Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-276,t-mazda_cx_7___nowe_zdjecia_modelu_po_faceliftingu.html
Informacja prasowa / Data: 2009-10-06

Mazda CX-7 - nowe zdjęcia modelu po faceliftingu

Informacja prasowa

Model po faceliftingu został zaprojektowany tak, aby był jeszcze bardziej wyrafinowany, aby jego eksploatacja była jeszcze bardziej odpowiedzialna wobec środowiska, a charakter jeszcze mocniej przemawiał do emocji.

Z zewnątrz

Dopracowane nadwozie

  • Nowa, większa, pięciokątna i charakterystyczna dla Mazdy osłona chłodnicy nadaje bardziej dynamiczny i sportowy wygląd
  • Dolny wlot powietrza w stylowym srebrnym obramowaniu (w zależności od wersji wyposażenia)
  • Nowe obramowanie przednich świateł przeciwmgłowych
  • Nowe chromowane listwy ozdobne u dołu drzwi podkreślające sportową sylwetkę samochodu (zależnie od wyposażenia)
  • Nowy, powiększony tylny zderzak oraz powiększony tylny spojler (w zależności od wersji wyposażenia)
  • 7 dostępnych kolorów nadwozia, w tym zupełnie nowe: Aluminium Metallic, Stormy Blue Metallic Mica i Sparkling Black Mica
  • Nowe 18- i 19-calowe koła z lekkich stopów o sportowych, trójwymiarowych wzorach (w zależności od wersji wyposażenia)

Wnętrze

Odnowione, jeszcze wyższej jakości i jeszcze bardziej wytrzymałe

  • Nowe materiały obić i deski rozdzielczej o wyższej jakości i podwyższonej odporności na zabrudzenia
  • Nowa pokrywa konsoli środkowej (podłokietnik) wykonana z elastycznego uretanu zapewnia wysoki komfort i wytrzymałość
  • Nowa kierownica
  • Nowe wskaźniki – niewidoczne po wyłączeniu zapłonu, z podświetlonym niebieskim pierścieniem, białymi wskazówkami i trójwymiarowymi opisami
  • Udoskonalona dwupoziomowa deska rozdzielcza ze zintegrowanym wyświetlaczem wielofunkcyjnym (MID) i nawigacją satelitarną (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
  • Nowe krawędzie panelu środkowego – pokryte lakierem fortepianowym lub metalizowanym (w zależności od wersji wyposażenia)
  • Dysze układu wentylacji i klimatyzacji otoczone chromowanymi, nieoślepiającymi pierścieniami
  • Nowe, miękkie podłokietniki w przednich i tylnych drzwiach

Komfort, funkcjonalność, wyposażenie

  • Cichsze i bardziej wygodne wnętrze z obniżonym poziomem szumów silnika, drogi i opływającego powietrza
  • Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID) nad konsolą środkową dostarcza informacji dla kierowcy, widok z tylnej kamery cofania i systemu nawigacji (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
  • Opcjonalnie: prosty w obsłudze system nawigacji z 4,1-calowym ekranem wysokiej rozdzielczości (LCD) zintegrowanym z MID
  • System audio kompatybilny z Bluetooth® pozwala odtwarzać muzykę bezprzewodowo z przenośnych odtwarzaczy muzycznych (dostępny w zależności od wersji wyposażenia) i kontrolować odtwarzanie za pomocą przycisków na panelu sterowania audio oraz na kole kierownicy
  • Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy ma teraz pamięć ustawień dla trzech osób
  • Fotel pasażera z przodu można teraz ustawiać elektrycznie

