samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Goodyear UrbanMax Municipal

Informacja prasowa / Data: 2009-09-08

Więcej kilometrów i lepsze parametry w nowych oponach Goodyeara z technologią Max do pojazdów miejskich.

Warszawa, 4 września 2009 r. – Goodyear przedstawia UrbanMax, nową gamę opon całorocznych do pojazdów miejskich, oferującą zwiększoną żywotność oraz doskonałe parametry hamowania na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni. UrbanMax to najnowszy członek rodziny innowacyjnych opon Goodyear, wykorzystujących technologię Max, opartą na najnowocześniejszych materiałach, specjalnie opracowanej konstrukcji bieżnika oraz wytrzymałej osnowie, do zastosowań m.in. w autobusach miejskich, wozach strażackich czy samochodach oczyszczania miasta.

Goodyear UrbanMax Municipal

„UrbanMax to dla naszych klientów istotne rozszerzenie oferty produktów. Największą zaletą będzie zwiększona żywotność nowych opon. MCA oferują 30% więcej przebiegu niż jej poprzedniczka, a MCD Traction – 40 % więcej. Ich całoroczny charakter ma ogromne znaczenie w regionach bardziej wysuniętych na północ lub bardziej górzystych. Na tych terenach pojazdy mogą jeździć wyposażone w nowe opony przez cały rok" – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.

Goodyear UrbanMax Municipal

Koncepcja Goodyear Max Technology obejmuje różnorodne opony o zwiększonej żywotności, lepszych parametrach hamowania oraz większej odporności na uszkodzenia. Ponadto, koncepcja ta zakłada zmniejszenie emisji CO2 oraz zwiększony komfort.

Nowa gama opon obejmuje UrbanMax MCA – oponę na oś przednią i osie nienapędowe – oraz UrbanMax MCD Traction – oponę na oś napędową. Obie opony zostały zaprojektowane specjalnie do całorocznego użytku w pojazdach pracujących w wymagającym środowisku miejskim, w zgodzie z planowanymi wymogami UE dotyczącymi emisji hałasu.

Goodyear UrbanMax MCA oferuje wyjątkowe parametry w zakresie żywotności oraz hamowania na mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni. Przebieg opony jest o 30% dłuższy niż w przypadku MCS – opony, którą zastępuje nowa MCA. Opona posiada wzmocnione ściany boczne, zapewniające zwiększoną ochronę przed uszkodzeniami przez najechanie na krawężnik, a także wskaźniki zużycia ścian bocznych. Kolejną zaletą dla pasażerów i środowiska jest niska emisja hałasu.

Goodyear UrbanMax Municipal

Bieżnik UrbanMax MCA posiada pięć żeber, co zwiększa żywotność opony, obniża poziom generowanego hałasu i podnosi precyzję prowadzenia. Dzięki lamelom na brzegach opona oferuje lepsze parametry jazdy po mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni oraz bardziej równomiernie się zużywa. Dzięki trakcji, jaką zapewnia środkowa część bieżnika o wysokiej amplitudzie, MCA może być stosowana na wszystkich osiach nienapędowych. Dodatkowo konstrukcja barków opony zwiększa ich odporność na uszkodzenia.

Goodyear UrbanMax MCD Traction oferuje podobne korzyści, co UrbanMax MCA. Bieżnik wyposażono w domykające się bloki w technologii 3D-BIS, co przyczynia się do wydłużenia żywotności opony, większej precyzji jazdy oraz mniejszego oporu toczenia, a zastosowana gęstość lameli przekłada się na poprawę parametrów jazdy na mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni. Parametry te są dodatkowo ulepszone dzięki zastosowaniu nowego składnika mieszanki kauczukowej, który zmniejsza opór toczenia oraz obniża poziom generowanego hałasu. Ponadto, pozytywny wpływ na żywotność opony, jej opór toczenia oraz zwiększenie precyzji jazdy mają rozmiar i konstrukcja bieżnika.

Goodyear UrbanMax Municipal

Osnowa w obu oponach zaprojektowana została z myślą o wymagających zastosowaniach miejskich i wykorzystuje, m.in. technologię stalowych pasów o zwiększonej rozciągliwości, tzw. super ten sile belts. Ta innowacyjna konstrukcja zwiększa odporność na pękanie i korozję wewnętrzną, poprzez zmniejszenie wewnętrznego napięcia i dokładne wypełnienie kauczukiem przestrzeni między żyłami osnowy, co jednocześnie przekłada się na zmniejszenie wagi opony. Taka konstrukcja zapewnia większą precyzję jazdy, mniejszy opór toczenia oraz lepszą ochronę przed uszkodzeniami spowodowanymi uderzeniem o krawężnik.

Nowe opony zastępują oponę letnią Goodyear Metro MCS oraz Metro MCD – obie przeznaczone do zastosowań na błocie i śniegu (oznaczenie M&S). Ułatwia to operatorom podjęcie decyzji i daje im możliwość korzystania z odpowiednich opon przez cały rok.

Nowa gama produktów w pełni nadaje się do bieżnikowania i rowkowania, a dostępna jest od września br. w następujących rozmiarach:

UrbanMax MCA

  • 275/70R22.5
  • 295/80R22.5
  • 315/60R22.5
  • 245/70R19.5
  • 265/70R19.5

UrbanMax MCD Traction

  • 275/70R22.5

Źródło: Goodyear, fot. Goodyear

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Nowe Europejskie Zasady Etykietowania Opon – bezpieczniejsze, bardziej efektywne opony

Nowe Europejskie Zasady Etykietowania Opon – bezpieczniejsze, bardziej efektywne opony

Goodyear Dunlop przyjmuje z zadowoleniem nowe ustawodawstwo w sprawie e... » ...więcej
Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Inżynier Pascale de Briey z Goodyeara opowiada o tym, ja... » ...więcej
Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Zimowe bezpieczeństwo na drodze dla całej rodziny

Pascale de Briey pracuje w Goodyearze jako specjalistka d... » ...więcej
Gotowy na kemping?

Gotowy na kemping?

Goodyear radzi jak bezpiecznie i bezproblemowo jeździć kamperem lub z przyczepą kempingową. » ...więcej
Zimowy apel Goodyeara do operatorów flot samochodowych

Zimowy apel Goodyeara do operatorów flot samochodowych

Warszawa, 4 stycznia 2011 r. – Operatorzy flot samo... » ...więcej

Opony typu premium vs opony NO Name – czy tania opona jest koniecznie dużo gorsza od opony drogiej?

Opony możemy podzielić nie tylko ze względu na producenta, ale też na klasę cenową. Pod tym względem wyróżnia się trzy kategorie – najtańszą wersją opon są te klasy budżetowej, lepsze opony to te klasy medium, natomiast najdroższe ogumienie należy... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia