W praktycznym teście sprawdzono dziesięć wycieraczek. Okazało się, że najlepszy rezultat działania w każdych warunkach zapewnia bezprzegubowa wycieraczka Aerotwin firmy Bosch, natomiast Bosch Twin Spoiler zajął trzecie miejsce w klasyfikacji ogólnej jako najlepsza wycieraczka przegubowa.
W przeprowadzonym przez ADAC teście wycieraczek, którego wyniki niemiecki automobilklub umieścił na swojej stronie internetowej, wycieraczka Bosch Aerotwin okazała się niekwestionowanym zwycięzcą we wszystkich próbach cząstkowych testu. Jako jedyna ze wszystkich produktów, wycieraczka Bosch Aerotwin otrzymała ocenę ogólną „Bardzo dobry“. Oprócz pięciu bezprzegubowych wycieraczek, tzw. wycieraczek płaskich lub wycieraczek typu aero, przetestowano także pięć wycieraczek przegubowych reprezentujących „wszystkie znaczące marki wybrane na podstawie analizy rynku”. W modelu VW Golf IV generacji testowano montaż wycieraczek, a przede wszystkim skuteczność oczyszczania szyb, zarówno w temperaturze letniej +20 °C, jak i zimowej -8 °C. Wycieraczki musiały udowodnić swoją jakość w stanie nowym, w stanie zużycia oraz po sztucznym naświetlaniu promieniowaniem słonecznym.
Eksperci ADAC po zakończeniu testu jednoznacznie stwierdzili, że we wszystkich próbach cząstkowych, zarówno przy temperaturach dodatnich, jak i ujemnych, wycieraczka Bosch Aerotwin pozostawiała konkurencję daleko w tyle. Nowoczesne, bezprzegubowe wycieraczki osiągały lepsze wyniki niż konwencjonalne wycieraczki przegubowe. Drugi testowany produkt firmy Bosch, wycieraczka Twin Spoiler, została uznana nie tylko za najlepszą wycieraczkę przegubową, ale też zdobyła trzecie miejsce w klasyfikacji ogólnej.
Wycieraczka Aerotwin otrzymała ocenę „Bardzo dobry” nie tylko za wysoką skuteczność pracy w dłuższym okresie użytkowania, lecz także za montaż w pojeździe i sposób zamocowania pióra. Montaż wycieraczek bywa często problematyczny, na co skarżyli się uczestnicy testów ADAC, postulując „wprowadzenie bardziej przyjaznego użytkownikom i ujednoliconego sposobu łączenia ramion wycieraczki z piórem“. Uniwersalny adapter „Multi-Clip“ opracowany przez inżynierów firmy Bosch do wycieraczek Aerotwin spełnia ten właśnie postulat. Innowacyjny, zamontowany na wycieraczce adapter pasuje do różnych typów ramion stosowanych w systemach wycieraczek bezprzegubowych samochodów dostępnych na rynku europejskim. Ponadto Bosch oferuje także wycieraczki Aerotwin przeznaczone do sprzedaży detalicznej, którymi można zastąpić konwencjonalną wycieraczkę przegubową.
Wyniki testów przeprowadzonych przez ADAC pokazują istotny fakt, że przy zakupie wycieraczek warto zwrócić uwagę na ich jakość. Z badań wynika, że lepszej jakości produkty w nieco wyższej cenie w teście wypadły lepiej niż tanie wycieraczki. Ponadto kierowcy powinni sięgać po nowoczesne, płaskie wycieraczki także dlatego, że przy lepszej skuteczności oczyszczania szyb odznaczają się one także dłuższą żywotnością.
Wycieraczka Bosch Aerotwin osiąga wysoką skuteczność dzięki zastosowaniu wewnętrznej szyny stabilizującej Evodium, idealnie dopasowującej się do kształtu szyby, co w konsekwencji umożliwia równomierny rozkład siły nacisku pióra wycieraczki i gwarantuje wysoką jakość działania. Aerodynamiczny profil zapobiega odrywaniu się pióra wycieraczki od powierzchni szyby, nawet w przypadku dużych prędkości i ma znaczący wpływ na cichą pracę. Guma wycieraczki posiada zaawansowaną konstrukcję, na którą składa się elastyczny grzbiet, odporna na zużycie krawędź oraz specjalna powłoka zmniejszająca siłę tarcia. Wysoka wytrzymałość gumy oraz równomierny rozkład siły nacisku zapewniają wycieraczkom Bosch Aerotwin dłuższą żywotność.
Źródło: Bosch, fot. Bosch