Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, Fiat prezentuje zarówno światowe premiery, jak i znane już modele podkreślające wyjątkową pozycję marki na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym.
Motyw przewodni, jakim kierowali się architekci projektujący tegoroczną ekspozycję Fiata, to „świat marzeń” widziany oczami dziecka. Przestrzeń została opracowana z myślą o młodej publiczności, która w niedalekiej przyszłości będzie kreować świat. Dlatego też wprowadzono elementy zaprojektowane przez dzieci, które, dając upust swojej wyobraźni, pomogły stworzyć wizję bezpiecznego i przyjaznego środowisku świata. W efekcie powstało stoisko o pogodnym, lekkim charakterze, gdzie domy stoją na chmurach, a kolorowa tęcza zaprasza odwiedzających do świata wyobraźni stworzonego przez markę Fiat. Chmury, domy i miasta wymyślone przez dzieci doskonale komponują się z gamą naszych najnowszych produktów motoryzacyjnych - samochodów, które stanowią kolejny krok w kierunku motoryzacji przyjaznej zarówno człowiekowi, jak i środowisku.
Zaszczytne miejsce w centrum ekspozycji zajmuje klejnot inżynierii - opracowany przez Fiat Powertrain Technologies dwucylindrowy silnik TwinAir (85 KM, 900 cm3), który można podziwiać na tle kolorowych wiatraków, co podkreśla niezwykłą lekkość tego zaawansowanego technicznie silnika o wysokiej wydajności. Silnik ten, zainstalowano w czterech wersjach Fiata 500, standardowo wyposażonych w system Start & Stop, prezentowanych na wystawie.
W Paryżu, stolicy światowej mody, zaprezentowano dwa samochody Fiat 500: jeden gustownie „odziany” w nowy odcień Volare Azzurro oraz edycję specjalną 500 by Diesel, wynik wspólnego przedsięwzięcia zespołu projektantów Fiata i światowej sławy włoskiego kreatora mody, prezentowany w kolorze Midnight Blue Indigo (odcień przypominający denim) w zestawieniu z maską lakierowaną na kolor kości słoniowej.
Obok wspomnianych wersji możemy też podziwiać pokazową „pięćsetkę” opracowaną z okazji wyprodukowania 500.000 sztuk modelu oraz Fiata 500 Blackjack - specjalną edycję modelu 500, która wyróżnia się spośród rodziny czarnym lakierem o matowej strukturze.
Nowa gama dwucylindrowych silników TwinAir Fiata wykorzystuje rewolucyjny system MultiAir. W połączeniu z najnowszej generacji turbosprężarką system ten zapewnia maksymalną wydajność spalania, mniejsze zużycie paliwa i nawet o 30 % niższy poziom emisji CO2 niż większe silniki o porównywalnej mocy. Wprowadzona przez Fiata zupełnie nowa koncepcja rozwoju nowoczesnych silników potwierdza prymat Grupy Fiat w dziedzinie inżynierii systemów napędowych.
Łącząc innowacyjną technologię z ochroną środowiska naturalnego, Fiat wprowadza także inne, alternatywne źródła napędu.
Na paryskim salonie zaprezentowana zostanie Panda LPG wyposażona w 69 konny silnik 1.2 zasilany benzyną i LPG. Pod koniec roku zakres modeli wyposażonych w instalacje LPG obejmie 6 modeli. Fakt ten jest potwierdzeniem zaangażowania, jakie marka Fiat wkłada w ochronę środowiska poprzez badania i rozwój konkretnych rozwiązań, które są dostępne już dzisiaj (LPG to czyste i ekonomiczne paliwo będące jednocześnie ogólnodostępnym źródłem energii).
Zwiedzający ekspozycję Fiata mogą również udać się w wirtualną podróż, podczas której będą mieli możliwość poznania zalet systemów eko-technologii, jak system Stop&Start i oprogramowanie eco:Drive. Pierwszy z systemów czasowo wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania (np. na czerwonym świetle) i uruchamia go automatycznie po naciśnięciu pedału sprzęgła (albo puszczenia hamulca dla wersji z automatyczną skrzynią biegów). Jego działanie zapewnia mniejsze zużycie paliwa i zmniejsza hałas w kabinie pasażerskiej. Eco:Drive to innowacyjny pakiet oprogramowania opracowany przez Fiata, który w trakcie jazdy gromadzi dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin podczas każdej podróży i analizuje je, aby zapewnić użytkownikowi indywidualne, praktyczne porady dotyczące obniżenia wpływu auta na środowisko i obniżenia kosztów jazdy. Oparty na prostym pomyśle, skuteczny i łatwo dostępny (program jest bezpłatnie dostępny do pobrania z sieci) Eco:Drive natychmiast po wprowadzeniu stał się hitem, co potwierdza 100.000 kopii aplikacji, które zostały pobrane z sieci od momentu jego wprowadzenia (Paris Motor Show 2008) do dnia dzisiejszego. Używa go codziennie ponad 42.000 kierowców a co najmniej 9 milionów tras jest zarejestrowanych i przeanalizowanych w bazie danych Fiata. Biorąc pod uwagę udział wszystkich użytkowników, którzy dołączyli do Eco-Ville - społeczności online wszystkich eko-kierowców, można obliczyć poziom ogólnej oszczędności a około 3000 ton CO2.
Stoisko Fiata na paryskiej wystawie podkreśla jego zaangażowanie w dziedzinie ochrony środowiska i rolę, jaką pełni w kształtowaniu ekologicznej świadomości użytkowników samochodów. Nie jest przypadkiem, że trzeci rok z rzędu Fiat jest uznawany za najbardziej przyjaznego środowisku producenta samochodów spośród 10 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie ze średnim poziomem emisji CO2 równym 127,8 g/km, w porównaniu ze średnią rynku 145,8 g/km. (Analiza przeprowadzona przez niezależną instytucję Jato Dynamics). Podstawowym impulsem do uzyskania tej pozycji stało się wykorzystanie metanu, najbardziej ekologicznego i ekonomicznego paliwa dostępnego na rynku, do zasilania samochodu. Długofalowa strategia marki przyjęta już ponad dziesięć lat temu sprawiła, że Fiat stał się obecnie niekwestionowanym europejskim liderem w produkcji samochodów fabrycznie wyposażonych (OEM) w system zasilania metanem, czego dowodem jest prawie 400.000 sztuk samochodów zasilanych tym paliwem sprzedanych do tej pory.
W Paryżu prezentowane jest także nowe Doblò 1.6 (Euro 5) 90 KM Emotion z przekładnią Dualogic i systemem Start & Stop w standardzie. Salon w Paryżu to także okazja do zaprezentowania najnowszych elementów wyposażenia zapewniających użytkownikom pojazdów maksimum komfortu, bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. Dotyczy to zarówno modeli prezentowanych po raz pierwszy, jak i aktualizacji istniejącej oferty rynkowej. Aktywność firmy w tej dziedzinie uwidaczniają prezentowane w Paryżu znane już modele w nowych wersjach: Nowe Qubo MY 2011 Trekking (prezentowany samochód wyposażono w silnik1.3 Multijet II 95 KM, Start & Stop w standardzie) i Punto EVO z silnikiem1.3 MultiJet II w konfiguracji ECO 85 KM z systemem Start & Stop w standardzie, który wytwarza zaledwie 95 g/km CO2.
Nie można też pominąć Bravo wyposażonego w silnik 1.4 MultiAir 140 KM i system Start & Stop. Jest to jeden z najlepszych silników benzynowych na świecie w zakresie dotyczącym stosunku emisji CO2 do mocy (tylko 132 g/km), a także najlepszy w swojej klasie pod względem zużycia paliwa i momentu obrotowego. Jego zużycie paliwa wynosi: 5,7 l / 100 km w cyklu mieszanym, a maksymalny moment obrotowy 230 Nm można uzyskać już przy 1750 obr / min. Ta nowa jednostka napędowa gwarantuje maksymalne poszanowanie środowiska (spełnia normy emisji Euro5) bez uszczerbku dla wydajności i przyjemności z jazdy. A to jeszcze nie wszystko. Jeśli pragniemy jeszcze bardziej dynamicznej jazdy, to przez naciśnięcie przycisku można włączyć funkcję Sport, która wpływa na czas reakcji pedału przyspieszenia i czułość układu kierowniczego.
Dla odwiedzających paryską ekspozycję firma FGA Capital (spółka joint venture Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole) przygotowała specjalną ofertę innowacyjnych produktów finansowych o wysokiej wartości dodanej skierowaną do sieci dilerskich, klientów indywidualnych i firm.
Źródło: Fiat