Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Więcej kilometrów i lepsze parametry w nowych oponach Goodyeara z technologią Max do pojazdów miejskich.
Warszawa, 4 września 2009 r. – Goodyear przedstawia UrbanMax, nową gamę opon całorocznych do pojazdów miejskich, oferującą zwiększoną żywotność oraz doskonałe parametry hamowania na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni. UrbanMax to najnowszy członek rodziny innowacyjnych opon Goodyear, wykorzystujących technologię Max, opartą na najnowocześniejszych materiałach, specjalnie opracowanej konstrukcji bieżnika oraz wytrzymałej osnowie, do zastosowań m.in. w autobusach miejskich, wozach strażackich czy samochodach oczyszczania miasta.
„UrbanMax to dla naszych klientów istotne rozszerzenie oferty produktów. Największą zaletą będzie zwiększona żywotność nowych opon. MCA oferują 30% więcej przebiegu niż jej poprzedniczka, a MCD Traction – 40 % więcej. Ich całoroczny charakter ma ogromne znaczenie w regionach bardziej wysuniętych na północ lub bardziej górzystych. Na tych terenach pojazdy mogą jeździć wyposażone w nowe opony przez cały rok" – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.
Koncepcja Goodyear Max Technology obejmuje różnorodne opony o zwiększonej żywotności, lepszych parametrach hamowania oraz większej odporności na uszkodzenia. Ponadto, koncepcja ta zakłada zmniejszenie emisji CO2 oraz zwiększony komfort.
Nowa gama opon obejmuje UrbanMax MCA – oponę na oś przednią i osie nienapędowe – oraz UrbanMax MCD Traction – oponę na oś napędową. Obie opony zostały zaprojektowane specjalnie do całorocznego użytku w pojazdach pracujących w wymagającym środowisku miejskim, w zgodzie z planowanymi wymogami UE dotyczącymi emisji hałasu.
Goodyear UrbanMax MCA oferuje wyjątkowe parametry w zakresie żywotności oraz hamowania na mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni. Przebieg opony jest o 30% dłuższy niż w przypadku MCS – opony, którą zastępuje nowa MCA. Opona posiada wzmocnione ściany boczne, zapewniające zwiększoną ochronę przed uszkodzeniami przez najechanie na krawężnik, a także wskaźniki zużycia ścian bocznych. Kolejną zaletą dla pasażerów i środowiska jest niska emisja hałasu.
Bieżnik UrbanMax MCA posiada pięć żeber, co zwiększa żywotność opony, obniża poziom generowanego hałasu i podnosi precyzję prowadzenia. Dzięki lamelom na brzegach opona oferuje lepsze parametry jazdy po mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni oraz bardziej równomiernie się zużywa. Dzięki trakcji, jaką zapewnia środkowa część bieżnika o wysokiej amplitudzie, MCA może być stosowana na wszystkich osiach nienapędowych. Dodatkowo konstrukcja barków opony zwiększa ich odporność na uszkodzenia.
Goodyear UrbanMax MCD Traction oferuje podobne korzyści, co UrbanMax MCA. Bieżnik wyposażono w domykające się bloki w technologii 3D-BIS, co przyczynia się do wydłużenia żywotności opony, większej precyzji jazdy oraz mniejszego oporu toczenia, a zastosowana gęstość lameli przekłada się na poprawę parametrów jazdy na mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni. Parametry te są dodatkowo ulepszone dzięki zastosowaniu nowego składnika mieszanki kauczukowej, który zmniejsza opór toczenia oraz obniża poziom generowanego hałasu. Ponadto, pozytywny wpływ na żywotność opony, jej opór toczenia oraz zwiększenie precyzji jazdy mają rozmiar i konstrukcja bieżnika.
Osnowa w obu oponach zaprojektowana została z myślą o wymagających zastosowaniach miejskich i wykorzystuje, m.in. technologię stalowych pasów o zwiększonej rozciągliwości, tzw. super ten sile belts. Ta innowacyjna konstrukcja zwiększa odporność na pękanie i korozję wewnętrzną, poprzez zmniejszenie wewnętrznego napięcia i dokładne wypełnienie kauczukiem przestrzeni między żyłami osnowy, co jednocześnie przekłada się na zmniejszenie wagi opony. Taka konstrukcja zapewnia większą precyzję jazdy, mniejszy opór toczenia oraz lepszą ochronę przed uszkodzeniami spowodowanymi uderzeniem o krawężnik.
Nowe opony zastępują oponę letnią Goodyear Metro MCS oraz Metro MCD – obie przeznaczone do zastosowań na błocie i śniegu (oznaczenie M&S). Ułatwia to operatorom podjęcie decyzji i daje im możliwość korzystania z odpowiednich opon przez cały rok.
Nowa gama produktów w pełni nadaje się do bieżnikowania i rowkowania, a dostępna jest od września br. w następujących rozmiarach:
UrbanMax MCA
UrbanMax MCD Traction
Źródło: Goodyear, fot. Goodyear