Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-224,t-piec_premier_marki_kia_na_salonie_samochodowym_we_frankfurcie.html
Informacja prasowa / Data: 2009-09-04

Pięć premier marki Kia na salonie samochodowym we Frankfurcie

Informacja prasowa

Doskonałą oprawą światowej premiery nowego modelu Kia Venga na 63 Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie będzie ekspozycja aż pięciu egzemplarzy tego przestronnego i dynamicznego hatchbacka segmentu B w specjalnej „strefie Venga” przez całe 13 dni trwania wystawy.

  • Światowa premiera nowego hatchbacka segmentu B – Kia Venga
  • Premiera restylizowanego Kia cee’d
  • Europejska premiera nowego SUVa Kia Sorento
  • Światowa premiera nowej gamy pojazdów Kia EcoDynamics
  • Europejska premiera nowego Kia Forte LPI Sedan
  • Konferencja prasowa Kia: 15 września godz. 13.00, stoisko A19, Hala 3.1

Nowa Venga „przewodzić” będzie imponującej gamie pojazdów marki Kia, która obejmie zmodernizowanego i restylizowanego cee’da, dysponującego pięcioma lub siedmioma miejscami nowego SUVa Kia Sorento, nową sub-markę ‘EcoDynamics’ oraz debiutującego w Europie Kia Forte LPI – nowego sedana o napędzie hybrydowym.

„W ramach naszej obecności we Frankfurcie prezentujemy na forum światowym aż pięć premier” – powiedział Hyoung-Keun Lee, prezes zarządu Kia Motors Corporation – „Mimo obecnego kryzysu ekonomicznego Kia utrzymała zaufanie klientów, dzięki czemu byliśmy w stanie powiększyć nasz udział na wielu rynkach międzynarodowych. Jestem przekonany, iż w przyszłym roku nowa Venga, nowy cee’d i nowe Sorento sprzyjać będą dalszemu wzrostowi sprzedaży, zdobywając coraz więcej klientów dla naszej marki w całej Europie.”

Imponująco przestronna Kia Venga

Kia Venga Kia Venga - Fot. Kia

Nowy hatchback Kia segmentu B ma niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jego wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej – przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B. Nazwa ‘Venga’ pochodzi z języka hiszpańskiego i jest pełna poloru, który tak odpowiada aktywnemu stylowi życia mieszkańców miast Europy.

Zaprojektowany od początku w Europie i tam też produkowany, nowy hatchback Kia posiada dzieloną 60/40 i przesuwaną kanapę tylną, którą można składać płasko w podłodze dla zwiększenia pojemności bagażowej. Do wybranych odmian modelowych oferowane będzie także uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła.

Wszystkie silniki gamy Venga spełniają wymogi normy czystości spalin Euro 5 i dostępne będą z opcjonalnym systemem obniżającym zużycie paliwa ISG (technologia Idle Stop & Go). Do napędu nowego modelu Kii posłużą m.in. jednostki napędowe znane z Soula i cee’da. Dwie mają 1,6 litra pojemności, benzynowa osiąga moc 126KM, a wysokoprężna rozwija moc większą o 2KM. Ponadto w ofercie będą także dwie mniejsze jednostki napędowe o pojemności 1,4 litra – benzynowa o mocy 90KM oraz zupełnie nowy diesel w dwóch wariantach mocy – 75 i 90KM.

Zmodernizowana gama Kia cee’d

Kia Ceed Kia cee’d

Główny projektant koreańskiego koncernu, Peter Schreyer dołożył wszelkich starań aby kolejna generacja koreańskiego bestsellera była jeszcze bardziej konkurencyjna pod każdym względem.

cee’d FL wyróżnia się nowym kształtem i ciemną oprawą reflektorów projekcyjnych, oraz zderzakiem i pokrywą silnika. Nowością są także nowe lampy przeciwmgielne. Elementem rozpoznawczym odświeżonego cee’da jest jednak przede wszystkim, zgodny z nową linią aut marki Kia, wlot powietrza ze specyficznym chromowanym obramowaniem dzięki któremu auto zyskuje jeszcze więcej charakteru i dynamizmu.

Z tyłu delikatnie przeprojektowano klosze świateł i zderzak. Nowe tylnie lampy przypominają teraz swoim wyglądem te wykonane w technologii LED.

Nowością są lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami i nowa stylistyka felg. We wnętrzu znajdziemy subtelnie zmienioną konsolę centralną, zupełnie nową, 4 – ramienną, wielofunkcyjną kierownicę w sportowym stylu wykonaną z wysokiej jakości materiału, nowy, sportowy, krótki drążek zmiany biegów z wygodnym przyciskiem pozwalającym na załączenie wstecznego biegu, powiększony schowek w konsoli centralnej oraz przeprojektowane zegary z czerwonym (zamiast pomarańczowego) podświetleniem.

Oprócz zmian w stylistyce nadwozia (hatchback/sw) oraz wnętrza (wszystkie 3 wersje nadwoziowe), na uwagę zasługują nowoczesne systemy i rozwiązania techniczne, które dostępne będą teraz dla nowego cee’da FL: system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), system podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM), system kontroli prędkości (ogranicznik / tempomat), system optymalnego stylu jazdy, możliwość wykorzystania funkcji bluetooth w połączeniu z systemem audio oraz zestawem głośnomówiącym do telefonu, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna czy 6 biegowa skrzynia biegów dostępna dla 1.6 CRDI.

