Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-100369,t-pierwsze_diodowe_światla_dzienne_led_do_elastycznego_montazu..html
Informacja prasowa / Data: 2010-01-12

Pierwsze diodowe światła dzienne LED do elastycznego montażu.

Informacja prasowa

Światła LEDayFlex Helli oznaczają początek nowych standardów w dziedzinie zarówno bezpieczeństwa, jak i designu.

Warszawa, styczeń 10. Specjalista w dziedzinie elektroniki i oświetlenia samochodowego – Hella – ponownie potwierdziła swe najwyższe kompetencje w zakresie najnowocześniejszych technologii, prezentując po raz pierwszy na listopadowych targach Essen Motor Show nowe światła dzienne diodowe: LEDayFlex. To pierwsze na świecie światła dzienne, które można instalować w elastyczny sposób. Owe „łańcuchy świateł dziennych” wykonane są z indywidualnych modułów LED i mogą być instalowane w postaci indywidualnie formowanych kształtów. Począwszy od stycznia, światła LEDayFlex znajdą się w sprzedaży w postaci łańcuchów po 5, 6, 7 lub 8 modułów, w różnych wersjach instalacyjnych, każda z homologacją ECE – i każdy z wariantów będzie dostępny ze światłami pozycyjnymi lub bez nich.

Tym samym Hella zmienia światła dzienne – które od 2011 roku będą obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów – w wyraz indywidualnej kreatywności. Oczywiście nie wolno zapominać, że także światła dzienne LEDayFlex wykazują się wszystkimi zaletami diodowych lamp dziennych, jak poprawa widoczności i poziomu bezpieczeństwa w połączeniu z długowiecznością i oszczędnością energii elektrycznej.

Zapewniając niepowtarzalny wygląd samochodowi i poprawę bezpieczeństwa jazdy, LEDayFlex wymagają ekstremalnie mało miejsca na instalację, ponieważ światła są pozbawione odbłyśników i składają się wyłącznie z diod LED – a odległości ich montowania jedna od drugiej to 1-15 mm. Światła te zapalają się automatycznie po włączeniu silnika, a gasną po jego zgaszeniu lub po włączeniu świateł głównych auta – nie można więc zapomnieć o ich włączeniu. Samochody wyposażone w światła dzienne Helli nie wymagają oddzielnej homologacji ani dopuszczania do ruchu.

Światła LEDayFlex pozwalają także na oszczędności w porównaniu z klasycznymi halogenowymi lampami dziennymi, ponieważ użyte w nich wysokowydajne diody "Golden Dragon" zapewniają maksimum oświetlenia przy minimalnym poborze prądu: zużywają jako lampy dzienne zaledwie 5,8 W, a jako lampy pozycyjne tylko 0,6 W! W dodatku są o wiele bardziej długowieczne niż typowe żarówki H7 stosowane w światłach dziennych – do 30 razy, a więc ich życie techniczne trwa ponad 10 000 godzin, tyle co życie techniczne samochodu.

LEDayFlex dostarczane są w kompletnym zestawie: dwa okablowane „łańcuchy” diodowe (po 5 do 8 modułów każdy), dwa sterowniki, instrukcja montażu i – jeśli tak postanowiono, światło pozycyjne. Okablowanie pomiędzy poszczególnymi modułami ma 85 mm długości, co pozwala na prawdziwie elastyczny montaż, na przykład w okrąg, poziomo, pionowo lub ukośnie. Kabel od pierwszego modułu do złącza ma 120 mm, a zapłonniki wyposażono we w pełni hermetyczne wtyki. Instalacja samochodu musi być wyposażona w odpowiednie dwustronne złącze. Na życzenie dostępna jest już przygotowana, profesjonalna instalacja z trzystykowym złączem AMP. Klienci, którzy chcą wykonać swoją instalację samodzielnie, mogą nabyć tylko styki dwustronne.

Źródło: Hella, fot. Hella