Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Potężna 2.8 V6 Turbo jednostka z 239 kW/325 KM i imponującą wartością 435 Nm momentu obrotowego, które czynią ją najmocniejszym samochodem seryjnym. Najmocniejsze sedany Insigni osiągają maksymalną (ograniczoną) prędkość do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszają w zaledwie sześć sekund. Warianty OPC zdobywcy tytułu „Car of the Year 2009" będą dostępne już tej jesieni w trzech rodzajach nadwozia - sedan, hatchback i kombi Sports Tourer.
Podkreślając dziesięć lat istnienia udanej linii OPC, Opel oferuje Insignię z wyposażeniem bogatym w nowoczesne technologie. Jest to pierwszy wariant OPC z adaptacyjnym układem napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu w standardzie. System amortyzacji FlexRide został specjalnie dostrojony, aby zapewnić kierowcom OPC większą dynamikę jazdy.
Przednie fotele Recaro z czterostopniowym regulowanym oparciem części lędźwiowej i przedłużeniem siedziska, to pierwsze wysokojakościowe siedzenia w branży, które otrzymały tak cenione oznaczenie doskonałości od niezależnego zespołu ekspertów w dziedzinie ortopedii z Aktion Gesunder Rücken (Akcji na rzecz zdrowego kręgosłupa).
Samochód wygląda tak wspaniale jak jeździ, dzięki wlotom powietrza na przednim zderzaku w kształcie tygrysich kłów, progom, zintegrowanemu tylnemu spojlerowi i specjalnie zaprojektowanym 19" felgom OPC. Satynowe chromy dopełniają jego wygląd, a pełne ekspresji podwójne rury wydechowe zintegrowane z tylnym zderzakiem dodają mu wdzięku.
Wewnątrz projektanci zastosowali sportową stylistykę z ciemną podsufitką, unikalnymi przednimi fotelami Recaro, stylizowaną dźwignią zmiany biegów i spłaszczonym kołem kierownicy. Tablica przyrządów podświetla się na czerwono, gdy kierowca wybierze tryb OPC z systemu FlexRide, wprowadzając samochód w najbardziej sportowy tryb pracy.
„Mimo, że wersja ecoFLEX pokazuje nasze zaangażowanie w znakomite przyjazne dla środowiska samochody, to OPC dodaje rodzinie Insignia nieco ostrości. Dodaje pikanterii wrażeniom z jazdy," mówi Hans Demant, dyrektor zarządzający Adam Opel GmbH.
Po raz pierwszy model OPC jest wyposażony w system Adaptive 4x4 i elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego do sportowego stylu jazdy OPC.
Insignia OPC jest dostępna wraz z elektronicznym systemem FlexRide, który dostosowuje tłumienie drgań i inne funkcje związane z jazdą do upodobań kierowcy. Kierowcy OPC mogą wybrać pomiędzy trybem standardowym, zapewniającym wszechstronne osiągi, idealnym do codziennej jazdy, a specjalnym trybem Sport, w którym usztywnia się zawieszenie i zmniejsza przechylenie pojazdu na zakrętach dla uzyskania lepszej zwrotności. Po wybraniu trybu OPC, jazda przenosi się na trzeci wymiar: Układ kierowniczy bardziej poddaje się prowadzeniu, pedał gazu jest bardziej czuły, a ustawienia podwozia przechodzą na tryb bardziej optymalnych osiągów. Zegary podświetlają się na czerwono.
Resorująca kolumna dużej wydajności (HiPerStrut) przedniego zawieszenia została zaprojektowana specjalnie dla Insigni OPC. Dzięki zmniejszonemu kątowi pochylenia sworznia zwrotnicy i krótszemu trzpieniowi, znacząco rozwinięto kolumny McPhersona w stosunku do standardowej Insigni. HiPerStrut zmniejsza przenoszenie reakcji momentu, zwiększa przyczepność i moc wchodzenia w zakręty, oferując kierującym Insignią OPC dokładnie takie uczucie, jakiego oczekują, ze zwiększoną precyzją i reakcjami.
Insignia OPC jest wyposażona w 18" przednie hamulce Brembo z dużymi, 355 x 32 mm, perforowanymi tarczami, czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o podwyższonej wytrzymałości i wysokojakościowymi okładzinami hamulcowymi. Jeden z elementów został zaprojektowany specjalnie dla Insigni OPC, a są to dwuelementowe pływające tarcze - układ hamulcowy z przodu składa się z żeliwnej tarczy hamulcowej i aluminiowego stożka.
Po intensywnych testach na drogach publicznych oraz Nürburgring Nordschleife, inżynierowie z Opel Performance Center w Rüsselsheim wybrali opony Pirelli P Zero 245/40 na 19" felgach w technologii zgniatania obrotowego. Opcjonalnie dostępne są opony 255/35 na kutych 20" felgach.
Insignia OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w sześć sekund, a jej prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Elastyczność również jest znakomita: auto na piątym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w tylko 7,1 sekundy.
Wersja OPC 2.8-litrowego silnika Turbo V6 (239 kW/325 KM), odznacza się specjalną kalibracją jednostki sterowania pracą silnika, ciśnieniem turbodoładowania zwiększonym do 0,9 bar oraz zmodernizowanym układem wydechowym ze znacznie zmniejszonym przeciwciśnieniem wylotu spalin. Opracowany przez specjalistów z Remus ciąg wydechowy ze stali nierdzewnej, jest o 20 procent lżejszy od standardowego. Ponieważ dla pozytywnego odbioru silnika niezwykle ważny jest dźwięk, dlatego specjaliści od akustyki Opla opracowali nowe środkowe i tylne tłumiki.
Zaawansowany technologicznie silnik 2.8 V6 Turbo wyposażony jest w 6-biegową manualną skrzynię biegów. Dla uzyskania optymalnych osiągów, przełożenie skrzyni zostało nieco skrócone z 3,76 do 3,90:1 w porównaniu ze standardowymi wersjami V6 Turbo.
Źródło: Opel, fot. Opel