samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Koniec produkcji Octavii Tour pierwszej generacji

Informacja prasowa / Data: 2010-11-15

Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy. Teraz przyszła pora na jej nową odsłonę.

Linia modelowa Octavii to klucz do sukcesu marki Škoda. Samochód produkowany jest od 1996 roku i bardzo istotnie przyczynił się do tego, że Škoda Auto zyskała światową renomę. Po wyprodukowaniu 1 442 126 sztuk modelu Octavii Tour, Škoda zaprzestała jej produkcji w fabryce w Vrchlabí.

Octavia pierwszej generacji, we współczesnej historii marki Škoda, okazała się produktem przełomowym. Od 1996 roku, czyli od kiedy ruszyła jej produkcja, samochód ten – za sprawą jakości, stylistyki i przystępnej ceny, stał się synonimem niezawodnych pojazdów zaprojektowanych z myślą o kierowcach, którzy szukają praktycznego i bezpiecznego samochodu rodzinnego.

Prace nad tym modelem rozpoczęły się już w 1992 r. Octavia nawiązywała do modelu produkowanego w Mladá Boleslav w latach 1959-71 i była pierwszym samochodem stworzonym przez markę po tym, jak Škoda Auto stała się częścią Grupy Volkswagen. W 1998 roku pojawiła się wersja kombi, a później również wersja z napędem na cztery koła. Ten niezwykle udany model zmodernizowano w 2000 roku.

"Octavia jest sercem marki Škoda. Oferując połączenie dużej przestrzeni, użyteczności i koncentrując się na potrzebach rodziny, samochód idealnie ucieleśnia nasze wartości. Octavia reprezentuje te wartości na drogach już od 14 lat i będzie to robić również w przyszłości" – powiedział Prezes Zarządu Škoda Auto, Prof. Dr Winfried Vahland.

Do tej pory, Škoda Auto sprzedała na całym świecie ponad 2 862 tys. sztuk Octavii ( I i II generacji). W ofercie marki znajduje się obecnie szeroka paleta różnych wersji tego modelu, od sportowych RS (zarówno z silnikiem benzynowym, jak i jednostką diesla), po uterenowionego Scouta. Ponadto, klienci poszukujący komfortu na najwyższym poziomie sięgają po luksusową wersję Laurin & Klement, a eko-entuzjaści zachwycają się wersją GreenLine, oferującą niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2. W Polsce od 1998 r., do końca października 2010 r., nabywców znalazło prawie 85 tys. sztuk Octavii pierwszej generacji.

Sukces Octavii wkracza teraz w kolejny etap, za sprawą koncepcyjnej wersji Green E Line, którą Škoda Auto zaprezentowała na Paris Motor Show w tym roku. Testowa seria tych napędzanych elektrycznie pojazdów już w 2011 roku pojawi się na drogach, dzięki czemu Škoda uzyska więcej informacji i doświadczenia, które zamierza wykorzystać do dalszej pracy nad seryjną produkcją samochodów elektrycznych.

Źródło: Skoda PR

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Skoda Octavia Tour nowej generacji gotowa do startu

Skoda Octavia Tour nowej generacji gotowa do startu

Skoda wprowadza na rynek II generację Octavii Tour. To j... » ...więcej
Koniec produkcji Murcielago

Koniec produkcji Murcielago

5 listopada Lamborghini oficjalne pożegnała model Murcielago, ostatni egzemplarz numerem 4099 t... » ...więcej
Nowa Skoda Octavia Tour już od 39 900 zł!

Nowa Skoda Octavia Tour już od 39 900 zł!

Skoda Auto Polska przygotowała specjalną promocję dla ... » ...więcej
Koniec Maybacha?

Koniec Maybacha?

Luksusowa marka Maybach, którą wskrzeszono w 2002 roku, wkrótce znów przejdzie do historii. » ...więcej
Volkswagen Amarok gotowy do produkcji seryjnej

Volkswagen Amarok gotowy do produkcji seryjnej

Amarok wraz z Caddy, Transporterem i Crafterem jest czwartym... » ...więcej
Znak B-42 - koniec zakazów?

Znak B-42 - koniec zakazów?

Siedząc za kierownicą naszego samochodu, przez szyby można podziwiać krajobrazy przyrody na t... » ...więcej
Koniec Saaba!

Koniec Saaba!

“Zamykamy firmę Saab” powiedział przewodnic... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia