Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Na tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie Mazda, z okazji 20-lecia roadstera MX-5, przygotowała specjalny pojazd studyjny MX-5 w wersji Superlight. Koncept dzieli stoisko z odnowionym CX-7, sportowym crossover-SUVem Mazdy, który jest teraz dostępny również z turbodieslem o pojemności 2,2 dm3, jako pierwszy japoński samochód osobowy z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Dla upamiętnienia 20-lecia wspaniałego
sukcesu, Mazda stworzyła MX-5 w wersji Superlight specjalnie na tegoroczny salon. Bazując na roadsterze 3. generacji, model wystawowy jest radykalną ewolucją formuły MX-5, sprowadzonej do czystej radości z jazdy. Oferuje on jeszcze bliższe poczucie zespolenia kierowcy z samochodem, lepsze prowadzenie i oszczędność paliwa. Podobnie jak MX-5, który oznaczał odrodzenie klasycznego roadstera w 1989 r., MX-5 Superlight ożywia ideę otwartego sportowego samochodu z przeszłości w projekcie, który jest zarazem retrospektywny i futurystyczny. Powstało studium prawdziwego samochodu sportowego z dynamicznym silnikiem benzynowym MZR 1,8 i radykalnie zaprojektowanym nadwoziem, bez przedniej szyby, oraz sportowymi nastawami podwozia.
SUV Mazdy ma zmieniony wygląd, a dzięki
nowym technologiom jest jeszcze bardziej przystępny cenowo i sprawia więcej przyjemności z jazdy. Nowy w tym modelu jest turbodiesel najnowszej generacji MZR-CD 2,2 (średnie zużycie paliwa 7,5 litra/100 km, emisja CO2 199 g/km) o mocy 173 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Ta wersja to pierwszy w historii japoński samochód osobowy z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Poza nim w ofercie jest nadal benzynowy silnik turbodoładowany MZR 2,3 DISI o mocy 260 KM i momencie 380 Nm. W ramach faceliftu CX-7 otrzymał układ nawigacyjny z ekranem o wysokiej rozdzielczości, nowy system monitorowania tyłu pojazdu Rear Vehicle Monitoring (RVM) i układ włączający światła ostrzegawcze Emergency Stop Signal (ESS) w celu dalszego zwiększenia bezpieczeństwa. CX-7 Facelift ma także wiele zmian konstrukcyjnych poprawiających prowadzenie, m.in. sztywniejsze nadwozie i nowe amortyzatory. Pozostawiono w nim układ przeniesienia napędu na obie osie w celu zachowania doskonałych właściwości trakcyjnych w każdych warunkach drogowych.
Źródło: Moto Target