Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Volvo Trucks wprowadza na rynek, nowe jeszcze bardziej wytrzymałe Volvo FMX. Ten przeznaczony specjalnie dla potrzeb ciężkiego transportu budowlanego samochód ciężarowy pojawi się w Europie od września. W kolejnych miesiącach trafi na rynki całego świata.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego pojazdu i chcielibyśmy jak najszybciej zobaczyć go w eksploatacji u naszych klientów z branży budowlanej - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. - Wprowadzenie na rynek nowego Volvo FMX otwiera przed nami i naszymi klientami zupełnie nowe perspektywy.
Najbardziej charakterystycznym elementem nowego Volvo FMX jest nowy, agresywny wygląd zewnętrzny. Nowa górna krata wlotu powietrza, zdecydowane kształty przedniej dolnej części kabiny, trzyczęściowy stalowy zderzak z narożnikami wykonanymi z blachy o grubości 3 mm, solidna osłona silnika i belka ochronna nie pozostawiają żadnych wątpliwości: to mocny pojazd budowlany. W celu zwiększenia funkcjonalności, Volvo FMX zostało wyposażone w wyjątkowo wytrzymały zaczep do holowania, nowe antypoślizgowe stopnie i praktyczną drabinkę - to zaledwie kilka przykładów.
- Wystarczy krótkie spojrzenie na ten nowy model, żeby dostrzec bliskie związki Volvo Trucks z naszą siostrzaną firmą Volvo Construction Equipment - jednym ze światowych liderów rynków wozideł technologicznych, koparek i ładowarek kołowych - mówi Staffan Jufors. - Nowe Volvo FMX dosłownie ma budownictwo we krwi - to samochód ciężarowy, który każdym swoim elementem, wewnątrz i na zewnątrz, pokazuje, czym jest.
Volvo FMX bazuje na wyjątkowo udanej platformie FM, która doskonale sprawdziła się w trudnych zastosowaniach budowlanych, szczególnie na rynkach skandynawskich, w Rosji i Europie Wschodniej. Od 11-litrowych (330 do 450 KM) i 13-litrowych (380 do 500 KM) jednostek napędowych kierowcy mogą oczekiwać wyjątkowych osiągów, zarówno pod względem mocy, jak i ekonomiki paliwowej. Dzięki niedawno wprowadzonym udoskonaleniom, „budowlana" wersja skrzyni biegów I-Shift umożliwia wydostanie się pojazdu z prawie każdej opresji. Ponadto, nowy czujnik obciążenia przesyła dokładne dane o masie pojazdu do skrzyni biegów I-Shift, w celu optymalizacji procesu zmiany biegów i płynnego ruszania z miejsca. Hamulec silnikowy Volvo (VEB+) zapewnia ogromną moc hamowania: 375 kW przy 2300 obr/min.
- To idealny pojazd budowlany - opinie klientów miały znaczny wpływ na jego ostateczną postać - mówi Staffan Jufors. - Mamy nadzieję, że dzięki wszystkim innowacjom wprowadzonym w Volvo FMX, a także atrakcyjnej, rozszerzonej ofercie usług dla branży budowlanej, nasi dotychczasowi klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni. Wierzymy, że nowy samochód ciężarowy i wyjątkowa, kompleksowa oferta adresowana dla segmentu transportu budowlanego przyciągną również wielu nowych klientów.
Nowa górna krata wlotu powietrza, inspirowana modelem FH, nadaje kabinie nowoczesny wygląd. Większy, lepiej widoczny znak firmowy Volvo oraz emblemat FMX podkreślają prestiż pojazdu.
Nowy zaczep do holowania, o dopuszczalnym obciążeniu 25 ton, umożliwia holowanie i wydostanie pojazdu z każdej opresji. Dolna przednia część kabiny jest wysunięta do przodu o 165 mm.
Nowe antypoślizgowe stopnie wejściowe oraz dodatkowy, składany stopień zapewniają bezpieczne wchodzenie i wychodzenie z kabiny w każdych warunkach pogodowych.
Nowa drabinka i uchwyt, dostępne w kabinie dziennej, pozwalają na szybkie i wygodne sprawdzenie ładunku bez konieczności schodzenia na podłoże.
Nowy czujnik obciążenia przesyła dane o masie pojazdu do niedawno zmodernizowanej skrzyni biegów I-Shift, w celu optymalizacji procesu zmiany biegów i płynnego ruszania z miejsca.
Solidne wsporniki lusterek zewnętrznych są bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Wsporniki są wąskie, dzięki czemu w mniejszym stopniu ograniczają widoczność zza kierownicy.
Nowe lampy przeciwmgielne osadzone głęboko w narożnikach stalowego zderzaka.
Nowy, wytrzymały, 3-częściowy zderzak wykonany ze stali: sekcje narożnikowe o grubości 3 mm, solidna osłona silnika i wzmocniona belka dodatkowo chroniąca podzespoły znajdujące się bezpośrednio za nią.
Nowy, antypoślizgowy stopień wbudowany w osłonę silnika zapewnia łatwy i wygodny dostęp do przedniej szyby, np. w celu jej oczyszczenia. Dodatkowy składany stopień i/lub uchwyt w górnej kracie wlotu powierza jeszcze bardziej ułatwiają tę czynność.
Wzmocniona osłona silnika chroni kluczowe podzespoły pojazdu.
Nowe, wytrzymałe stalowe zbiorniki paliwa są zamontowane wyżej, zapewniając większy prześwit.
Nowy, wyższy wlot powietrza w kabinie dziennej - dostępny w wyposażeniu dodatkowym - dostarcza czystsze powietrze do silnika i nie ogranicza widoczności do tyłu podczas cofania.
Nowe zestawy przygotowawcze do montażu świateł roboczych i świateł cofania ułatwiają dostosowanie pojazdu do indywidualnych wymagań.
Nowe, trwałe dywaniki gumowe z podwyższonymi krawędziami zatrzymują brud i błoto, tym samym ułatwiają utrzymanie czystości w kabinie.
Trzy nowe rodzaje tapicerki do wyboru: fotele i panele z obiciem winylowym, fotele z obiciem tekstylnym - panele drzwiowe z obiciem winylowym lub fotele i panele drzwiowe z obiciem welurowym. W opcji są dostępne fotele z tapicerką skórzaną.
Trzy nowe udogodnienia dla kierowcy: stolik z wgłębieniami na kubki i długopisy, praktyczny schowek i uchwyt do papieru wykonany z wodoodpornej tkaniny.
Źródło: Volvo, fot. Volvo