samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Chevrolet wywołuje w Detroit poruszenie zupełnie nowym modelem Aveo/Sonic

Informacja prasowa / Data: 2011-01-18

Po światowej premierze wersji pięciodrzwiowej na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu we wrześniu 2010 roku, nadszedł czas na światową premierę wersji czterodrzwiowej na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit.

Po światowej premierze pięciodrzwiowej wersji Aveo na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu we wrześniu 2010 roku, Chevrolet odkrywa na północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym zupełnie nowy model Sonic (poza Ameryką występujący pod nazwą Aveo). Jego młodzieńczy, agresywny design połączony ze zwrotnością i łatwością prowadzenia tworzą ekonomiczny, przyjemny w prowadzeniu niewielki samochód. Zarówno cztero-, jak i pięciodrzwiowa wersja Aveo wprowadzone zostaną na rynek europejski w połowie lata 2011 roku.

Model Sonic/Aveo oferowany jest w dwóch wyrazistych wersjach nadwozia: stylowej, czterodrzwiowej wersji sedan oraz pięciodrzwiowej wersji sportowej. Każda z nich gwarantuje wiodącą w tej klasie przestronność kanapy tylnej i bagażnika.

„Zupełnie nowy Chevrolet Sonic to połączenie pasji do jazdy, z której znane są pojazdy marki Chevrolet chociażby takie, jak Corvette, z praktycznością niewielkiego samochodu”, powiedział Chris Perry, wiceprezes Chevroleta ds. marketingu.

Produkcja modelu Sonic na rynek amerykański rozpocznie się w drugim półroczu 2011 roku w zakładach General Motors Orion Assembly Center w stanie Michigan, w których modernizację, jak i wymianę narzędzi i oprzyrządowania, zainwestowano 545 milionów dolarów, a pozwoli ona na przywrócenie około 1 000 miejsc pracy na obszarach miejskich Detroit.

„Chevrolet jest jedyną firmą wytwarzającą małe samochody w Stanach Zjednoczonych,” powiedział Perry. „Wierzymy, że Sonic wniesie do tego segmentu istotny element dzięki swojej innowacyjnej stylistyce, osiągom i wartości, które zmienią sposób postrzegania przez Amerykę tego, czym może być samochód niewielkich rozmiarów".

Postępowy design nadwozia

Pod każdym względem Sonic/Aveo w wersji sedan i pięciodrzwiowej cechują siła, stabilność i wyrafinowanie. Szerokie, nisko osadzone nadwozie oraz lepiej rozmieszczone koła gwarantują odpowiednie osiągi. Progresywne, nachylone linie nadwozia stwarzają wrażenie ruchu nawet wtedy, gdy samochód stoi.

Agresywną stylistykę takich elementów jak m.in. oświetlenie zderzaków i inspirowane motocyklami okrągłe reflektory przednie połączono z ogólnymi charakterystycznymi elementami designu – podwójnym grillem i okrągłymi światłami tylnymi – pozwalającymi na natychmiastowe rozpoznanie samochodu jako Chevroleta. Przednia krawędź maski tworzy charakterystyczną linię nad reflektorami przednimi i przechodzi w elegancki profil charakteryzujący się ciągłymi liniami nadwozia, wysoką linią progów i niską linią dachu. Lusterka boczne sprawiają wrażenie niknących w jego profilu.

Wersje sedan i pięciodrzwiowa są od siebie zdecydowanie różne. Wersja pięciodrzwiowa ma zwarty, dwubryłowy kształt o agresywnych, opadających liniach, zaś typowy dla sedana profil „notchback” wygląda bardziej ekskluzywnie i dojrzale. Na pierwszy rzut oka model pięciodrzwiowy wygląda jak trzydrzwiowy hatchback, ponieważ klamki tylnych drzwi dyskretnie umieszczono w pobliżu słupka C. W tylnej części wersji pięciodrzwiowej zastosowano niekonwencjonalne elementy wykończenia, m.in. wyraźnie zarysowane, inspirowane motocyklami światła tylne.

Detale podkreślające jakość wykonania modelu Sonic/Aveo oraz dbałość o szczegóły obejmują chromowane wykończenia grilla oraz matowoczarne wstawki w kształcie plastra miodu zastosowane we wszystkich modelach, zaś większy wybór rozmiarów kół, w tym 17-calowe koła ze stopów metali lekkich, podkreślają jego sportowy charakter.

Wnętrze pełne inspiracji

Kabina modelu Sonic uzupełnia inspirowane motocyklami nadwozie szczegółową deską rozdzielczą obejmującą okrągły, analogowy licznik obrotów osadzony w asymetrycznym wyświetlaczu LCD o dużym, cyfrowym prędkościomierzu.

Inne najważniejsze elementy wnętrza to:

  • Deska rozdzielcza, dostępna w dwóch kolorach (ciemny tytan i cegła), niezauważalnie przechodzi w szyby drzwi wykonane z najwyższej jakości szkła z powłoką niskoemisyjną,
  • Automatyczna dźwignia skrzyni biegów w kształcie głowy kobry, lub dźwignia manualnej skrzyni biegów o chromowanym wykończeniu,
  • Wyloty klimatyzacji w kształcie rurek wystające z deski rozdzielczej.

Wnętrze obejmuje schowki umieszczone w konsoli centralnej i drzwiach. Aby przewozić większe przedmioty, tylną kanapę można rozłożyć na płasko. Przednie fotele kubełkowe montowane są standardowo, opcjonalnie zaś dostępne są podgrzewane fotele przednie.

Skonstruowany celem zapewnienia zwrotności, mocy i łatwości prowadzenia

Model Sonic/Aveo zapewnia zwrotność i przyjemność z prowadzenia, które są rzadko spotykane w tym segmencie. Konstruktorzy dostosowali właściwości jezdne modelu Sonic/Aveo zapewniając mu bardziej bezpośrednie „wyczucie”, jednocześnie uwzględniając różnorodne warunki panujące na drogach.

We wszystkich modelach zastosowano przednie kolumny MacPherson ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie tylne z belką skrętną – obejmujące potężną belkę w kształcie litery V – z amortyzatorami gazowymi. Rozstaw kół przednich i tylnych jest identyczny i wynosi 59,4 cala (1 509 mm), co zapewnia odpowiednią stabilność i doskonałe wyważenie pojazdu.

Elektroniczny system wspomagania układu kierowniczego stosowany jest standardowo i obejmuje kompensator zużycia, który stale dopasowuje współpracę układu z kierownicą celem zapewnienia precyzyjnego kierowania pojazdem przez cały okres pracy systemu.

Konstrukcja nadwozia modelu Sonic/Aveo zaprojektowana została jako jedna z najsztywniejszych w swoim segmencie. Jej sztywność pozwoliła konstruktorom na bardziej precyzyjne dostosowanie właściwości jezdnych. Dla przykładu – wyjątkowe dla modelu Sonic/Aveo zawieszenie w formie „płaskiej ramy” gwarantuje optymalną sztywność przedniej części podwozia pojazdu. Oś tylna to zasadniczo prosta oś bez krzywizn ograniczających przestrzeń bagażową i gwarantująca niższy poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu.

Źródło: Chevrolet, fot. Chevrolet

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Chevrolet ogłosił światowy debiut pojazdu ekspozycyjne... » ...więcej
Chevrolet Volt MPV5 Concept

Chevrolet Volt MPV5 Concept

Podczas tegorocznych targów Auto China 2010 w Pekinie Chevrolet zaprezentował koncepcyjny model... » ...więcej
Czas świętować: Chevrolet kończy 100 lat

Czas świętować: Chevrolet kończy 100 lat

W 2011 roku Chevrolet świętuje stulecie swojego istnien... » ...więcej
Chevrolet Camaro Bumblebee powrócił na ekrany

Chevrolet Camaro Bumblebee powrócił na ekrany

Chevrolet Camaro ponownie zagrał rolę Autobota „B... » ...więcej
Chevrolet Volt wejdzie do sprzedaży

Chevrolet Volt wejdzie do sprzedaży

Chevrolet ogłosił podczas Międzynarodowego Salonu Motoryz... » ...więcej
Chevrolet Camaro: Ikona motoryzacji odrodzona

Chevrolet Camaro: Ikona motoryzacji odrodzona

Całkowicie nowy Chevrolet Camaro nareszcie wchodzi na ry... » ...więcej
Polecamy porady
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery