Debiutujący obecnie na rynku polskim Fiat 500C ze składanym, płóciennym dachem stanowi swego rodzaju wyraz hołdu dla protagonisty, czyli popularnej „pięćsetki" z roku 1957. Równocześnie oferuje zupełnie awangardowe rozwiązania pod względem mechaniki, gamy jednostek napędowych czy komfortu jazdy - zgodnie z tradycją Fiata, który „demokratyzuje" dostęp do zasobów i technologii nieproponowanych nigdy wcześniej w tym segmencie samochodów.
Publiczność włoska mogła przetestować model 500C podczas „Drzwi otwartych", które odbyły się 4 lipca 2009, w dniu urodzin Fiata 500, dokładnie dwa lata po wprowadzeniu na rynek modelu, który stanowił prawdziwy skok jakościowy w zakresie komfortu, bezpieczeństwa, rozwiązań technicznych i wyposażenia.
Hołdując stale zasadzie „open source", czyli ciągłej ewolucji popularnego już na rynku produktu, przy współudziale samych użytkowników, Centrum Stile Fiat stworzyło model 500C, będący wynikiem współdziałania z wieloma kręgami entuzjastów modelu 500, przede wszystkim dzięki stronie internetowej „500 wants you". Dzięki takiemu podejściu umocniła się pozycja modelu, o którym mawia się, że jest to „auto dla ludzi stworzone przez ludzi".
Czy to będzie hatchback, czy kabriolet, model 500C zachowuje niezmienione swoje nadrzędne cechy, takie jak cztery wygodne miejsca w kabinie lub pojemny bagażnik, a równocześnie oferuje nowe, podnoszące komfort, rozwiązania funkcjonalne. Między innymi dzięki genialnemu systemowi zawiasów pełny dostęp do bagażnika jest możliwy nawet wtedy, gdy dach jest całkowicie zrolowany.
Innym mocnym punktem wersji kabrio jest znakomity komfort, zarówno klimatyczny jak i akustyczny. Szczegółowe badania aerodynamiczne pozwoliły na opracowanie rozwiązania redukującego do minimum zawirowania powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem, dzięki czemu jazda tym autem podczas pogodnych dni, w towarzystwie innych użytkowników drogi, jest prawdziwą przyjemnością.
Z jednej strony mamy design naśladujący klasyczną sylwetkę kabrioletu, ale z nowoczesnym, elektrycznie sterowanym dachem - a więc Fiat 500C to model na każdą porę roku. Krótko mówiąc, połączenie wszystkich wymienionych powyżej cech oznacza jeden z najbardziej udanych kabrioletów dostępnych obecnie na rynku w segmencie city-car.
Składany dach Fiata 500C jest prawdziwą designerską perełką wyróżniającą się wyrafinowanymi, sterowanymi elektrycznie mechanizmami oraz zastosowaniu rozwiązań technicznych dopracowanych w najmniejszych szczegółach: od tylnej szyby po zintegrowane trzecie światło stop. Dach jest dostępny w trzech kolorach (kość słoniowa, czerwony i czarny) i będzie dostępny w kombinacji z licznymi dostępnymi kolorami nadwozia, z których trzy stworzono specjalnie na tę okazję: Rosso Dongiovanni - wspaniała perłowa czerwień, Grigio Imprevedibile - szczególny, ciepły odcień szarości, typowy dla samochodów sportowych - supercars, oraz niebieski Bastian Contrario ( ten ostatni rozszerzony na całą gamę).
Fiat 500C oferuje wnętrze z tapicerką wykonaną z rzucających się w oczy wysokiej jakości tkanin, ewentualnie z opcjonalną tapicerką ze skóry Frau, oraz obszerną listę elementów wyposażenia, zarówno seryjnego jak i opcjonalnego, zależnie od rynku: począwszy od automatycznej klimatyzacji po system nagłośnienia HI-FI „Interscope Sound System", od przenośnego systemu nawigacyjnego Blue&Me MAP, po system „Start&Stop" (urządzenie zarządzające chwilowym wyłączeniem silnika i jego ponownym włączeniem), od oryginalnie rozwiązanej osłony przeciwwietrznej (wind stop), aż po nową gamę gadżetów umożliwiających nadanie samochodowi przez użytkownika własnego, niepowtarzalnego stylu.
Zrealizowany wg koncepcji „swoboda i emocje", mały kabriolet Fiat 500C zachowuje wymiary modelu podstawowego (długość 355 centymetrów, szerokość 165 centymetrów, wysokość 149 centymetrów). Do dyspozycji są cztery jednostki napędowe: dwa turbodiesle 1.3 Multijet o mocy 75KM i 95KM, współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, oraz dwie jednostki benzynowe 1.2 69\KM i 1.4 100KM, obydwie mogące współpracować zarówno z mechaniczną jak i sekwencyjną skrzynią biegów Dualogic. Do wspólnych zalet zalicza się wysoka niezawodność oraz poszanowanie dla środowiska naturalnego (wszystkie spełniają normę spalin Euro5). Ponadto, Fiat Automobiles angażując się w ochronę środowiska, zastosował w nowym Fiacie 500C innowacyjny system 'Start&Stop", urządzenie sterujące tymczasowym wyłączaniem i włączaniem silnika. W sytuacjach, gdy samochód musimy zatrzymać, przełączenie na bieg jałowy lub zwolnienie nacisku na sprzęgło powoduje, że silnik gaśnie; aby ruszyć, wystarczy włączyć bieg.
A więc po handlowym debiucie nowego kabrioletu o Fiacie 500 znowu jest głośno, co potwierdza jego pozycję ikony Made In Italy, cieszącej się uznaniem zarówno potencjalnych klientów jak i międzynarodowej krytyki. Najbardziej dobitnym dowodem sukcesu jest 30 nagród o międzynarodowym znaczeniu, 11 milionów użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową „pięćsetki" (na 200 milionów odwiedzin) oraz ponad 500 000 samochodów już wyprodukowanych do tej pory, które trafiły już w większości do swoich właścicieli na 59 rynkach międzynarodowych, na których auto jest sprzedawane. Rekord tym ciekawszy, jeśli wziąć pod uwagę fakt, iż ponad połowę sprzedaży rejestruje się poza terytorium Włoch (50% w Europie i 8% w pozostałej części świata). W każdym kraju, w którym był promowany, Fiat 500 spotkał się z ogromnym zainteresowaniem: na przykład w Japonii liczba zamówień przekroczyła 5000 sztuk. Ponadto podkreśla się, że 80% klientów Fiata 500 wybiera bogatszą wersję wyposażenia, a 90% chce mieć zainstalowany system Blue&Me.
Krótko mówiąc, ten najlepiej sprzedający się produkt motoryzacyjny Made In Italy nie jest ot tak po prostu super kompaktowym pojazdem segmentu city car, lecz prawdziwą „platformą", na której Fiat Automobiles buduje całą rodzinę pojazdów odznaczających się zarówno awangardową technologią jak i dbałością o najmniejsze o szczegóły.
Źródło: Fiat