Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-154,t-bmw_745d___limuzyna_ze_sportowym_zacieciem.html
Autor: Łukasz Lubas / Data: 2008-02-04

Bmw 745d - Limuzyna ze sportowym zacięciem

Wszystko zaczęło się w październiku 1977r. Wtedy to właśnie z linii produkcyjnej zjechał pierwszy samochód BMW serii 7. I w ten właśnie sposób zaczęła się kolejna legenda motoryzacji. Dziś BMW serii 7 możemy spokojnie uznać za samochód kultowy kojarzący się przeciętnym ludziom z luksusem i prestiżem. Niestety w naszym kraju utarło się, że drogimi samochodami marki BMW jeżdżą mafiozi. Na pewno jest w tym cień prawdy, ale nie to jest tematem tego artykułu.

Wrażenia

BMW 745d - Widok zewnętrzny BMW 745d

Silnik tej dużej limuzyny jest niewiarygodny, wystarczy wspomnieć, ze jest to najpotężniejsza jednostka napędowa (Diesla) produkowana przez BMW. Mimo swojej masy, sięgającej 2200 kg samochód jest niesamowicie dynamiczny. Podczas jazdy po naszych drogach trudno było mi znaleźć samochody, które dotrzymywały mu kroku. Ważne jest to, że rewelacyjne osiągi nie są wcale okupione ogromnym zużyciem paliwa (tj. bywa w samochodach z dużymi silnikami benzynowymi). Ten ogromny silnik Diesla zadowala się 11 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, mimo, że testowałem jego moc niejednokrotnie.

Regulowane zawieszenie w trybie Sport trzyma samochód na zakrętach perfekcyjnie, nawet przez myśl nam nie przejdzie, że siedzimy za kierownicą dwu tonowej limuzyny. Natomiast tryb Comfort pozwala nam zapomnieć o stanie nawierzchni na naszych drogach, tłumi idealnie każda nierówność.

BMW 745d - Wnętrze

Układ kierowniczy cechuje się niesamowitą precyzją. Na parkingu wspomaganie układu kierowniczego działa na tyle mocno, że nie czujemy oporu kierownicy, za to przy większych prędkościach układ staje się dużo twardszy i pozwala nam kontrolować tor jazdy samochodu. Wszystko to dzięki aktywnemu wspomaganiu kierownicy.

Automatyczna skrzynia biegów jest dopracowana do perfekcji. Podczas spokojnej jazdy trzyma niskie obroty, ale wystarczy mocniej potraktować pedał przyspieszenia i w ułamku sekundy redukuje bieg a samochód dynamicznie przyspiesza.

Wyposażenie

BMW 745d - Silnik

Mówiąc szczerze łatwiej byłoby wymienić elementy,które nie wchodzą w skład wyposażenia. Wspomnę tylko o tych rzeczach, które spodobały mi się najbardziej i które zrobiły na mnie duże wrażenie. Zacznę od systemu I-drive czyli elektronicznego serca tego auta. Jest to zaawansowany komputer pokładowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie kontrolować wszystkie „zabawki” w samochodzie. Począwszy od zawieszenia przez climatronic na regulacji podgrzewania foteli kończąc. Kolejnym gadżetem jest automatyczna skrzynia biegów połączona z rewelacyjnym systemem tiptronic. Dzięki niemu możemy poczuć się jak Robert Kubica, zmieniając biegi przyciskami na kierownicy.

BMW 745d - Tylna kanapa

Zestaw audio jest porostu zniewalający, w jego skład wchodzi 12 głośników w tym kilka subwofer-ow. Nie miałem nigdy okazji słyszeć lepszego dźwięku, nawet w zaawansowanych zestawach kina domowego. Jak każdy kierowca wie, pozycja za kierownicą jest bardzo ważna. W tym samochodzie trudno będzie znaleźć optymalną pozycję za kierownicą, dlaczego? Fotel jest elektrycznie regulowany w kilkunastu płaszczyznach cały czas wydaje się, że można siedzieć jeszcze wygodniej. Lecz kiedy znajdziemy już idealną pozycję możemy ją swobodnie zapisać w pamięci komputera i już nigdy nie będziemy mieli tego problemu. Gdy już wszystko ustawimy możemy wygodnie rozsiąść się na podgrzewanych i wentylowanych fotelach uchwycić w ręce podgrzewaną kierownicę nie zapominając o włączeniu masażu, aby podróż mijała przyjemniej.

BMW serii 7 nie jest samochodem dla wszystkich, jest to auto elitarne, szczególnie dzięki cenie. Prezentowany model kosztuje w salonie ponad 400 000 pln. Nie jest to kwota, którą przeciętni Kowalscy wydają na samochód. Wystarczy wspomnieć, że za tą kwotę możemy mieć 10 samochodów klasy Punto/Clio (Grupa C). Należy jednak pamiętać, że za marzenia jak na razie nikt nie każe nam płacić a co kilka dni jest losowanie pewnej gry która może z nas uczynić milionerów ;)

Dane techniczne prezentowanego modelu.

Silnik:

Cylindry / zawory: 8/4
Pojemność: 4,5/4423 [litry/ccm]
Moc maks.: 242 (330) /3800 [kW (KM) /przy obr/min]
Maks. moment obrotowy: 750/1900-2500 [Nm/obr/min]

Osiągi:

Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6.6sek.

Masa:

Bez ładunku: 2115 [kg]
Maks. Dopuszczalna: 2620 [kg]

Zużycie paliwa:

Cykl miejski: 12.8 l na 100 km
Poza miastem: 6.8 l na 100 km
Średnio: 9.0 l na 100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 88 l