Zespoły napędowe

  • Nowość w CX-7: 2,2-litrowy silnik MZR-CD turbodiesel z układem common-rail i systemem selektywnej redukcji katalitycznej
  • Rozwija maksymalną moc 127 kW/173 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min
  • Zużywa tylko 7,5 litra oleju napędowego na 100 km (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 199 g CO2 /km – jest przy tym zgodny z normą Euro V
  • Wtrysk bezpośredni common-rail o ciśnieniu 200 MPa zapewnia wysoką moc i moment obrotowy przy zachowaniu niskich emisji
  • Nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic w połączeniu z wysokowydajnym intercoolerem zapewniają liniowe rozwijanie momentu obrotowego
  • Filtr cząstek stałych (DPF) nowego rodzaju, zapewniający znacznie szybszą regenerację
  • Nowy system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z dodatkiem AdBlue® znacząco obniża emisję tlenków azotu (NOX)
  • Wysokowytrzymały blok aluminiowy z przednim wałkiem wyrównoważającym napędzanym z łańcucha rozrządu, wyraźnie obniżający poziom hałasu silnika
  • Bezobsługowy układ rozrządu z dwoma wałkami w głowicy (DOHC) napędzany łańcuchem
  • Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (tylko z silnikiem Diesla) przyczynia się do precyzji kierowania i obniżenia zużycia paliwa.

Wysokowydajny 2,3-litrowy silnik benzynowy MZR DISI* Turbo:

  • Rozwija moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr/min i 380 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min – osiągi jak w samochodzie sportowym
  • Nowości w wersji dla CX-7:
  • Denka tłoków mają obecnie sferyczne wgłębienie, dzięki któremu następuje lepsze wymieszanie paliwa i powietrza. Pozwala to na znaczące poprawienie spalania mieszanki podczas rozgrzewania silnika
  • Pierwszy na świecie katalizator spalin wykonany w technologii pojedynczych cząstek, znacząco obniżający zapotrzebowanie na metale szlachetne

Karoseria

  • Nowe wzmocnione nadwozie ma o 5% większą sztywność na skręcanie, przyczyniając się do dalszej poprawy prowadzenia i komfortu jazdy
  • W całej karoserii zastosowano nową, mocniejszą technikę spawania, która tworzy mocniejsze połączenia bez zwiększania masy
  • Przednie kolumny MacPherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewniają precyzyjne prowadzenie we wszystkich sytuacjach
  • Nowe amortyzatory mają łagodniejszą charakterystykę kompresji, co polepsza stabilność i komfort jazdy
  • System aktywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła (Active Torque-Split All-Wheel Drive (AWD) pozostaje wyposażeniem standardowym wszystkich wersji

Bezpieczeństwo

  • CX-7 zachowuje cały rozbudowany pakiet bezpieczeństwa z poprzedniej wersji i dodaje nowe technologie, zapewniające jeszcze większe bezpieczeństwo aktywne
  • Nowości w CX-7:
  • układ monitorowania tyłu pojazdu Rear Vehicle Monitoring (RVM), który rozpoznaje nadjeżdżające z tyłu samochody i w sytuacji, gdy znajdują się zbyt blisko lub w martwym polu ostrzega kierowcę jeszcze zanim ten rozpocznie manewr zmiany pasa (w zależności od wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
  • sygnał hamowania awaryjnego (Emergency Stop Signal, ESS) który uruchamia światła awaryjne w przypadku, gdy kierowca nagle gwałtownie zahamuje – celem ostrzeżenia innych uczestników ruchu
  • kamera cofania, wspomagająca system czujników i ułatwiająca cofanie oraz parkowanie (w zależności od rynku i wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
  • system monitorowania ciśnienia w oponach
  • duże, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (320 mm) i z tyłu (modele z silnikami benzynowymi: 302 mm, modele z silnikami wysokoprężnymi: 325 mm), serwo układu hamulcowego o średnicy 10,5 cala i pompa hamulcowa o długim skoku zapewniają bezpieczeństwo podczas hamowania (przeniesione z poprzedniego modelu)
  • ABS, EBD, EBA, DSC (kontrola stabilności) i TCS (kontrola trakcji) są wyposażeniem standardowym
  • automatycznie włączane światła i czujnik deszczu wycieraczek (w zależności od poziomu wyposażenia)

* wtrysk bezpośredni

Źródło: Mazda, fot. Mazda