Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-100807,t-opel_astra_gtc:_panoramiczna_szyba_przednia_–_nowe_perspektywy.html
Informacja prasowa / Data: 2011-10-31

Opel Astra GTC: Panoramiczna szyba przednia – nowe perspektywy

Informacja prasowa

Klienci, którzy decydują się na panoramiczną szybę przednią w nowej Astrze GTC, mogą się rozkoszować niezwykłymi widokami i kinową perspektywą. W dodatku, nowe właściwości nadają dynamicznego wyglądu sportowemu, kompaktowemu coupé oraz nutę ekskluzywności na zewnątrz. Duża szyba przednia rozciąga się aż do części środkowej dachu samochodu, dostarczając kierowcy i pasażerom niezwykłych wrażeń wizualnych i przestrzennych podczas jazdy. Szyba przednia pozwala osobom siedzącym wewnątrz cieszyć się nie tylko promieniami słońca, ale także podziwiać niebo lub oświetlenie ulic W przeciwieństwie do innych rozwiązań szklanych dachów, żaden element poprzeczny nie powoduje ograniczenia widoczności. To dlatego, w Astrze GTC kierowca, pasażer siedzący obok i pasażerowie siedzący z tyłu mogą się napawać panoramą podobną do tej, jakiej doświadcza pilot siedzący w kabinie lekkiego samolotu. Opel oferuje tę dodatkową opcję już od 4 500 PLN.

To innowacyjne rozwiązanie stosowane przez Opla miało swój światowy debiut w poprzednim modelu produkcyjnym Astry GTC w roku 2006. Od tamtej pory około 18 000 klientów Astry GTC w całej Europie zdecydowało się na wyjątkowy układ szyby przedniej, w związku z którym inżynierowie z Rüsselsheim zarejestrowali w sumie, aż 11 patentów. Oprócz nowej Astry GTC, panoramiczna szyba przednia jest teraz dostępna także w nowej Zafirze Tourer. Po raz kolejny Opel udowodnił swoją rolę lidera w dziedzinie innowacyjnych szklanych rozwiązań. „Nasi kreatywni projektanci i inżynierowie stale opracowują niezwykłe projekty szyb specjalnie dla różnych segmentów samochodowych. Udostępnianie tak innowacyjnych rozwiązań jako podstawowego wyposażenia i za atrakcyjną cenę to utrwalona tradycja Opla” - powiedział Alain Visser, wiceprezes Opla ds. marketingu.

Imponujące cechy wizualne i inteligentne rozwiązania

Na zewnątrz panoramiczna szyba przednia wraz z dachem z czarnej metalicznej stali wygląda jak jednolita powierzchnia. Słupki A i B, a także okładzina dachu również zostały pokryte czernią, co wzmacnia wrażenie jednorodnej powierzchni.

W przypadku dokuczliwych promieni słonecznych, roletę znajdującą się pod panoramiczną szybą można opuścić wewnątrz kabiny. Umożliwia to wytworzenie przyjemnej atmosfery. Urządzenie można z łatwością regulować i można je zamocować dzięki obrotowemu uchwytowi. Ochronę przeciwsłoneczną stanowi teraz zintegrowana osłona przeciwsłoneczna, która znika za tylną częścią dachu, nawet wtedy, kiedy jest otwarta.

Rozszerzony wachlarz jednostek napędowych: dwa nowe silniki diesla o mocy od 110 do 130KM

Od rozpoczęcia przyjmowania zamówień w czerwcu, nowa Astra GTC jest dostępna z czterema silnikami z manualną skrzynią biegów, trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, od 1,4l o mocy 88 kW/120 KM po 1.6 turbo o mocy 132 kW/180KM i silnikiem turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy 121 kW/165KM.

Oferta diesla dla sportowego kompaktowego coupé została poszerzona o kolejne dwa silniki turbo, o pojemności 1,7l CDTI Common-Rail. Są one dostępne w wersji o mocy 81 kW/110KM lub 96kW/130KM. Dostarczają moment obrotowy o wartości 280 i 300 Nm. Nowe zarządzanie silnikiem i zoptymalizowany proces spalania zostały zaprojektowane od podstaw przez inżynierów Opla. W połączeniu z nowym układem wtryskowym, zredukowane sprężanie i ciśnienie robocze o wartości 1 800 bar zapewniają, że teraz na jeden cykl dostarczanych jest nawet do pięciu wtrysków. Turbosprężarka wyposażona w zmienną geometrię turbiny cechuje się niezwykle precyzyjnym sterowaniem ciśnienia doładowania dzięki dodatkowemu serwo czujnikowi.

Astra GTC w wersji 1.7 CDTI ecoFLEX jest wyposażona w sześciostopniową manualną skrzynię biegów w obu odmianach mocy. Technologia Start/Stop jest wyposażeniem podstawowym w tych wersjacjh. Wpływa ona pozytywnie na poziom emisji dwutlenku węgla (119 g/km) i na zużycie paliwa (4,5 l/100 km).

Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna od stycznia 2012 roku w połączeniu z silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,4l i silnikiem turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail. Wyczynowa wersja OPC również pojawi się w przyszłym roku.

Źródło: Opel, fot. Opel