Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
System transportowy jutra będzie systemem zrównoważonym, zarówno pod względem ochrony środowiska, jak i kosztów. Z takim właśnie przesłaniem Volvo Trucks pojawi się na wystawie IAA w Hanowerze, odbywającej się w dniach 23-30 września br., prezentując wyjątkowe, nowe proekologiczne technologie wyznaczające drogę ku przyszłości. IAA będzie również miejscem prezentacji nowego pojazdu budowlanego Volvo FMX.
Koncepcja zrównoważonego transportu opiera się na dwóch filarach: poszukiwaniu odpowiednich paliw alternatywnych oraz redukcji zużycia paliwa przez samochody ciężarowe. Volvo Trucks prowadzi intensywnie działania na obydwu tych frontach. Wśród wielu pojazdów eksponowanych na stoisku znajduje się Volvo FM napędzane 13-litrowym silnikiem o zapłonie samoczynnym, zasilanym mieszanką oleju napędowego i metanu.
- Bez względu na rodzaj dostępnych paliw, jesteśmy przekonani, że w przyszłości nadal będziemy oferować wysoce konkurencyjne rozwiązania, tyle, że o znacznie słabszym oddziaływaniu na środowisko - mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks.
Volvo jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych wykorzystującym w praktyce technologię prezentowaną na IAA, polegającą na połączeniu wysokiej sprawności silnika wysokoprężnego z zaletami gazu, jako paliwa. W porównaniu do silników gazowych poprzednich generacji, współczynnik sprawności wzrósł o 30 do 40 procent. Technologia ta stanowi jeden z obszarów badań Volvo nad paliwami alternatywnymi i ma duży potencjał.
- Na przykładzie Volvo FM zasilanego gazem pokazujemy, że paliwo gazowe doskonale nadaje się nie tylko do pojazdów miejskich, ale także do pojazdów realizujących transport na większe odległości - mówi Lars Mårtensson.
Równie dużą uwagę poświęca Volvo technologiom energooszczędnym. Napęd hybrydowy znacznie zmniejsza zużycie paliwa, szczególnie w warunkach ruchu miejskiego, gdzie występuje konieczność częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca. Goście odwiedzający stoisko Volvo będą mogli zobaczyć hybrydowy układ napędowy z silnikiem 7-litrowym, który zostanie zastosowany w hybrydowym Volvo FE w 2011 r. Volvo jest aktualnie jedynym producentem samochodów ciężarowych, oferującym hybrydowy układ napędowy w pojazdach 26-tonowych.
Zarówno napęd hybrydowy, jak i silniki wysokoprężne zasilane metanem są obecnie testowane w regularnej eksploatacji u klientów w całej Europie.
Na stoisku Volvo Trucks znajdzie się także ekspozycja Volvo Buses, która to firma zaprezentuje swój pierwszy seryjny hybrydowy autobus miejski - Volvo 7700 Hybrid. Pojazd ten oferuje do 35 procent niższe zużycie paliwa, w porównaniu do autobusu miejskiego z napędem konwencjonalnym.
Na IAA odbędzie się prezentacja najnowszego modelu - Volvo FMX - wytrzymałego pojazdu budowlanego, zaprojektowanego z myślą o trudnych warunkach eksploatacji i wymagających zadaniach transportowych. Produkt ten stanowi rozwinięcie koncepcji Volvo FM i został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w kwietniu br., na wystawie maszyn budowlanych Bauma.
- Z pomocą Volvo FMX zamierzamy zająć czołowa pozycję w segmencie budowlanym, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Volvo FH w segmencie długodystansowym - mówi Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. - Jak dotąd odnotowujemy ogromne zainteresowanie, poparte dużą liczbą zamówień na niektórych rynkach. Klienci, którzy mieli okazję odbycia jazdy próbnej tym samochodem, szczególnie chwalą sobie skrzynię biegów Volvo I-Shift z nowym, „budowlanym" oprogramowaniem. Tak duże zainteresowanie Volvo FMX dowodzi, że z nowym produktem „trafiliśmy w dziesiątkę".
Volvo FMX będzie towarzyszyć na IAA jeden ze ściśle z nim powiązanych produktów Grupy Volvo, ładowarka kołowa Volvo L180F. Maszyna ta jest wyposażona w OptiShift, najnowocześniejszy na świecie układ napędowy opracowany przez Volvo Construction Equipment. W porównaniu do poprzednich rozwiązań, nowy układ napędowy zapewnia redukcję zużycia paliwa nawet o 15 procent.
- Wspólnie z Volvo Construction Equipment i Volvo Buses pokazujemy, że jesteśmy liderem w dziedzinie proekologicznych rozwiązań przyszłości - konkluduje Claes Nilsson.
Na stoisku Volvo znajdą się pojazdy przeznaczone dla wszystkich segmentów transportu:
Volvo Trucks koncentruje się również na bezpieczeństwie i środowisku pracy kierowcy. Żeby to podkreślić, Volvo wystawi doskonale już znaną kabinę FH oraz pokaże prezentacje, dzięki którym goście będą mogli dowiedzieć się więcej o poszczególnych systemach bezpieczeństwa Volvo, które wspólnie tworzą jedno z najbezpieczniejszych miejsc pracy w branży transportowej.
Volvo Trucks zorganizuje konferencję prasowa na swoim stoisku, A05 w hali 17, o godzinie 11: 00, w dniu 22 września.
Źródło: Volvo, fot. Volvo