Już jest. Wcześniej, niż zapowiadano. Nowy Focus RS500!
Ford Focus RS500, oprócz matowego czarnego nadwozia oraz specjalnej tapicerki wnętrza, to przede wszystkim moc drzemiąca w 2,5-litrowej, turbodoładowanej jednostce benzynowej. Dzięki zastosowaniu większego intercoolera, powiększonej obudowy filtra powietrza, unowocześnionej pompy paliwa oraz innych zmodyfikowanych elementów, silnik osiąga 350 KM przy 6 000 obr./min. oraz 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2 500 do 4 500 obr./min. „Zwykły” Focus RS jest słabszy o 45 KM i 20 Nm.
Wstępne wyniki testów dynamicznych wykazały, iż Focus RS500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, od 0 do 160 km/h w 12,2 sekundy, a maksymalnie rozwija 265 km/h. Dla porównania, Focus RS rozpędza się do „setki” w 5,9 sekundy i rozpędza się do 263 km/h.
Najmocniejszy seryjny Focus wyróżnia się poza tym czerwonymi zaciskami hamulcowymi oraz ciemnymi obręczami aluminiowymi. Wewnątrz znalazły się nowe elementy kolorystyczne oraz specjalna plakietka z numerem seryjnym (od 01 do 500). Klienci mogą także zamówić sportowe fotele Recaro pokryte skórą.
Do sprzedaży w całej Europie trafi jedynie 500 egzemplarzy modelu RS500: 101 sztuk do Wielkiej Brytanii, 3 do Irlandii, 10 do Portugalii, 20 do Hiszpanii, 56 do Francji, 50 do Belgii i Luksemburgu, 10 do Holandii, 55 do Niemiec, 50 Szwajcarii, 45 do Włoch, 32 do Austrii, 5 do Czech, 10 do Polski, 6 na Węgry, 12 do krajów Europy Wschodniej, 5 do Grecji, 10 do Finlandii, 10 do Szwecji, 50 do Danii i 5 do Norwegii.
Oficjalna premiera modelu odbędzie się 9 kwietnia podczas Leipzig Motor Show.
Źródło: Carscoop, fot. Ford, informacja Moto Target