samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Fiat 500C: znacznie więcej niż "okno na świat"

Informacja prasowa / Data: 2010-06-15

Debiutujący obecnie na rynku polskim Fiat 500C ze składanym, płóciennym dachem stanowi swego rodzaju wyraz hołdu dla protagonisty, czyli popularnej „pięćsetki" z roku 1957. Równocześnie oferuje zupełnie awangardowe rozwiązania pod względem mechaniki, gamy jednostek napędowych czy komfortu jazdy - zgodnie z tradycją Fiata, który „demokratyzuje" dostęp do zasobów i technologii nieproponowanych nigdy wcześniej w tym segmencie samochodów.

Publiczność włoska mogła przetestować model 500C podczas „Drzwi otwartych", które odbyły się 4 lipca 2009, w dniu urodzin Fiata 500, dokładnie dwa lata po wprowadzeniu na rynek modelu, który stanowił prawdziwy skok jakościowy w zakresie komfortu, bezpieczeństwa, rozwiązań technicznych i wyposażenia.

Hołdując stale zasadzie „open source", czyli ciągłej ewolucji popularnego już na rynku produktu, przy współudziale samych użytkowników, Centrum Stile Fiat stworzyło model 500C, będący wynikiem współdziałania z wieloma kręgami entuzjastów modelu 500, przede wszystkim dzięki stronie internetowej „500 wants you". Dzięki takiemu podejściu umocniła się pozycja modelu, o którym mawia się, że jest to „auto dla ludzi stworzone przez ludzi".

Czy to będzie hatchback, czy kabriolet, model 500C zachowuje niezmienione swoje nadrzędne cechy, takie jak cztery wygodne miejsca w kabinie lub pojemny bagażnik, a równocześnie oferuje nowe, podnoszące komfort, rozwiązania funkcjonalne. Między innymi dzięki genialnemu systemowi zawiasów pełny dostęp do bagażnika jest możliwy nawet wtedy, gdy dach jest całkowicie zrolowany.

Innym mocnym punktem wersji kabrio jest znakomity komfort, zarówno klimatyczny jak i akustyczny. Szczegółowe badania aerodynamiczne pozwoliły na opracowanie rozwiązania redukującego do minimum zawirowania powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem, dzięki czemu jazda tym autem podczas pogodnych dni, w towarzystwie innych użytkowników drogi, jest prawdziwą przyjemnością.

Z jednej strony mamy design naśladujący klasyczną sylwetkę kabrioletu, ale z nowoczesnym, elektrycznie sterowanym dachem - a więc Fiat 500C to model na każdą porę roku. Krótko mówiąc, połączenie wszystkich wymienionych powyżej cech oznacza jeden z najbardziej udanych kabrioletów dostępnych obecnie na rynku w segmencie city-car.

Składany dach Fiata 500C jest prawdziwą designerską perełką wyróżniającą się wyrafinowanymi, sterowanymi elektrycznie mechanizmami oraz zastosowaniu rozwiązań technicznych dopracowanych w najmniejszych szczegółach: od tylnej szyby po zintegrowane trzecie światło stop. Dach jest dostępny w trzech kolorach (kość słoniowa, czerwony i czarny) i będzie dostępny w kombinacji z licznymi dostępnymi kolorami nadwozia, z których trzy stworzono specjalnie na tę okazję: Rosso Dongiovanni - wspaniała perłowa czerwień, Grigio Imprevedibile - szczególny, ciepły odcień szarości, typowy dla samochodów sportowych - supercars, oraz niebieski Bastian Contrario ( ten ostatni rozszerzony na całą gamę).

Fiat 500C oferuje wnętrze z tapicerką wykonaną z rzucających się w oczy wysokiej jakości tkanin, ewentualnie z opcjonalną tapicerką ze skóry Frau, oraz obszerną listę elementów wyposażenia, zarówno seryjnego jak i opcjonalnego, zależnie od rynku: począwszy od automatycznej klimatyzacji po system nagłośnienia HI-FI „Interscope Sound System", od przenośnego systemu nawigacyjnego Blue&Me MAP, po system „Start&Stop" (urządzenie zarządzające chwilowym wyłączeniem silnika i jego ponownym włączeniem), od oryginalnie rozwiązanej osłony przeciwwietrznej (wind stop), aż po nową gamę gadżetów umożliwiających nadanie samochodowi przez użytkownika własnego, niepowtarzalnego stylu.

