Ford zaprezentował wczoraj swój nowy model Fiesta RS World Rally Car w specyfikacji i w barwach, w jakich występować będzie w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA w sezonie 2011.
Kierowca zespołu Mikko Hirvonen oraz szef zespołu sportów motorowych Ford of Europe Gerard Quinn odsłonili samochód, pokazując atrakcyjny schemat malowania Fiesty RS WRC. Prezentacja miała miejsce podczas Autosport International Racing Car Show w Birmingham – corocznej imprezie wystawowej, inaugurującej nowy sezon sportów motorowych.
Oficjalny zespół rajdowy Forda na sezon 2011 potwierdził także swoją nową nazwę i logo – występować będzie jako Ford Abu Dhabi World Rally Team.
Tytułowy partner, Abu Dhabi, kontynuuje swoje wsparcie w 2011, a jego logo zajmuje eksponowane miejsce na samochodzie. Abu Dhabi jest partnerem zespołu od 2007 r. Khalid Al Qassimi, kierowca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, będzie w nowym sezonie startował trzecią Fiestą RS WRC, obok dwóch załóg fabrycznych, których kierowcami są Hirvonen i Jari-Matti Latvala.
Zespół będzie również sponsorowany przez partnerującą mu od 2005 roku firmę Castrol - światowego producenta środków smarnych. W nowym malowaniu nowej Fiesty RS WRC wyróżnia się marka Castrol EDGE. To najlepsze w swojej klasie oleje silnikowe oferowane przez Castrol.
Castrol, planuje promować linię zaawansowanych olejów syntetycznych i demonstrować ich klasę w wymagającym środowisku WRC.
„Przedpremierowa wersja samochodu, którą pokazaliśmy we wrześniu 2010 r. na Salonie Samochodowym w Paryżu, , została opracowana przez projektantów Ford of Europe, specjalnie do prezentacji podczas tej imprezy" – powiedział szef zespołu Gerard Quinn.- „Teraz mamy samochód w wersji ostatecznej, jeszcze bardziej atrakcyjnej wizualnie, a do tego nową nazwę zespołu. Pełni entuzjazmu przygotowujemy się do pierwszej rundy sezonu - Rajdu Szwecji, który odbędzie się za miesiąc”.
„Oprócz doświadczenia naszych partnerów z M-Sport, korzystaliśmy ze ścisłej współpracy z projektantami Forda i inżynierami odpowiedzialnymi za rozwój produktu” – dodał Quinn. – „Naszym celem było oczywiście stworzenie samochodu gotowego do trudnej rywalizacji o tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Przy okazji staraliśmy się, wykorzystać rozwiązania stylistyczne naszego wzbudzającego wielkie zainteresowanie „kinetic design”, który utożsamiany jest z obecnymi samochodami cywilnymi Forda " – podkreślił szef zespołu sportów motorowych Ford of Europe
Samochód rajdowy WRC Forda, będący pochodną cieszącego się wielkim powodzeniem na rynku cywilnego modelu Fiesta, został opracowany przez Ford of Europe i jego brytyjskiego partnera – specjalistyczną firmę rajdową M-Sport. Opiera się na wcześniejszym samochodzie rajdowym, Fiesta S2000, który w styczniu 2010 r. zwyciężył w legendarnym rajdzie Monte Carlo Rally, a następnie w ciągu całego sezonu odniósł kolejne sukcesy w rajdach rangi krajowej i międzynarodowej.
Fiesta RS WRC będzie częścią nowej epoki Rajdowych Mistrzostw Świata, które od tego sezonu odbywać się będą według zmienionej, bardziej ekonomicznej formuły. Samochody Ford w tej specyfikacji mają napęd na 4 koła oraz – dla zgodności z nowymi przepisami – doładowane turbosprężarką silniki o pojemności 1,6 litra, pochodne od nowego, stosowanego w autach cywilnych, silnika Ford EcoBoost.
Pełna specyfikacja samochodu zostanie podana do wiadomości na początku lutego 2011 r. W przyszłym tygodniu w Szwecji trwać będą testy stanowiące część przygotowań do rajdowego debiutu Fiesty RS WRC w otwierającym nowy sezon Rajdzie Szwecji, który odbędzie się w dniach od 10 do 13 lutego.
Źródło: Castrol, fot. Castrol