Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Nowy Mercedes-Benz SLK jest o 25% bardziej wydajny paliwowo od swojego poprzednika, a to dzięki trzem zmodernizowanym jednostkom napędowym, które będą montowane pod maską europejskiej wersji.
Podstawowy SLK 200 BlueEfficiency napędzany jest 1,8-litrowym silnikiem czterocylindrowym o mocy 184 KM zestopniowanym z siedmiobiegową przekładnią automatyczną 7G-Tronic Plus. Sprint do „setki” zajmuje 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 237 km/h. Auto zadowala się średnio 6,1 litra paliwa na 100 km.
Pod maską wersji SLK 250 BlueEfficiency umieszczono tę samą, 1,8-litrową jednostkę benzynową, jednak w tym przypadku moc maksymalna została zwiększona do 204 KM. Dzięki temu czas przyspieszenia do 100 km/h zmalał do 6,6 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna wzrosła do 243 km/h. Wszystko to przy w pełni akceptowalnym zużyciu paliwa na poziomie 6,2 litra/100 km.
Topowa odmiana SLK 350 BlueEfficiency otrzymała nowy, 3,5-litrowy motor V6 produkujący 306 KM. Zaawansowane technologie zastosowane w tym modelu pozwalają zredukować spalanie do 7,1 l/100 km, a jednocześnie zapewnić doskonałe osiągi: od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy; prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Nowy Mercedes-Benz SLK jest już dostępny w Europie. Ceny rozpoczynają się od 38 675 Euro. Za topowy model trzeba będzie zapłacić 52 300 Euro.
Źródło: Carscoop, informacja Mototarget.pl