zawodowcy. Maciej Kaczmarek, reprezentujący Toyotę Motor Poland to wielokrotny zwycięzca rajdów o kropelce. Na przejechanie 120 km potrzebował 2,91 l, co wzbudziło autentyczne niedowierzanie konkurencji. Wygrał bezapelacyjnie.
Znakomicie wypadli także zawodowcy z Hondy i Skody, których zużycie paliwa na tej trasie nie przekraczało 3,6 l. Regulamin zawodów jednak był tak skonstruowany, że o ostatecznych wynikach decydowały dwa elementy. Kolejność na mecie i ilość spalonego paliwa. Najszybsza była załoga Lexusa, która przy w miarę oszczędnej jeździe, uplasowała się ostatecznie na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej. Trzecia była drużyna reprezentująca Hondę Poland.
Rajd odbył się przy okazji pikniku motoryzacyjnego w Krakowie. Nie brakowało różnych moto atrakcji. Między innymi naukowcy z Politechniki Krakowskiej prowadzili badania samochodów po względem ich wyciszenia i czystości spalin.
Ważnym elementem pikniku była możliwość oddania krwi w akcji prowadzonej przez Fundację „Kibicujemy Życiu” wspieraną przez Kluby Honorowych Dawców Krwi „U Maliny” oraz Wisła Kraków.
Maciej Kaczmarek
Sowiński Michał
Toyota Motor Poland
Toyota Yaris
Bogacki Tomasz
Bogacki Paweł
Lexus Kraków
Lexus GS450h
Żaczek Marcin
Żerdzicki Łukasz
Honda Poland Sp. z o.o
Honda Insight
Jeżyna Marcin
Jeżyna Monika
Skoda Octavia
Centrum Motoryzacyjne Caramar.pl
Orłowski Tomasz
Orłowska Barbara
Nissan Almera dCi
Węgrzyn Radosław
Gruszkowska Monika
Subaru
Źródło: "Sens" s.c. fot. "Sens" s.c.