samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Toyota Auris 2010 - polska premiera

Informacja prasowa / Data: 2010-05-20

Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując utytułowaną Corollę w wersji hatchback. Teraz do sprzedaży wchodzi odświeżony model, którego polska premiera odbyła się w dniach 18-19 maja w Toruniu.

Nadwozie i wnętrze

Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.

Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Do gamy kolorystycznej Aurisa dołączyły dwa nowe, wyróżniające się na drodze lakiery zewnętrzne: niebieski metalik i czerwony metalik.

Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

Silniki

W gamie jednostek napędowych dostępne są teraz cztery motory – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132 KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4 400 obr./min.). W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6 l/100 km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3 l/100 km.

Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7 l/100 km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90 KM, a maksymalny moment obrotowy 205 Nm (dostępny w przedziale 1 800-2 800 obr./min.).

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych jest silnik benzynowy o pojemności 1,33 l (101 KM) oraz silniki Diesla o pojemności 2.0 l (125KM).

W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8 l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136 KM.

Wyposażenie

W nowym modelu Auris Toyota wprowadziła nowe wzory i materiały tapicerek. Dodatkowo, poza wyposażeniem znanym z poprzedniej wersji modelu, teraz już w podstawowej specyfikacji w standardzie znajdują się bardziej czytelne zegary typu Optitron, wygodny podłokietnik z przodu, gniazda audio typu AUX i USB, skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, czy miękkie wykończenie deski rozdzielczej.

W kolejnych wersjach wyposażeniowych klienci znajdą elementy takie jak automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, aluminiowe felgi, system Bluetooth, czy bardziej eleganckie detale wykończenia wnętrza.

Nowością w specyfikacji Toyoty Auris jest wersja Dynamic, skierowana przede wszystkim do młodszych odbiorców. Dzięki 17-calowym felgom aluminiowym, spojlerowi nad klapą bagażnika i przyciemnionym szybom tylnym, samochód prezentuje się na drodze jeszcze bardziej dynamicznie. Wewnątrz poczucie najwyższej jakości zapewnia elegancka tapicerka z Alcantary i elementów skórzanych.

Ceny

Ceny modelu rozpoczynają się od 58 900 zł (Terra z silnikiem 1,33 l). Najbogatsza wersja Prestige z 2-litrowym dieslem to z kolei wydatek 91 600 zł. Obecnie w ofercie dostępne są także atrakcyjne cenowo wersje wyposażeniowe o nazwie 2010 (np. model z silnikiem 1,6 litra kosztuje 66 000 zł), w których standardem są takie elementy, jak automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, czujniki cofania i 16-calowe obręcze aluminiowe.

Źródło: Moto Target

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Wady w samochodach Toyota i Citroen

Wady w samochodach Toyota i Citroen

Właścicieli niektórych modeli Toyoty i Citroëna czeka... » ...więcej
Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Chevrolet ogłosił światowy debiut pojazdu ekspozycyjne... » ...więcej
Toyota wycofuje się z Formuły 1

Toyota wycofuje się z Formuły 1

Toyota Motor Corporation ogłosiła wycofanie się z zawodó... » ...więcej
Toyota na Tokio Motor Show 2009

Toyota na Tokio Motor Show 2009

Toyota Motor Corporation (TMC) ogłosiła, że trzy samochod... » ...więcej
Odświeżony Ford Mondeo - premiera w Monachium

Odświeżony Ford Mondeo - premiera w Monachium

Na rynku debiutuje odświeżony Ford Mondeo, którego mie... » ...więcej
Polska muzyka w Need for Speed SHIFT

Polska muzyka w Need for Speed SHIFT

Elektryzujący sountrack w najnowszej grze wyścigowej z ser... » ...więcej
Opel Meriva zdobywcą Złotej Kierownicy 2010

Opel Meriva zdobywcą Złotej Kierownicy 2010

Mistrz elastyczności zwycięzcą w kategorii pojazdów k... » ...więcej
Polecamy porady
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery