Opony MICHELIN X Energy SaverGreen obniżają koszty firm transportowych, o czym przekonało się 73 kierowców ciężarówek z 60 firm transportowych, którzy wzieli udział w zimowej sesji II Ogólnopolskiego Konkursu Optifuel zorganizowanego przez Renault Trucks.
Pojazdy z technologią Optifuel, w rękach najlepszych kierowców zużyły nawet 20 procent mniej paliwa. Była to między innymi zasługa energooszczędnych opon Michelin X Energy SaverGreen, w które wyposażono konkursowe pojazdy. Akcja wznowiona zostanie na wiosnę 2010 roku i będzie zakończona finałem z udziałem dziennikarzy.
Zimowa sesja II Ogólnopolskiego Konkursu Optifuel objęła 60 firm transportowych i 73 zawodowych kierowców. Konkurs połączony z instruktażem jazdy pokazał potencjał energooszczędności, który tkwi w sposobie prowadzenia pojazdu i w proekologicznym wyposażeniu pojazdu (oprogramowanie Optifuel, opony o niskich oporach toczenia MICHELIN X Energy SaverGreen, proekologiczne produkty olejowe TOTAL).
Trasa przejazdu była taka sama dla wszystkich uczestników Konkursu. Pokonywał ją najpierw instruktor, a następnie, po wcześniejszym instruktażu dotyczącym zasad energooszczędnej jazdy - uczestnicy. Samochody konkursowe wyposażone były w opony Michelin X Energy SaverGreen.
Samochody Renault kierowane przez Instruktorów Renault Trucks Polska osiągnęły znacząco lepsze wyniki zużycia paliwa, niż pojazdy kierowców, którzy wzięli udział w konkursie:
Różnice zużycia paliwa pokazały, jak dużo można zaoszczędzić jadąc tym samym pojazdem przez ten sam odcinek drogi, ale inaczej prowadząc. Przejazdy konkursowe udowodniły, że oszczędniej wcale nie znaczy wolniej.
Gama opon MICHELIN X Energy SaverGreen pozwala obniżyć koszty firm transportowych dzięki ograniczeniu zużycia paliwa, dłuższemu okresowi eksploatacji opony oraz dłuższemu życiu opony. Oszczędność paliwa opon MICHELIN X Energy Saver Green w 60 proc. wynika z zastosowania karkasu Energy Flex, co oznacza, że utrzyma się ona w całym okresie eksploatacji opony. Opony te pozwalają przewoźnikom zaoszczędzić ponad 500 litrów oleju napędowego i niemal 1 000 litrów w pierwszym etapie życia opony.
Źródło: Michelin, fot. Michelin