Całkowicie nowy Chevrolet Camaro nareszcie wchodzi na rynek europejski. Wprowadzenie sportowego coupé i kabrioleta do europejskich salonów sprzedaży Chevroleta zaplanowano na wiosnę 2011 roku. Nowy Camaro wprowadzono na rynek w Ameryce Północnej wiosną 2009 roku i dotychczas sprzedano ponad 60 000 egzemplarzy entuzjastom Camaro w całej Ameryce Północnej.
„Camaro łączy w sobie zalety płynące z bogatego dziedzictwa i w pełni nowoczesnego, zaawansowanego połączenia doskonałych parametrów, komfortu i technologii", mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Jego stylistyka i właściwości jezdne dają ogromny wybór klientom poszukującym pojazdu zorientowanego na osiągi. To także doskonała jakość za dobrą cenę – coś, czego nasza konkurencja nie jest w stanie osiągnąć.”
Dzięki silnej niskiej linii oraz proporcjom przodu i tyłu pojazdu, pozostającego wiernym oryginalnej koncepcji, design nowego Camaro stanowi potwierdzenie bogatej przeszłości tego pojazdu, a jednocześnie nie daje się złapać w pułapkę „staromodności”.
Przód w kształcie litery V, „skrzela” tylnych paneli i szeroka linia boczna stanowią wyróżniające cechy modelu Camaro. Choć elementy te sprawiają, że nowe Camaro rozpoznać można natychmiast, ich wykonanie jest świeże i nowoczesne. Połączenie tradycji z nowoczesnością stanowiło kluczowe wyzwanie postawione przed zespołem projektującym. „Szanujemy bogate dziedzictwo Camaro, zdajemy sobie jednak sprawę, iż zachowanie istoty tego nowoczesnego samochodu sportowego to coś więcej, niż jedynie uhonorowanie klasycznego pojazdu,” mówi Ed Welburn, wiceprezes GM Global Design.
Wnętrze nowego Camaro charakteryzuje się dbałością o szczegóły oraz zachowaniem równowagi pomiędzy dziedzictwem a nowoczesnością. Para głęboko osadzonych zegarów o okrągłych wskaźnikach w kwadratowych obudowach stanowi ukłon w stronę klasycznych modeli Camaro. Kontrastuje to z oświetleniem wewnętrznym wykorzystującym zaawansowaną technologię diod LED, nadających kabinie ciepły i przytulny klimat.
Elementy wykończenia, jak np. chromowane elementy kontrolne, matowe powierzchnie, najwyższej jakości materiały i akrylowe aplikacje wykończeniowe cechuje poziom jakości nigdy wcześniej nie spotykany w Camaro. Zwrócenie większej uwagi na szczegóły jest doskonale widoczne w grupie wskaźników konsoli centralnej. Motyw ten został zaczerpnięty z podobnego rozwiązania zastosowanego w Camaro z roku 1969, dodano jednak do niego współczesne podświetlenie LED-owe.
Doskonały silnik V8 o mocy 426 KM i pojemności 6.2 l, generujący moment obrotowy równy 569 Nm, zapewnia nowemu Camaro moc odpowiadającą jego wyglądowi. Po raz pierwszy wprowadzony w modelu Corvette z roku 2008, silnik ten cechują głowice cylindrów typu High Flow, pozwalające zarówno na uzyskanie odpowiedniego momentu na niskich obrotach, jak i doskonałej mocy końcowej. W wersji wyposażonej w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów silnik generuje 400 KM/556 Nm i wykorzystuje funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), pozwalającą na jazdę na wyłącznie czterech cylindrach w przypadku niewielkiego obciążenia.
W standardowym wyposażeniu znajduje się elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (StabiliTrak firmy GM) oraz układ kontroli trakcji. Tryb wyścigowy/sportowy pomaga lepiej wykorzystać osiągi samochodu, np. podczas wyścigów. W wersji wyposażonej w sześciobiegową manualną skrzynię biegów dostępna jest również funkcja Launch Control, pozwalająca na utrzymanie niezmiennego poziomu ciśnienia doładowania przy starcie. Duże, wentylowane tarcze (355/365 mm) otoczone czterotłokowymi aluminiowymi zaciskami Brembo, zapewniają doskonałą skuteczność hamowania, a przewidziane zostały również do jazdy wyścigowej. W zawieszeniu przednim wykorzystano układ czterech drążków reakcyjnych z podwójnymi przegubami. Niepowtarzalne, niezależne tylne zawieszenie typu 4.5-link zostało podwójnie odizolowane od podwozia, aby ograniczać hałas powodowany jazdą.
Camaro oferuje szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, montowane w przednich fotelach boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, jak również kurtyny powietrzne chroniące pasażerów zajmujących fotele przednie i tylne.
Źródło: Chevrolet, fot. Chevrolet