Oryginalna stylizacja nowej Kia Sorento

Kia Sorento Kia Sorento - Fot. Kia

Nowy pięcio- lub siedmiomiejscowy SUV Kia Sorento jest dłuższy oraz niższy od swojego poprzednika. Nowa Kia Sorento to ‘Highline Cruiser’ – samochód znacznie bardziej obszerny i luksusowy w środku. Dostępne rozwiązania typu ‘high-tech’ obejmują m.in. podgląd video drogi cofania oraz panoramiczne, szklane okno dachowe.

Konstruktorzy Kia zrezygnowali z ramy nośnej na rzecz konstrukcji samonośnej karoserii typu ‘monocoque’, czego efektem jest obniżenie masy pojazdu o 215 kg i wyższy komfort jazdy. Liczące 4,7 metra długości nadwozie jest również bardziej ‘opływowe’ – współczynnik oporu aerodynamicznego Cd wynosi zaledwie 0,38.

Preferowaną jednostką napędową w Europie będzie prawdopodobnie nowy Diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 197 KM, współpracujący z manualną skrzynią sześciobiegową lub nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną. Charakterystykę jezdną nowego Sorento zestrojono bardziej pod kątem eksploatacji szosowej – zachowując jednakże tak cenione w poprzednich modelach zdolności do jazdy off-roadowej.

Premiera sub-marki ‘EcoDynamics’ Kia

Kia ecoDynamics

Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie jest okazją do światowej prezentacji ‘EcoDynamics’ – nowej sub-marki Kia, którą oznaczane będą pojazdy przyjazne środowisku każdej z linii modelowych Kia – w miarę stopniowego wdrażania innowacyjnych technologii ograniczających zużycie paliwa i emisję spalin.

Wystawiane na IAA 2009 pojazdy serii EcoDynamic posiadają system ISG umożliwiający automatyczne wyłączanie i ponowny rozruch silnika w warunkach intensywnego ruchu miejskiego, energooszczędny system sterujący alternatora, wskaźnik punktu zmiany przełożeń zachęcający do ekonomicznego stylu prowadzenia, a także ogumienie Michelin o niskich oporach toczenia.

Kolejne pojazdy z tej serii wyposażone będą w technologie jeszcze skuteczniej redukujące emisję CO2 i substancji szkodliwych – m.in. zoptymalizowane aerodynamicznie elementy nadwozia, silniki na paliwa alternatywne, wysokowydajne układy przeniesienia napędu oraz hybrydowe, akumulatorowe i zasilane ogniwami paliwowymi elektryczne zespoły napędowe.

Pomimo swego ekologicznego charakteru samochody Kia EcoDynamics zachowają sportową stylizację i satysfakcjonujące osiągi – nie tracąc atrakcyjności dla osób „młodych duchem”. W strefie ‘EcoDynamics’ frankfurckiego IAA 2009 wystawione zostaną trzy nowe modele Kia: Forte LPI Hybrid, Kia cee’d Hybrid i Kia Sorento Hybrid.

Kia Forte LPI Hybrid Sedan

Kia Forte ecoDynamics Kia Forte ecoDynamics

Pokaz samochodu Kia Forte LPI Hybrid w Europie łączy się z zapowiedzią szerokiego programu badawczego ‘w warunkach rzeczywistych’ – przewidywanego przez Kia na rok 2010. I choć należący do segmentu C sedan Forte nie jest oferowany na ‘starym kontynencie’ – Kia zamierza w przyszłym roku rozpocząć próbną eksploatację floty 36 tych pojazdów na całym obszarze Europy. Będą one dostępne dla mediów w celach testowych oraz stanowić pomoc w ocenie potencjału komercjalizacji hybryd LPI na większą skalę w przyszłości.

Kia Forte LPI Hybrid sprzedawana już obecnie w Korei posiada zasilaną paliwem LPG, 114-konną jednostkę spalinową o pojemności 1,6 litra, współpracującą z hybrydowym zespołem napędowym, w którego skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm, bateria akumulatorów polimerowych o napięciu 180 V, bezstopniowa skrzynia przekładniowa CVT, oszczędnościowy system ISG oraz system regeneracyjnego hamowania, doładowujący akumulatory prądowe. Współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia Cd wynosi zaledwie 0,26, zużycie paliwa 5,6 l/100 km, a emisja CO2 – tylko 99 g/km.

Napęd hybrydowy dla nowej Kia cee’d i nowego Sorento

Po raz pierwszy we Frankfurcie wystawiane są dwa samochody koncepcyjne – nowa Kia cee’d Hybrid oraz nowe Sorento Hybrid. Oba są dziełem europejskiego ośrodka R&D. Pojazdy te zostaną poddane intensywnym testom drogowym na dystansie dziesiątek tysięcy kilometrów w całej Europie, generując odpowiedni materiał informacyjny dla procesów rozwojowych pojazdów marki Kia w okresie następnej dekady.

Zespół napędowy samochodu cee’d Hybrid jest zbliżony do stosowanego w Kia Forte, lecz 1,6-litrowa jednostka spalinowa zasilana jest benzyną. Kia Sorento Hybrid posiada silnik wysokoprężny z dwoma turbosprężarkami o pojemności 1,6 litra i mocy przekraczającej 163 KM (120 kW), współpracujący z silnikiem elektrycznym. Układ ten napędza koła przednie poprzez nowej konstrukcji przekładnię dwusprzęgłową – która może pracować w trybie automatycznym lub manualnym sekwencyjnym. Poziom emisji CO2 do atmosfery został w tym pojeździe obniżony do zaledwie 119 g/km.

Konferencja prasowa Kia

Światowa premiera nowego hatchbacka segmentu B Kia Venga odbędzie się podczas konferencji prasowej na stoisku Kia (A19, Hala 3.1) w dniu otwarcia Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, we wtorek 15 września o godzinie 13:00.

Źródło: Kia, fot. Kia