Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Na początku marca, na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutował całkowicie nowy pod względem technicznym i wizualnym Volkswagen Polo. Po uroczystej światowej premierze najmłodszy Volkswagen dostępny jest już w salonach sprzedaży.
„Nowe Polo speÅ‚nia wysokie wymagania motoryzacyjne naszych czasów. Ekstremalnie efektywne technologie napÄ™dowe, najlepsze z możliwych bezpieczeÅ„stwo aktywne i bierne, jakość dotychczas niespotykana w tej klasie oraz wyjÄ…tkowa stylistyka piÄ…tej generacji tego popularnego modelu wytyczajÄ… nowe standardy.” – mówi Prezes ZarzÄ…du Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn. „Polo bez wÄ…tpienia jest wÅ‚aÅ›ciwÄ… odpowiedziÄ… na obecne potrzeby rynku. DowodzÄ… tego aktualne dane dotyczÄ…ce przedsprzedaży. StworzyliÅ›my Volkswagena, który przenosi doskonaÅ‚Ä… koncepcjÄ™ Golfa do swojej klasy – klasy Polo“.
„Nie ulega przy tym wÄ…tpliwoÅ›ci, że Polo w swojej klasie od nowa definiuje wiele pojęć, szczególnie w kwestii ochrony zasobów naturalnych.“ – uzupeÅ‚nia dr Ulrich Hackenberg, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Rozwoju Technicznego Marki Volkswagen. „Nowe Polo BlueMotion z silnikiem o mocy 90 KM zużywa zaledwie 3,6 litra paliwa na 100 km. Nowy silnik TSI o mocy 105 KM spala tylko 5,5 litra. Przy wszystkich silnikach benzynowych udaÅ‚o nam siÄ™ osiÄ…gnąć redukcjÄ™ zużycia odpowiednio od 8 do 20 procent, przy silnikach wysokoprężnych jest to od 5 do 15 procent. To na prawdÄ™ dobry wynik“.
Żaden inny samochód tej klasy nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Duży wpływ na jego właściwości ma również lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W przypadku zderzenia bocznego udało się obniżyć stopień deformacji o 20 procent. Natomiast w obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć tą wartość aż o 50 procent! Nowy VW Polo jest tak zaprojektowany, aby między innymi uzyskać pięć gwiazdek w nowych testach EuroNCAP.
Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki typu Thorax chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych a także ABS.
Do seryjnego wyposażenia Polo Trendline należą również elementy poprawiające komfort, takie jak elektrycznie sterowane przednie okna, elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek, oświetlenie i zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych oraz szyby termoizolacyjne w odcieniu zielonym. We wnętrzu wysoką jakość podkreśla tkanina Metric i kolor wykończenia czarny Titan.
Jako opcję klienci mogą zamówić Polo z takimi rozwiązaniami jak: światła do jazdy dziennej, statyczne światła doświetlające pobocze, kurtyny powietrzne (system poduszek chroniących głowy dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu) czy nawigacja satelitarna. W późniejszym terminie oferta zostanie uzupełniona o szklany podnoszony dach panoramiczny i reflektory bi-ksenonowe.
Mimo znaczÄ…cych udoskonaleÅ„ we wszystkich dziedzinach udaÅ‚o siÄ™ obniżyć masÄ™ nadwozia Polo o 7,5 procent. DziÄ™ki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej dwusprzÄ™gÅ‚owej przekÅ‚adni DSG uzyskano znacznÄ… redukcjÄ™ spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI – czterocylindrowa jednostka napÄ™dowa doÅ‚adowywana turbosprężarkÄ… z bezpoÅ›rednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW / 105 KM zużywajÄ…c tylko 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 20 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.
W pierwszym roku obecnoÅ›ci na rynku nowe Polo bÄ™dzie dostÄ™pne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi, o spektrum mocy od 44 kW / 60 KM do 77 kW / 105 KM. Pięć z nich jest caÅ‚kiem nowych lub po raz pierwszy oferowanych w Polo. Do nowych silników należą trzy jednostki wysokoprężne. DziÄ™ki wtryskowi Common Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracujÄ… one wyjÄ…tkowo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjaÅ‚ tkwi w nowych silnikach TDI pokazuje Polo 1.6 TDI o mocy 66 KW / 90 KM – w poÅ‚Ä…czeniu z pakietem „BlueMotion Technologies” spala Å›rednio 3,6 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczÄ™dniejszym i najczystszym piÄ™cioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na Å›wiecie.
Wraz ze Å›wiatowÄ… premierÄ… Polo na Genewskim Salonie Samochodowym w Apple Store pojawiÅ‚a siÄ™ gra – wyÅ›cigi Polo na iPhon i iPod touch. Już po dwóch tygodniach w 39 krajach Volkswagen tÄ… nowoczesnÄ… formÄ… marketingu znalazÅ‚ siÄ™ na pierwszym miejscu w Download-Charts, wszedÅ‚ nawet do Top Ten amerykaÅ„skiej listy pobranych plików. W przypadku nowego Polo Volkswagen postawiÅ‚ nie tylko na tradycyjnÄ… formÄ™ reklamy, lecz również na interaktywne media skierowane do użytkowników iPhonów i iPodów touch. Ponad 1,4 miliona pobraÅ„ w Apple Store w ciÄ…gu czterech tygodni Å›wiadczy o ogromnym zainteresowaniu, jakie na caÅ‚ym Å›wiecie wzbudziÅ‚a nowa gra „Volkswagen Polo Challenge“.
Źródło: Volkswagen, fot. Volkswagen