Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Lamborghini ujawniło detale dotyczące jednostki napędowej następcy Murcielago.
Po serii plotek, domysłów i zdjęć szpiegowskich firma Lamborghini w końcu oficjalnie wypowiedziała się na temat następcy modelu Murcielago, który najprawdopodobniej będzie nosił nazwę Aventador. Detale związane są z nową jednostką napędową i 7-biegową skrzynią ISR.
Nowe serce Aventadora będzie miało dwanaście cylindrów w układzie V. Jednostka o pojemności 6,5 l oznaczana jako L539 generuje 700 KM przy 8 250 obr./min. Trochę niżej, bo przy 5 500 obrotów motor dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 690 Nm. Nowy silnik z Sant Agata to klasyczna konstrukcja V12, w której dwa rzędy cylindrów rozchylone są pod kątem 60 stopni. Dzięki kompaktowej budowie i lekkim materiałom, silnik waży jedynie 234 kg. Lamborghini zastosowało też dwa tłumiki zamknięte w jednej obudowie, co ma pomóc w dostrojeniu dźwięku jednostki napędowej. Kolejną nowością jest skrzynia ISR (Independent Shifting Rods). Jest to ręczna, zautomatyzowana skrzynia o siedmiu przełożeniach. Mechanizm ma być o około 50% szybszy od skrzyni dwusprzęgłowej. Jego waga wynosi 70 kg.
Aventador zostanie zapewne pokazany na targach w Genewie. Pojazd oficjalnie zastąpi model Murcielago, którego produkcja zakończyła się w listopadzie.
Źródło: Mototarget.pl