Chevrolet Camaro ponownie zagrał rolę Autobota „Bumblebee” w filmie „Transformers: Dark of the Moon”, który wszedł na ekrany kin na całym świecie 28 czerwca. Aby to uczcić, Chevrolet wprowadza specjalną edycję Camaro Coupe Transformers 2012 dla fanów Bumblebee w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Europie, Południowej Afryce i na Bliskim Wschodzie.
„Film Transformers pomógł w zaprezentowaniu Camaro i Chevroleta całkiem nowej generacji fanów” powiedział Rick Scheidt, wiceprezes ds. marketingu Chevroleta. „Rola odgrywana przez samochód pomogła Camaro stać się najlepiej sprzedającym się sportowym samochodem w Ameryce i jednym z najbardziej znanych samochodów na całym świecie”.
Camaro piątej generacji zagrało wcześniej rolę Bumblebee w filmie „Transformers” z 2007 roku oraz w 2009 roku w filmie „Transformers: Zemsta Upadłych”. W sumie na te dwa filmy sprzedano bilety o wartości 1,5 miliarda dolarów i pomogły one ponownie wprowadzić Camaro na rynek po siedmioletniej przerwie w sprzedaży.
W 2009 roku, według Yahoo!Autos, Camaro był najczęściej wyszukiwanym samochodem w sieci, mimo że pierwsze modele dotarły do dealerów dopiero pod koniec owego roku. W 2010 roku Camaro objął prowadzenie na amerykańskim rynku samochodów sportowych, wyprzedzając Forda Mustanga po raz pierwszy od 24 lat. W 2011 roku Camaro nadal prowadzi w segmencie, wspomagany przez wprowadzenie na rynek modelu w wersji kabriolet. Od początku roku sprzedano 40 275 egzemplarzy Camaro, a w tym samym czasie Mustang osiągnął sprzedaż na poziomie 30 206 sztuk.
Spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży, dzięki wprowadzeniu w Ameryce Północnej na początku przyszłego roku Camaro ZL1, wyposażonego w silnik o mocy 550 KM, a także modeli limitowanych edycji, takich jak specjalna edycja Transformers.
Edycja Transformers 2012 będzie oferowana w Ameryce Północnej dla Camaro Coupe w opcjach wyposażenia 2LT i 2SS. Edycja Transformers będzie wykonana w żółtym kolorze z czarnymi pasami, które rozciągają się od maski, przez dach aż po pokrywę bagażnika i jedyny w swoim rodzaju „wysoki” tylny spoiler. Oprócz dodatków standardowo oferowanych w popularnym pakiecie RS, wersja Transformers 2012 obejmuje także 20-calowe obręcze kół w kolorze czarnym z oponami letnimi o wysokiej wydajności, a także logo Autobot na dekielku oraz na błotniku.
We wnętrzu Transformers Camaro znajdziemy czarną skórę, zaakcentowaną żółtymi przeszyciami na tablicy rozdzielczej, centralnej konsoli, podłokietnikach i fotelach. Logo Autobot jest wyszyte na przednich zagłówkach, a także na pokrywie w konsoli centralnej.
Dodatkowo dostępne są także dwie opcje instalowane przez dealera: ekskluzywne, 21-calowe felgi w kolorze czarnym oraz pakiet „black ground-effects”.
Zamówienia klientów na specjalną edycję Camaro Transformers 2012 będą przyjmowane od lipca, a samochody zostaną dostarczone do dealerów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie we wrześniu. Podobny pakiet będzie dostępny w Europie wraz z wprowadzeniem Camaro na rynek we wrześniu 2011 roku.
Źródło: Chevrolet, fot. Chevrolet