Zrealizowany wg koncepcji „swoboda i emocje", mały kabriolet Fiat 500C zachowuje wymiary modelu podstawowego (długość 355 centymetrów, szerokość 165 centymetrów, wysokość 149 centymetrów). Do dyspozycji są cztery jednostki napędowe: dwa turbodiesle 1.3 Multijet o mocy 75KM i 95KM, współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, oraz dwie jednostki benzynowe 1.2 69\KM i 1.4 100KM, obydwie mogące współpracować zarówno z mechaniczną jak i sekwencyjną skrzynią biegów Dualogic. Do wspólnych zalet zalicza się wysoka niezawodność oraz poszanowanie dla środowiska naturalnego (wszystkie spełniają normę spalin Euro5). Ponadto, Fiat Automobiles angażując się w ochronę środowiska, zastosował w nowym Fiacie 500C innowacyjny system 'Start&Stop", urządzenie sterujące tymczasowym wyłączaniem i włączaniem silnika. W sytuacjach, gdy samochód musimy zatrzymać, przełączenie na bieg jałowy lub zwolnienie nacisku na sprzęgło powoduje, że silnik gaśnie; aby ruszyć, wystarczy włączyć bieg.

A więc po handlowym debiucie nowego kabrioletu o Fiacie 500 znowu jest głośno, co potwierdza jego pozycję ikony Made In Italy, cieszącej się uznaniem zarówno potencjalnych klientów jak i międzynarodowej krytyki. Najbardziej dobitnym dowodem sukcesu jest 30 nagród o międzynarodowym znaczeniu, 11 milionów użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową „pięćsetki" (na 200 milionów odwiedzin) oraz ponad 500 000 samochodów już wyprodukowanych do tej pory, które trafiły już w większości do swoich właścicieli na 59 rynkach międzynarodowych, na których auto jest sprzedawane. Rekord tym ciekawszy, jeśli wziąć pod uwagę fakt, iż ponad połowę sprzedaży rejestruje się poza terytorium Włoch (50% w Europie i 8% w pozostałej części świata). W każdym kraju, w którym był promowany, Fiat 500 spotkał się z ogromnym zainteresowaniem: na przykład w Japonii liczba zamówień przekroczyła 5000 sztuk. Ponadto podkreśla się, że 80% klientów Fiata 500 wybiera bogatszą wersję wyposażenia, a 90% chce mieć zainstalowany system Blue&Me.

Krótko mówiąc, ten najlepiej sprzedający się produkt motoryzacyjny Made In Italy nie jest ot tak po prostu super kompaktowym pojazdem segmentu city car, lecz prawdziwą „platformą", na której Fiat Automobiles buduje całą rodzinę pojazdów odznaczających się zarówno awangardową technologią jak i dbałością o najmniejsze o szczegóły.

Źródło: Fiat

Wasze komentarze:

Autor(ka): Wision
Data nadesłania:
  20.06.2010 20:45
Jeśli chodzi o jazdę do pracy po mieście to jeszcze jak cię mogę, ale dla rodziny zupełnie niepraktyczny. Za te pieniądze wolę kupić coś większego. A za połowę można używany samochód w bardzo dobrym stanie. Jedyny problem jak to zawsze bywa przy kupnie samochodu to finansowanie. Czy warto brać kredyt,a jeśli tak to gdzie?
Autor(ka): Waldek
Data nadesłania:
  21.06.2010 21:36
Jeśli wolisz się tłuc pociągiem i to zdezelowanym lub pks-em to proszę cię bardzo. Samochód daje bardzo dużo niezależności. A jeśli brać kredyt to taki żeby kupić auto w rozsądnym stanie technicznym. Nie kupuj złomu bo będziesz jeździł ale do mechanika.
Autor(ka): knight
Data nadesłania:
  23.06.2010 01:20
Waldek ma racje, skapy dwa razy traci. Sam wpakowalem sie w 10 letnie auto, najpierw bylo zawieszenie do roboty, pozniej sonda lamba, teraz wydech. Non stop cos wychodzi :/
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Fiat 500C by Diesel w sprzedaży

Fiat 500C by Diesel w sprzedaży

Do sprzedaży w Wielkiej Brytanii wchodzi Fiat 500CbyDIES... » ...więcej
Europejski debiut Fiata 500C by Diesel.

Europejski debiut Fiata 500C by Diesel.

Mediolańskie Targi Meblowe (Milan Furniture Fair), któr... » ...więcej
Szyberdach - więcej przestrzeni w samochodzie

Szyberdach - więcej przestrzeni w samochodzie

Czym jest szyberdach wie chyba każdy. To otwierane „o... » ...więcej
Smart Fortwo 2010 - więcej mocy, niższe spalanie

Smart Fortwo 2010 - więcej mocy, niższe spalanie

Smart zaprezentował model Fortwo, który w wersji na rok 20... » ...więcej
Fiat Panda MY2009 - odnowione oblicze lidera segmentu.

Fiat Panda MY2009 - odnowione oblicze lidera segmentu.

Wprowadzenie zewnętrznych i wewnętrznych modyfikacji ma na... » ...więcej
Polecamy porady
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery