Diody LED trafiają ostatnio coraz częściej do elementów oświetlenia zewnętrznego pojazdów. Są montowane zarówno w seryjnych samochodach jak i dokupywane przez posiadaczy w ramach tuningu. Od dłuższego czasu stosowane w pojazdach do oświetlanie tablicy przyrządów jak również we wszelkiego rodzaju lampkach sygnalizacyjnych.
Zastosowanie diody jako źródła światła niesie za sobą wiele korzyści. Elementy te są dużo bardziej trwałe oraz szybciej się załaczają. Ta ostatnia cecha może mieć nawet spory wpływ na bezpieczeństwo, jeżeli diody LED zostaną zastosowane w światłach stopu. Kolejną zaletą diody jest znacznie mniejszy pobór mocy, co po przemnożeniu oszczędności przez liczbę poruszających się po naszych drogach pojazdów może mieć spory wpływ na ekologię.
W oświetleniu zewnętrznym samochodu diody LED znajdują obecnie zastosowanie głównie w światłach tylnych, a więc w światłach od których nie wymaga się by oświetlały np drogę. Zastosowanie diód w tych światłach jest korzystne, ponieważ poza większą szybkością załączania dają one dość żywy kolor światła, a zarazem zużywają znacznie mniej prądu. Nie bez znaczenia jest również fakt większej trwałości diód LED. Niektórzy producenci samochodów np. Volkswagen w Golfie Plus, zdecydował się na zastosowanie diod dwukolorowych, które zależnie od potrzeby świecą a kolorze czerwonym lub żółtym.
Zastosowanie diod w przednich lampach jest dużo bardziej skomplikowane. Światła te muszą, w przeciwieństwie do lamp tylnych, oświetlać drogę w sposób umożliwiający dobrą widoczność w nocy jak również w czasie złej pogody. Wydawać by się mogło, że połączenie kilku białych diod w zupełności mogło by załatwić sprawę. Jednak przy światłach przednich konieczne jest odpowiednie kontrolowanie strumienia świetlnego co jest stosunkowo trudne. Naukowcy badają możliwości kierowania światła z grupy diod, skłaniając się ku różnym rozwiązaniom. Producentowi oświetlenia Hella udało się uzyskać nagrodę za reflektor wykonany w technologi LED.
Rozpowszechnienie się technologia LED w produkcji reflektorów samochodowych spodziewana jest w Europie po zmianie przepisów dotyczących świateł samochodowych. Może to nastąpić już od 2008 roku.